Google lubi iframe
Od samego początku wpajałem sobie i moim klientom, że iframe na stronie to straszne zło, że Google tego nie lubi i że nie powinno się tego stosować, chyba, że ktoś mi da naprawdę dobry argument. Od niedzieli już mam na to zupełnie inny pogląd. A wszystko przez przypadek :).
Dla niektórych z Was, to pewnie żadna nowość.
A było to tak
W niedzielę odkryłem to poprzez zapytanie o ilość zaindeksowanych stron w Google jednego z moich serwisów. Wszystko zaczęło się od nawiązania współpracy z innym serwisem, któremu musiałem zaserwować część informacji z mojego. Ze względu na mocne ograniczenia, te informacje musiały być serwowane właśnie w iframe. Nie był to dla mnie większy problem, bo wstawiłem odpowiednie tagi, dzięki którym zdobyłem mocnego linka :). Efekt końcowy był taki, że obie strony były zadowolone - ja, bo mam linka i dojście do większej liczby odwiedzających, a drugi serwis, bo ma brakujące treści.
Jedyny problem w tym całym przypadkowym teście, to fakt, że nie zauważyłem po jakim czasie Google zaindeksował stronę z iframe.
Dla mnie to bardzo miła niespodzianka, że Google zaindeksował stronę. Zawsze każdemu mówiłem, że iframe to najgorsze zło. Teraz już wiem, że to jest mniejsze zło :). Mniejsze, bo sens używania iframe na stronie jest dla mnie niezrozumiały, ale bardzo cieszy fakt, że Google widzi takie rzeczy.
Będzie można bez problemu teraz wykorzystywać ramkę do pozycjonowania :).
Komentarze 18
Z całym szacunkiem, ale nie zrozumiałem o co autorowi chodzi w tym artykule? Chodzi o to że zawartość iframe została zaindeksowana? Ĺťe strona na której było iframe została zaindeksowana? Jak to w ogole zostało sprawdzone? Skąd to zdziwienie autora, bo wydawało mi się że tak jest od lat? Co się naprawdę stało w całej tej historii? Tell me!
Ano własnie - to, że boty przechodzą przez frame i iframe to akurat wiadomo. Problemem zawsze było raczej to, że indeksowało stronę "w kilku kawałkach", zamiast w jednym :)
Nowością to nie jest na pewno. Ale ciesze się że autor to odkrył :D
Pozdrawiamy
ekipa skrypty.pro
www.skrypty.pro
@Darek - chodzi o fakt, że zawartość iframe została zaindeksowana.
@Wilk - co znacze "w kilku kawałkach"?
Mam klienta który ma iframe a w iframe duplicate content. To jest dopiero wspaniała sytuacja :-)
No jako jedna pozycja w wynikach strona, ktora posiada znacznik IFRAME, a jako druga pozycja strona ładowana przez IFRAME - dwa odrębne wyniki bo fizycznie wyświetla się się zawartość z dwóch podstron, zamiast jednego, jaki "optycznie" widzi użytkownik.
Google lubi pływające ramki. Zauważcie, że ostatnio nawet wklejanie filmów z YouTube, czyli serwisu co by nie ukrywać Google, też odbywa się w iframe obecnie.
Moja pierwsza strona którą kiedyś zrobiłem w oparciu o Iframe, jeszcze za czasów jak się podstaw HTML uczyłem do dziś jest w top 1 na darmowym hostingu na słowo kluczowe dla siebie ważne. Jednak nie wszystkie strony się zaindeksowały. Także dla mnie to też nie jest jakaś specjalna tajemnica :)
Google indeksuje coraz więcej rzeczy, nawet takie o jakich nie jesteście sobie wyobrazić...
Moja 1 strona wykonana w 2006 roku składająca się z kilku iframe miała się całkiem dobrze, więc google nie od dziś sobie już z tym radzi :)
Bardzo ciekawe,
A można by tak zrobić o tym artykuł bardziej w praktyce z jakimś przykładem?
"Będzie można bez problemu teraz wykorzystywać ramkę do pozycjonowania :)"
Gdyby po tym zdaniu było napisane JAK, to byście się nie nabijali... wręcz zabijali do tego by wyrazić zachwyt nad jakością informacji, jak to robicie zazwyczaj...
A teraz to bym się nie zdziwił, gdyby shpyo nikomu nie powiedział :P
A wszystko po to by zdobyć link...
No niezły test i to całkiem przypadkowy. Gdybyś mógł to proszę napisz jakie są efekty wykorzystania iframe w pozycjonowaniu tak konkretniej.
Pozdrawiam.
Może ja dodam swoje trzy grosze jeśli chodzi o iframe. Moim zdaniem logiczne jest, że poprzez iframe możemy dodawać wartościowy content na stronę, który nie koniecznie musi być traktowany jak duplicate content. Przykładem tego może być dodanie w iframe na naszej stronie wtyczki funp[age facebooka, która moim zdaniem podnosi wartość użyteczności strony dla odbiorcy - chociażby poprzez uwiarygodnienie jej. Tak samo można dodać film z youtube, który jest tematycznie związany z treścią. Reasumując w pewnych przypadkach logicznie na to patrząc iframe jest nawet wskazane - jednak czy wielki G bierze to pod uwagę, tego nie wiem.
Odnoszę wrażenie, że całe pozycjonowanie to jest jeden wielki przypadek ( jeśli chodzi o wynik )
Ramka jest traktowana chyba zawsze jak obca strona
No ok, ale w sumie to do końca nie rozumiem co jest takiego dobrego w iframe a co złego. Autorowi chodziło o to, że nie spodziewał się że ta druga strona ściągająca informacje zostanie zaindeksowana wraz z jego kontentem, tak ?
Iframe raczej powinno się unikać, choć wiadomo nie zawsze się da.