8 Szkolenia SEO

Szkolenia SEO - Luty 2012

Zaczynam cykl informacja o ciekawych szkoleniach SEO. Na pierwszy ogień idzie miesiąc luty 2012 roku. W lutym będzie się trochę działo w Katowicach, a dokładniej na Uniwersytecie Ekonomicznym. Będą dwa szkolenia, jedno podstawowe, drugie zaawansowane.

Kto ogranizuje?

Za całe to zamieszanie odpowiada firma Xann Solutions (m.in. właściciel znanego systemu wymiany linków - e-weblink).

Kiedy i gdzie?

Szkolenia odbywać będą się, jak wspomniałem w zajawce, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Budynku N przy ul. Adamskiego 7 w Katowicach. Impreza będzie trwała aż 4 dni. Właściwie jest to cykl szkoleń. Prócz szkoleń z SEO będą o usability, adwords czy twitter i Facebook. Na szkolenia SEO są przeznaczone 3 dni. Jeden dzień jest poświęcony na podstawy, a dwa dni na seo zaawansowane.

Program szkoleń

SEO podstawowe

Program szkolenia SEO i pozycjonowanie obejmuje treści i zagadnienia na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym. Szkolenie trwa 8 godzin i będzie prowadzone przy komputerach. W czasie szkolenia szczegółowo zostanie omówionych 50+ czynników mających wpływ na wyniki wyszukiwania. Wszystko poparte praktycznymi przykładami.

  1. Wyszukiwarki (Google, Bing,Yandex) i anatomia algorytmów
    • Obszary dla optymalizacji, budowa znanych algorytmów (PageRank, HITS, Hilltop, TrustRank Traffic Index)
  2. Google PageRank, roboty indeksujące, budowa crawlera  i indeksu wyszukiwarki
    • Konstrukcja robotów wyszukujących, przykłady indeksacji, właściwa wiedza o PageRank, działanie wyszukiwarki, metody eksploracji sieci
  3. Wyszukiwanie informacji (clicktracking, eyetracking)
    • Psychologia wyszukiwania, przeglądanie SERPów, skuteczność pozycji w SERPach, postrzeganie wyników, badania okulograficzne
  4. Czynniki wewnętrzne
    • Czynniki wewnętrzne związane z budową pozycjonowanej strony, grupa czynników dotyczących słów kluczowych, grupa czynników dotyczących atrybutów strony, grupa czynników obniżających wartość strony
  5. Czynniki zewnętrzne
    • Czynniki zewnętrzne związane z budową sieci odsyłaczy, grupa czynników dotyczących witryny/domeny, grupa czynników dotyczących odnośników
  6. Narzędzia monitorowania pozycji i statystyki serwera, logi dostępowe, Awstats
    • Opis i przykłady narzędzi do monitorowania pozycji, przeglądania statystyk i logów serwera, podstawy korzystania CRM dla klientów
  7. Narzędzia dla Webmasterów, Protokół Sitemaps, protokół REP
    • Opis platformy NdW pomocnej przy optymalizacji dla wyszukiwarek, omówienie protokołu Robots Exclusion Protocol, dyrektywy pliku robots.txt, opis dyrektyw znaczników META, metody kontroli dostępu za pomocą .htaccess oraz znaczniki X-Robot nagłówków HTML. Mapy witryn w formacie HTML, XML, RSS/Atom
  8. Przestrzeń nazw domen, typy domen, nazwy stron
    • Zagadnienia nazw domen i dostępne usługi hostingu, SEO hosting, przekierowania stron 301 i 302, kody odpowiedzi HTTP
  9. Poszukiwanie słów kluczowych, długi ogon wyszukiwania, czas i trendy w wyszukiwaniu
    • Najpopularniejsza czynność w świecie optymalizacji dla wyszukiwarek – poszukiwanie słów kluczowych, słowa popularne, niepopularne, konkurencyjne i niekonkurencyjne. Narzędzia podpowiedzi słów kluczowych, strategia słów kluczowych
  10. Godzina 18:00 – panel dyskusyjny.

SEO zaawansowane

Wg mnie najciekawsze szkolenie. Dużo konkretów, narzędzi, opisów. Czyli to co tygryski lubią najbardziej.

Program szkolenia SEO i pozycjonowanie zaawansowane jest przeznaczone dla osób, które już posiadają doświadczenie w pozycjonowaniu stron. Używane narzędzia, słownictwo i terminologia jakie pojawią się w czasie szkolenia, będą dotyczyć zaawansowanych zagadnień, o których nierzadko wie tylko kilka/kilkanaście osób w naszym kraju.

Na szkoleniu będzie omówionych 6 studiów przypadków pozycjonowania stron w różnych branżach oraz ok. 35 narzędzi seo. Obowiązuje limit miejsc i pierwszeństwo opłaconych zgłoszeń.

Dzień I

  1. Narzędzia monitorowania pozycji – Seostation, OmniCRM, Webtools, Stat4seo, Seo-stat, Webpozycja,
  2. Automatyczne i półautomatyczne dodawarki do katalogów – DonKat, DonLinkAge, SeoQuickAdder, SeoCat (2 case study w branży edukacyjnej)
  3. Zaawansowane badanie backlinków przez CognitiveSEO, Majestic SEO, Linkscape i OLARank
  4. Zaplecze pierwszego rzędu w SEO
  5. Wewnętrzny SWL (Webtools MOD), sprawdzanie indeksacji (Sprawdzacz, LinkChecker), zarządzanie linkami na zapleczu
  6. Filtry i kary w SEO
  7. Badanie konkurencji z wykorzystaniem Google Docs i SEOmoz
  8. Social Media w SEO, testy indeksacji przez Twitter, wpływ linków z Facebook (case study)
  9. Panda Update
  10. Zasady management’u, umowy oraz stawki w SEO (SEO Mystery Shopping)
  11. Przechwytywanie domen (eXdomain)
  12. Autorskie skrypty tworzące dedykowane zaplecze (case study w branży finansowej)

Dzień II

  1. Testy seohostingów
  2. Testy i wyniki testów statycznych SWLi przy pozycjonowaniu stron klienta
  3. Testy i wyniki testów rotacyjnych SWLi przy pozycjonowaniu stron docelowych (Gotlink, VSEO, Seo.net, e-Weblink) (case study w branży ślubnej)
  4. Nielubiane przez Google metody zdobywania linków
    1. xRumer 7.0
    2. ScrapeBox
    3. xHref 3.3
    4. Article Marketing Robot
    5. SEnuke X
    6. xRumer Pligg Mod
    7. Link Farm Evolution
    8. Publiker
  5. Case study w branży finansowej z wykorzystaniem powyższych programów.

Trzeba przyznać, że są to już konkrety. Dziwi mnie trochę, że nie będą wspominać o ahref.com przy badaniu backlinków (aktualnie testuję go intensywnie).

Ile kosztuje?

Ceny kształtują się 490zł i 1290zł odpowiednio za szkolenie podstawowe i zaawansowane. W cenę wliczone jest jedzenie.

Kto prowadzi?

M.in. Fikas (Mateusz Dela) z PiO.

Więcej na stronie XannSEM.

Ktoś się wybiera?

PS. Wspomniałem, że będę miał do rozdania wejściówkę na szkolenie zaawansowane? Szczegóły niedługo :).



Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:.

Zobacz podobne wpisy

Komentarze 8

author Łukasz Rajzer www 26.01.2012 23:33:14

Dane potrzebne do wysłania zaproszenia przesłałem pocztą (-;

author Joland 26.01.2012 23:40:26

Jeszcze dzisiaj? Bo nie wiem czy iść spać :)

author Łukasz Rajzer www 27.01.2012 01:17:05

Śpioch testuje klikalność bloga na pozycje, więc możemy się spodziewać, że "wkrótce" minie za 2 tygodnie.

@Joland - nie czekaj już, bo to ja dostałem to zaproszenie przecież (-;

author gdaq 27.01.2012 08:16:45

Ja sie wybieram w czwartek rano na zaawansowane seo (jade z warszawy).

author Damtox www 28.01.2012 20:04:56

Nie chcę nic zapeszać, ale prawdopodobnie za wiele interesujących rzeczy tam nie będzie omówionych...

author David z Łodzi www 03.02.2012 17:30:26

Mogłoby coś w Łodzi się odbyć. Z chęcią bym się zjawił.

author E-kreacja www 06.02.2012 20:39:16

Program ciekawy, ale ta cena...

author Tomek 08.01.2014 13:25:13

warte do zastanowienia, tylko ta cena...

Dodaj komentarz