24 Google 4 minuty czytania

Koniec PageRank?

Co by się stało, gdyby Google zaprzestało pokazywać długość zielonego paska? Jak się okazuje, taka opcja jest całkiem prawdopodobna.

Na forum webmasterworld.com pojawił się ciekawy wątek. Autor zaproponował, aby Google przestało pokazywać PR! Jednym i chyba z najważniejszych argumentów "ZA" usunięciem jest to, że cały "biznes" internetowy opiera się na jego wartości - wymiana linków, sprzedawanie linków oraz wszystkie spiski na temat przekazywania mocy ze stron o "dobrym" zielonym pasku.

Ĺťeby było jeszcze ciekawiej, w dyskusji głos zabrał Adam Lasnik (pierwszy "ewangelista Google").

And the idea of removing PR from the toolbar... this raises some interesting questions.

PageRank is an important signal and remains one of many effective measures of quality, but admittedly it's often viewed and used/abused in ways that run contrary to the interests of searchers and webmasters. Still, a lot of folks find the PR information useful; it provides a great incentive to try out our toolbar and explore its other features as well.

Given that many of you aren't so fond of PR info in the toolbar, I'd love to know what feature you would like to see.

Mandatory criteria:
- Would have to provide actionable info for webmasters
- Would need to be useful and interesting for the ~99.9% of users who aren't webmasters

Tedster, thanks much for starting this thread. I look forward to reading everyones' ideas!

Lasnikowi bardzo spodobało się to pytanie i sam zdaje sobie sprawę, że PageRank jest dość wrażliwym tematem dla webmasterów jak i pozycjonerów. Jest otwarty na propozycje (sensowne), aby PR zastąpić czymś innym, co będzie mogło zastąpić informację o jakości strony.

Myślę, że zlikwidowanie PageRank będzie miało same zalety. Na przykład skończy się sprzedaż linków, systemy wymiany/sprzedaży linków stracą, całkiem możliwe że niektóre "firmy "pozycjonerskie splajtują. Warto wziąć udział w tej dyskusji, każda dobra propozycja może zmienić pozycjonowanie co coś lepszego i dać równe szanse wszystkich. Jednym słowem - będzie się działo!

Znalezione na blogu stwora



Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Komentarze 24

author kulfik www 10.08.2007 08:22:54

zalety?
- koniec sprzedazy linkow, koniec systemow wymiany, jakies firmy splajtuja ...

mysle ze ogolnie bzdura, ale podoba mi sie twoje podejscie skoro dla ciebie zaleta, jest to, ze jakas firma splajtuje, a google bedzie moglo wiecej kasy wyciagac z adwordsow to spoko i spadaj na maroko :D

author shpyo www 10.08.2007 08:47:32

Poniosła mnie trochę fantazja :P

author kijan www 10.08.2007 08:52:46

no jestem ciekaw co by z tego wyszło, sądzę że niezły burdelik mógłby powstawć

author Mack www 10.08.2007 09:20:50

Jeśli powstanie nowy, inny system oceny i informacji o jakości strony, z pewnością powstanie system wykrywający nowy sposób sposób naliczania jakości - czyli nie zmieni się nic. Powstanie radaru spowodowało powstanie antyradaru. Rakiety - antyrakiety ... Wyjdzie na jedno, tylko będzie pół roku zamieszania.

author marines www 10.08.2007 09:24:53

PR już od dawna nie jest niczym wielkim i ważnym w pozycjonowaniu

author Stwor www 10.08.2007 09:28:55

@kulfik - wymiana linków czy systemy nie muszą opierać się na PageRank'u. Jest jeszcze kilka innych czynników, które decydują o wartości strony: zindeksowane podstrony, archive.org, ilość linków wychodzących, jakość strony.

Nie wiem co wg. Ciebie ma PageRank do AdWords ?

author Mac www 10.08.2007 09:48:33

Jestem ciekawy dlaczego firma pozycjonerska ma "splajtować"?Akurat tak się składa,że jestem właścicielem firmy SEO i PR nie ma dla mnie praktycznie żadnego znaczenia. Czy jest czy go nie ma - naprawdę bez różnicy...

author Maciej Łebkowski www 10.08.2007 09:49:05

Stwor - alez oczywiście, że ma, już tłumaczę.
SEM, jak wiadomo, polega na generycznych i płatnych linkach w wynikach wyszukiwania. Generyczne są rezulatatem dobrej jakości strony lub/i pozycjonowaniem. Right? Jeśli pozycjonować będzie trudniej (brak informacji o PageRank), to więcej kasy pójdzie na bardziej efektywne AdWords, czyli drugą część SEM-u.

A co do ukrycia PR - jestem ZA! PR nadal będzie miał swoją wartość pozycjonerską, jednak nie będzie ona ujawniana ogółowi. Podobnie jak dziesiątki innych czynników. IMO spowoduje to wyrzucenie "kiddies", czyli osób, które nie potrafia pozycjonować, ale mają zielony pasek, z biznesu.

author shpyo www 10.08.2007 09:59:17

@Mac: pisząc firmy, miałem na myśli "firmy pozycjonerskie" tak jak pisze Maciej oraz cwaniaczki z allegro. Im właśnie skończy się biznes - bo uważają, ze PR to wszystko (im większy tym łatwiej pozycjonować), Gdy nie będzie pokazywanego jawnie PR na pewno przez jakiś czas będzie małe zamieszanie.
Takie "firmy" miałem na myśli. Było późno w nocy. Poprawiłem wpis. Teraz nie powinno być niejasności.

author Stwor www 10.08.2007 11:37:36

Wpis na moim blogu był wcześniej

author Kulfik www 13.08.2007 08:27:21

@stwor ... to bylo a propo plajtowania firm seo

author pex www 02.09.2007 18:26:00

Pewnie że bzdura, google stworzyło PR i nigdy go nie schowa tudzież usunie. Dzięki niemu zarabia samo. Dużo ludzi aby nabić sobie PR ogłasza się AdWords'ach. Tak więć każdy ma swoje źródełko z kasą

author Eros www 07.11.2007 14:33:47

Szkoda, PR to fajny ranking.

author Adam www 08.11.2007 01:36:04

No na pewno to byłby sposób na ukrócenie sprzedaży linków. Jednak z drugiej strony to jest niesprawiedliwe globalna panoszenie się Google, bo jaki prawem Google ma narzucać webmasterom jakie linki i na jakich zasadach wstawiają na swoje strony.

author m3rv www 20.11.2007 20:38:06

PR? Nie mam sklepu internetowego. Po co mi wysoki PR? Poza tym wystarczy wyłapać robota G, aby zbadać wartość witryny. G raczej nie usunie PR, może tylko ukryć... No ale wtedy na pewno ktoś odkryje... Ale jeżeli nawet, to wycofanie PR zajmie wiele czasu, wiele lat(?)... Nie stanie się to z dnia na dzień. Wszyscy zdążą się przestawić i zreorganizować swój biznes

author Barto www 08.08.2008 10:39:33

Ciężko mi sobie wyobrazić automatyczny system oceny wartości strony. Jest to bardzo trudne do zdefiniowania a co dopiero zaprogramowania. Jedyną alternatywą są systemy oparte na ocenie użytkowników jednak tu powstałoby ryzyko że powstaną systemy typu "płatności za kliknięcie/ocenę" i cały system jeszcze szybciej staje się bezwartościowy. Ocena przez redaktorów też się nie sprawdzi z powodu ilości treści do oceny, zmian w treści i subiektywności oceny. Teraz przynajmniej wiadomo że w wypozycjonowaną stronę ktoś włożył dużo wysiłku/pieniędzy więc coś musi sobą reprezentować i wiadomo że jest zgodna z tematem. Jeśli ktoś wpisuje w wyszukiwarkę słowo np. "guziki" to prędzej będzie chciał taki towar kupić niż szukał będzie informacji jak się je robi;) tak więc strona wypozycjonowana na to słowo jest odpowiednia.

author Magda www 18.08.2009 16:56:53

Ja już nie używam toolbara od roku :)

author seo starter www 24.08.2009 09:52:08

Minęły 2 lata i niewiele się zmieniło :)

author Prox www 22.09.2009 09:35:45

I racze się nie zmieni. Chodzi o to, że cały biznes linków opiera się o PR i Google może się obawiać tak drastyczne zmiany. już zmiany dot. rel="nofollow" były głośne. Co będzie po wyrzuceniu PR ? Będzie na pewno głośno - choć może to wyjść na dobre firmie Google :)

author Mateusz Godula www 19.10.2010 13:53:31

Koniec page rank to jak ostateczny upadek cywilizacji - to jakby wpisać do google - google - to wywoła koniec świata.....

author Mateusz Godula www 19.10.2010 13:53:31

Koniec page rank to jak ostateczny upadek cywilizacji - to jakby wpisać do google - google - to wywoła koniec świata.....

author Mateusz Godula www 29.01.2011 21:01:49

20 stycznia my dalej żyjemy więc update musiał nastąpić....

author Krzysztof Knecht www 08.04.2013 09:35:03

Ostatnio zauważyłem, że nowe domeny nie są klasyfikowane w PR, dotychczas domeny zaraz po zaindeksowaniu otrzymywały PR0, teraz jest n/a - domeny mają około 3 tyg. - możliwe, że trzeba jeszcze poczekać na sklasyfikowanie, aczkolwiek sytuacja dla mnie wcześniej nie spotykana.

author sylwester www 03.06.2014 20:23:01

Co tu dużo mówić. Słyszałem od znajomego który zajmuję się SEO zawodowo o takiej opcji. Jednak wraz z nadejściem naszych kochanych pingwinów wielu już się zmieniło. Google mydli nam oczy synergią linków social media oraz "king contentem" jednak samo prawidłowe pozycjonowanie wiąże się z wzrostem PR. Najprawdopodobniej nazwa zniknie a zostaną te same właściwości.

Dodaj komentarz