Być SEO friendly (cz. I)
Wielu webmasterów, tych początkujących jak i zaawansowanych, którzy zaczynają przygodę z pozycjonowaniem stron szuka informacji o tym, co zrobić aby wyszukiwarki zaczęły „widzieć” ich stronę. Pierwsza rzecz jaką robią to katalogowanie. Dodając strony do katalogów prędzej czy później natkną się na termin "SEO friendly".
W katalogach oczywiście jest wyjaśnione czym jest owy termin. Otóż według informacji zawartych w tych katalogach, SEO friendly to nic innego jak bezpośrednie linki oraz przyjazne linki (tzw. friendly URL, tworzone są najczęściej dzięki mod_rewrite) do podkategorii! Najgorsze jest to, że często friendly URL nazywają SEO friendly i odwrotnie.
Powstają listy z "przyjaznymi" katalogami, a webmaster skoro widzi tego coraz więcej zaczyna to uznawać tego jako nowy dobrze znany mu termin.
Pierwsza i najważniejsza sprawa – SEO friendly to nie tylko bezpośrednie i przyjazne linki! To co jest napisane w tych wszystkich katalogach to bzdura! Wszystko po to, aby zachęcić umieszczania linków do swoich stron.
Wszystkie zabiegi mające na celu szybsze i łatwiejsze indeksowanie stron przez pajączki wyszukiwarek to optymalizacja strony. W skład optymalizacji wchodzą między innymi takie zabiegi jak:
- poprawne definiowanie meta tagów (tytuł, opis i słowa kluczowe),
- odpowiednie stosowanie tagów HTML (np. tytuły działów na stronie powinny znajdować się w nagłówkach - Hx),
- dobrym nawykiem jest używanie atrybutu alt w obrazkach, jako alternatywny napis, gdy obrazka nie będzie na serwer lub nie załaduje się,
- zasada "3 kliknięć",
- wspomniane wyżej friendly URL,
- linkowanie wewnętrzne,
- mapa strony.
Opis i przykłady w następnym wpisie.
Komentarze 4
8. title strony powinien mówić o zawartości konkretnej podstrony - nie powinien być używany do zdobywania słów kluczowych, każda podstrona powinna mieć unikalny i krótki title.
Wszyscy piszą o keywordach, linkach, mapach, katalogach, a zapomina się, że najważniejsza jest treść. Jeśli jest wartościowa, to po pewnym czasie strona z pewnością trafi na wysokie miejsce. Być może nie na pierwsze, zajęte zazwyczaj tymczasowo przez wypozycjonowane na siłę serwisy, ale z pewnością trafi na dłużej do czołowych wyników a zmiany w algorytmach indeksowania nie będą miały na jej pozycję tak dużego wpływu jak w przypadku sztucznie pozycjonowanych. To taka rada dla początkujących ;)
Mam pytanie w sprawie 4 zasady - "3 kliknięć", co to takiego?
@Goodies - chodzi o to, że użytkownik musi wykonać maksymalnie 3 kliknięcia by znaleźć informację jakiej szuka.