Analiza konkurencji
W życiu każdego pozycjonera, prędzej lub później, nadejdzie taka chwila, w której będzie musiał wycenić swoją pracę. Wycena zawsze jest ciężka, bo trzeba brać kilka współczynników pod uwagę takich jak...
W życiu każdego pozycjonera, prędzej lub później, nadejdzie taka chwila, w której będzie musiał wycenić swoją pracę. Wycena zawsze jest ciężka, bo trzeba brać kilka współczynników pod uwagę takich jak: konkurencja, ilość linków, ewentualne zmiany w kodzie HTML itd.
Poznaj dobrze wroga i poznaj dobrze siebie, a w stu bitwach nie zaznasz klęski *
Są takie frazy do wypozycjonowania, gdzie nakład sił jest niewielki, na przykład wystarczy dobry dobór słów na stronie czy nawet jeden link wewnętrzny z odpowiednim anchorem (wpisz w Google hasło: dowcipy matematyczne lub wulgarne dowcipy – w top10 pod te hasła jest mój serwis z dowcipami).
Całkiem niedawno miałem sytuację gdzie musiałem wycenić dla klienta koszt pozycjonowania pod frazy związane z branżą oponiarską (m.in. w grę wchodziła fraza opony). O ile ze szczegółowymi frazami nie było problemów, to pojawiły się w przypadku ogólnej (swoją drogą pozycjonowanie pod ogólne hasła według mnie to strata pieniędzy - nie dość, że na efekty trzeba długo czekać to jeszcze koszt jest dość wysoki. Oczywiście są wyjątki, na szczęście bardzo mało).
Zwyciężaj strategie strategią *
Aby poznać dobrze konkurencję zazwyczaj trzeba przeanalizować kilka stron z pierwszej strony wyników (top10). Jak wiadomo większość pozycjonerów do pozycjonowania używa techniki Google Bombing, więc wystarczy sprawdzić skąd pochodzą linki i z jakimi są anchorami. Ponadto trzeba też zwrócić uwagę na jakość tych linków (m.in. pagerank, wiek domen, ilość linków zewnętrznych) i optymalizację strony (HTML, friendly URL).
Aby to zrobić wystarczy użyć polecenia: link:nazwa-domeny.com, dzięki temu otrzymamy listę strony, na których znajduje się link do interesującej nas strony.
UWAGA!To polecenie w Google nie jest miarodajne, zazwyczaj nigdy nie pokazuje wszystkich prawdziwych wyników. Z pomocą przychodzą tutaj inne wyszukiwarki – Yahoo! oraz MSN gdzie wyniki są o wiele lepsze, co więcej – pokażą nawet wyniki z ukrytymi linkami.
Teraz jedyną rzeczą jaką musisz zrobić, aby przebić się przez konkurencję to posiadanie linków w tych samych miejscach (w przypadku katalogów – po co kombinować i szukać lepszych, skoro masz wszystko podane na tacy?) oraz o podobnej "mocy".
--
* Sun Tsu - "Sztuka wojny".
Komentarze 9
Twoj blog to naprawde kawal dobrej roboty, dzieki:)
W jaki sposób na Yahoo sprawdzić jakie linki prowadzą do mojej strony np. www.elektromet.com, bo google to wogóle kiepsko pokazuje.
Czytaj uważnie mr_zola! Analogicznie jak w Google
Przepraszam to było moje niedopatrzenie wpisałem adesr www.yahoo.pl i w polu wyszukiwania wpisałem link:... i tam niestety nic nie pokazało więc pomyślałem że jest inna składnia. Już teraz wiem. dzięki
Wczoraj na PiO był wątek o pomocnych w tym narządziach. Zapodano np.: http://www.webuildpages.com/neat-o/
W Yahoo linkdomain:adres_bez_http://
@shpyo - rozumiem aluzje, ale przywróć proszę nicka w komentarzu ponizej do wersji bezliczbowej, liczba to w nazwie serwisu, a nie w nicku :)
... super blog i porady
Proszę o jak najwięcej. Znalazłem miejsce do nauki.