1 Blog 7 minut czytania

Recykling treści – jak robić to dobrze?

Najnowsza aktualizacja Google, czyli kolejna poprawka do Helpful Content, uderza w strony, na których praktykuje się tzw. fałszywe aktualizacje. Oznacza to, że manipulacja datami, aby content wydawał się świeży, nie będzie mile widziana przez algorytmy. Właśnie dlatego warto skupić się na tym, aby recykling treści praktykować jak należy i sprawić, że stare teksty zyskają nową wartość.

Spis treści:

  1. Dlaczego warto recyklingować treści?
  2. O czym pamiętać, kiedy recyklingujesz treści?
  3. Aktualizacja treści o nowe informacje
  4. Przeniesienie treści na inną platformę
  5. Podsumowanie

Dlaczego warto recyklingować treści?

Na początek trzeba zastanowić się, czym jest recykling treści. To proces ponownego wykorzystania contentu, który stworzyliśmy wcześniej. Nie chodzi tutaj jednak o to, aby przywracać na stronę główną wciąż ten sam artykuł lub nachalnie promować jeden post. Aktualizacja treści czy nadanie im nowego kontekstu będą tutaj kluczowe. Niestety w związku z tym musimy zainwestować trochę czasu w edycję i nie możemy po prostu wykonać akcji kopiuj-wklej. Jednak w zamian będziemy mogli cieszyć się licznymi korzyściami, takimi jak:

  • oszczędność czasu i pieniędzy na tworzenie treści od zera,
  • nowi odbiorcy dla naszego contentu,
  • nowe kanały komunikacji, do których można dostosować treści,
  • możliwość wejścia lub powrotu na wyższe pozycje w Google,
  • kreowanie wizerunku eksperta, który jest na bieżąco z trendami czy branżową wiedzą.

O czym pamiętać, kiedy recyklingujesz treści?

Planując recykling treści, powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych kwestiach. Po pierwsze, musimy wybrać, co będziemy odświeżać. Przede wszystkim warto stawiać tutaj na content, który jest najbardziej popularny wśród użytkowników. Które posty mają najwięcej reakcji? Które artykuły najwięcej wyświetleń? Który webinar przyciągnął największą liczbę widzów? Od tego najlepiej zacząć. Dobrze jest także sprawdzić, które tematy z naszych wcześniejszych wpisów, obecnie ponownie cieszą się zainteresowaniem lub wymagają uzupełnienia.

Dalej musimy zdecydować, co chcemy zrobić z naszymi treściami. Można je ponownie wykorzystać na 2 sposoby.

1. Aktualizacja treści o nowe informacje

Jeżeli w danym temacie coś się zmieniło, w życie weszły nowe przepisy regulujące daną dziedzinę, na jaw wyszły nieznane wcześniej informacje lub pojawiły się nowe, ciekawsze rozwiązania omawianego problemu – to znak, że starą treść warto poddać recyklingowi. Nowinki zawsze interesują ludzi i mogą zwabić kolejnych czytelników.

Innym powodem może być to, że nie wyczerpaliśmy tematu. Sprawdźmy, jakie powiązane z zagadnieniem zapytania, królują w Google. Może się okazać, że dzięki nim, treść stanie się jeszcze bardziej użyteczna dla użytkowników i wzrośnie jej pozycja.

Podpowiedzi z answerthepublic.com

2. Przeniesienie treści na inną platformę

Kompleksowo napisany artykuł z aktualną wiedzą wciąż może nadawać się do recyklingu. W końcu po co ograniczać jego zasięg do jednej strony czy platformy? Można wykorzystać taką treść ponownie w innych miejscach. Z artykułu poradnikowego można zrobić film instruktażowy na YouTube, post blogowy przekształcimy łatwo we wpis na social media, a pełen wiedzy zapis z webinaru stanie się e-bookiem.

To co jest najważniejsze, to dostosowanie treści i zawartych w niej informacji do kanału komunikacji, z którego korzystamy. Inaczej powinien wyglądać post w mediach społecznościowych, a innymi środkami przekazu posłużymy się w mailingu do klientów czy eksperckich artykułach. Niekoniecznie musimy dodawać nowe informacje (chociaż niekiedy warto), ale formę obowiązkowo powinniśmy dopasować do miejsca, w którym umieszczamy naszą treść z recyklingu.

Podsumowanie

  • Zmiany daty publikacji treści w celu sprawienia, że wydają się świeże, mogą negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie stron przez algorytmy Google.
  • Recykling treści to proces ponownego wykorzystania wcześniej stworzonych materiałów, przy nadaniu im nowego kontekstu i aktualizacji.
  • Korzyści z recyklingu treści obejmują oszczędność czasu i pieniędzy, dotarcie do nowych odbiorców, dostosowanie treści do różnych kanałów komunikacji, poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania i tworzenie eksperckiego wizerunku.
  • Wybieraj treści, które cieszą się największą popularnością wśród użytkowników. Sprawdź też, które tematy nadal są aktualne lub wymagają aktualizacji.
  • Sposoby recyklingu treści obejmują aktualizację treści o nowe informacje i przenoszenie treści na inne platformy, dostosowane do medium.



Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze 1

author Artur www 26.01.2024 11:09:56

Czy blog przymarł? :-)

Dodaj komentarz