0 Blog 6 minut czytania

Google radzi, jak budować zaufanie klientów – wskazówki dla użytkowników Merchant Center

Można by pomyśleć, że osoby działające w e-commerce są rozpieszczane przez Google, które udostępnia im mnóstwo darmowych narzędzi. Jednym z nich jest Merchant Center, do którego można dodawać oferty produktów, a wówczas wyszukiwarka będzie wyświetlać je zainteresowanym użytkownikom w karcie Zakupy. Umożliwi to również wykupienie płatnej reklamy. Taka promocja to świetna sprawa, jednak może się okazać, że ominie nas przywilej korzystania z tej opcji. Zanim Google uzna, że dane produkty można bezpiecznie pokazać wyszukującym, trzeba zadbać o odpowiedni poziom zaufania. Niedawno na stronie Merchant Center zostały udostępnione wskazówki, które pomogą nam zostać zaufanym sprzedawcą w oczach klientów oraz dla wyszukiwarki.

Spis treści:

  1. Co, według Google, cenią klienci – o to zadbaj
  2. Co możesz zrobić, aby Google dowiedziało się więcej o Twoim biznesie?
  3. Podsumowanie

Co, według Google, cenią klienci – o to zadbaj

W poradniku na Google Merchant Center zostało wymienione kilka obszarów, nad którymi warto pracować prowadząc działalność typu e-commerce. Zastosowanie się do wytycznych powinno przyczynić się do zwiększenia zaufania wśród klientów.

  • Tożsamość biznesowa – Tutaj ważna jest przede wszystkim spójność w kreowaniu biznesowego wizerunku. Oficjalna nazwa firmy powinna pozostać taka sama we wszystkich miejscach w sieci, w których znajdują o niej wzmianki. Warto zadbać także o stronę „o nas” w obrębie swojej domeny, która pozwoli klientom poznać naszą historię, a także dołączyć linki do naszych social mediów.
  • Transparentność – Należy przedstawiać klientom przejrzyste informacje na temat obowiązujących zasad, w tym polityki prywatności, regulaminu dostaw czy zwrotów, a także modelu działalności.
  • Reputacja w sieci – Pokazujmy recenzje i opinie o naszych produktach lub usługach, a także dzielmy się odznaczeniami, które zostały nam przyznane przez strony trzecie. Dbajmy też o to, aby użytkownicy wiedzieli jak się z nami skontaktować i jak działa obsługa klienta. Kolejna ważna rzecz, jeśli o nas piszą lub my opublikowaliśmy jakąś ciekawą treść, dajmy znać naszym klientom.
  • Profesjonalny projekt strony – Jeśli nie chcemy, żeby strona wyświetlała się jako niebezpieczna, zadbajmy o certyfikat SSL. Upewnijmy się też, że strona jest dostępna dla wszystkich, łatwo się po niej poruszać i nie mamy na niej niepotrzebnych przekierowań. Powinno się też unikać wypełniaczy typu lorem ipsum, które sprawiają wrażenie, że strona jest niedokończona.

Co możesz zrobić, aby Google dowiedziało się więcej o Twoim biznesie?

Działając w sieci zawsze warto myśleć zarówno o użytkownikach, czyli potencjalnych klientach, jak i o mechanizmach Google. Dobrze wiedzieć, jak można jeszcze bardziej ułatwić wyszukiwarce poznanie nas. Wskazówki z Merchant Center obejmują:

  • Wprowadzenie danych w ustawieniach informacji biznesowych w Merchant Center.
  • Połączenie Merchant Center ze znaczącymi platformami stron trzecich.
  • Stworzenie i weryfikacja Profilu Firmy w Google.
  • Korzystanie ze wskazówek Google odnośnie SEO, żeby zwiększyć widoczność i poprawić doświadczenie użytkownika.
  • Włączenie możliwości pozostawiania ocen i opinii w Google oraz na innych platformach.
  • Dopasowanie danych produktu w Merchant Center do danych widocznych na stronie, aby klienci mogli widzieć te same informacje w obu źródłach.

Podsumowanie

Google udostępnia przedsiębiorcom działającym w e-commerce, narzędzie w postaci Merchant Center, które pozwala na dodawanie ofert produktów i wyświetlanie ich w różnych miejscach. Aby w pełni skorzystać z tej opcji promocji, kluczowym elementem jest zbudowanie zaufania klientów oraz Google. Wskazówki na stronie Merchant Center podpowiadają, jak to osiągnąć.

Ważne obszary, nad którymi należy pracować to: spójna i wiarygodna tożsamość biznesowa, transparentność, reputacja w sieci oraz profesjonalna strona internetowa.

Dodatkowo, warto postarać się o dostarczenie Google informacji o swojej działalności poprzez czynności takie jak uzupełnienie danych w Merchant Center, łączenie MC z innymi platformami, stworzenie Profilu Firmy, działania SEO zgodne ze wskazówkami Google, udostępnienie możliwości pozostawienia opinii oraz wprowadzanie spójnych danych produktowych.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz