Tchibo straciło domenę kawa.pl :)
Lubię takie newsy. Co ciekawe, takie sytuacje co jakiś czas pojawiają się w sieci i bardzo mnie dziwi, że firmy nie potrafią takich banalnych rzeczy przypilnować.
Wielka firma zapomina o przedłużeniu domeny, a domainer przechwytuje ją i powiększa tym samym swoje portfolio :).
Domena kawa.pl, to na pewno bardzo fajna zdobycz. Jeżeli dodamy do tego fakt, że od prawie 10 lat  „należała” do Tchibo to chyba można mówić o wielkim szczęściu. Jak mówi Bartek Usydus - domainer, który przechwycił domenę - serwisowi rynekdomen.pl:
To niemal jak trafienie szóstki w totka. A jednak ta sztuka udała się polskiemu domainerowi.
Domainer zdradził również jak to się stało, że domena kawa.pl trafiła w jego ręce:
Opcję na domenę Kawa.pl odkupiłem w 2010 r. Niestety nie mogę podać ceny transakcji, tym bardziej że był to zakup pakietowy, obejmujący kilkanaście nazw.
Szybkie odpytanie bazy whois:
DOMAIN NAME: kawa.pl
registrant type: organization
nameservers: ns1.aftermarket.pl.
ns2.aftermarket.pl.
created: 2016.01.11 15:45:09
last modified: 2016.01.12 00:59:59
renewal date: 2017.01.11 15:45:09
option created: 2016.01.11 17:57:12
option expiration date: 2019.01.11 17:57:12
Zauważcie, że 2 godziny później została założona opcja na domenę :).
Nie podlega wątpliwości, że kawa.pl ma duży potencjał. Mogą być nią zainteresowane sklepy internetowe oferujące w swoim asortymencie kawę a nawet inne kawiarnie. Wydaje mi się bardziej prawdopodobne, że jeżeli domena zostanie sprzedane, to jakiejś większej sieci. A kwota za sprzedaż na pewno będzie wysoka.
Nie pozostaje mi nic innego jak pogratulować Bartkowi udanej inwestycji i życzyć jak największej sprzedaży.
Ta historia pokazuje, że warto też „inwestować” w opcje na domeny.
O komentarz poprosiłem firmę Tchibo. Gdy tylko dostanę jakąś odpowiedź, to na pewno ją tutaj zamieszczę.
Ĺšródło: rynekdomen.pl, zdjęcie
Komentarze 10
No no, bardzo ładnie udało im się przechwycić domenę z potencjałem. Ciekawe na jaką wartość szacowana jest jej sprzedaż?
zdarza się. tchibo nie pierwsze i nie ostatnie. a moze po prostu jej nie potrzebują. nie moje zmartwienie ;) na dzień dzisiajszy w planach raczej sklep internetowy z kawą, kawiarkami, ekspresami etc
Lekko ubarwione, samo słowo kluczowe w adresie wiosny nie czyni. Przejęcie łatwej domeny nie gwarantuje automatycznie top10.
Domena kawa.pl, pewnie na aukcje nie trafi, ale opcja dzięki, której nastąpiła rejestracja jest już na aukcji w aftermarket â https://www.aftermarket.pl/bid.php?id=2126213
Domena sama w sobie nie ma większej wartości SEO. Słabe wartości Trust i Authority. Ma za to spory SpamScore.
Ma zdecydowanie za to potencjał marketingowy. Sklep internetowy z kawą i akcesoriami to jeden z najlepszych pomysłów do zrealizowania z tą domeną.
aż miło poczytać, ja jeszcze nigdy nie kupowałem opcji ale przechwycone domeny i owszem!
kawa, kawie nie równa ale ta chyba będzie ze zbijaną śmietanką;)
No cóż. Duże korporacje mają często problem z procedurami, które powodują, że najprostsze czynności bywają trudne. Ponieważ wszystko opisane jest w procedurach, to właśnie to co jest proste potrafi paraliżować. Wystarczy niech zabraknie jakiegoś elementu i gotowe :)
Czyli Tchibo całkowicie olało tą domenę i nie próbowali jej nawet odzyskać?
Może spróbują odkupić z powrotem :).
ps. Lubię czytać takie nowinki.
Niesamowita akcja. Wielkie gratulacje dla gracza opcyjnego. Weszło jak 6 w totka. Wielki szacun