0 Porady SEO 6 minut czytania

3 typowe błędy w planowaniu strategii SEO dla e-commerce – poznaj rozwiązania

Po okresie pandemii wiele biznesów przeniosło się do sieci, a e-commerce przeżyło swój rozkwit. Będąc właścicielem sklepu internetowego, musisz liczyć się więc z ogromną konkurencją. Jednocześnie masz także mnósto możliwości, jeśli chodzi o promowanie swoich produktów. Dobrze zaplanowana strategia SEO sprawi, że wyszukiwarka będzie sprzymierzeńcem i wskaże do drogę do Ciebie potencjalnym klientom. Korzystaj rozsądnie z nowych narzędzi i wystrzegaj się typowych błędów. Na czym polegają? Na ogół na tym, że nie monitorujesz swoich działań i nie wyciągasz wniosków. Podpowiadamy, jak tego uniknąć.

Błąd 1: Nie widzisz zależności między przychodem a poradnikowymi artykułami SEO

Można znaleźć całkiem sporo sklepów online, posiadających sekcję blogową. Zanim jednak dojdzie się do wniosku, że w e-commerce każdy kocha blogować i dzielić się wiedzą, warto sprawdzić daty dodania ostatnich wpisów. Bardzo często zdarza się, że prowadzenie bloga z poradnikowymi artykułami SEO spada na samo dno listy priorytetów.

Blog sklepu internetowego z branży meblarskiej

Blog sklepu internetowego z branży meblarskiej

Nie masz czasu tworzyć treści albo wolisz przeznaczyć czas na coś innego, bo nie sądzisz, że Twój wysiłek przekłada się na zysk. Tymczasem regularne dodawanie wpisów naprawdę się opłaci. Ciekawe treści poradnikowe mogą przyciągnąć więcej odwiedzających na stronę oraz zatrzymać tych, którzy już Cię znają. Dobry tekst może też sprawić, że czytelnik zdecyduje się zostać klientem.

Rozwiązanie: Śledź efekty swoich działań

Efekty dobrze przeprowadzonych działań SEO nie zawsze będą widoczne gołym okiem już na samym początku. Dlatego warto wyposażyć się w narzędzia, które pozwolą śledzić postępy. Wybierz takie, które będzie dla Ciebie najwygodniejsze i obserwuj rezultaty swoich wysiłków. Będziesz wówczas czuć, że to co robisz przynosi Ci korzyści i dzięki temu zaczniesz pracować nad tym, aby dodawać wpisy regularnie. Google Analitics, Google Search Console czy Semstorm to platformy, z którymi niewątpliwie warto się zapoznać, jeśli chcesz wiedzieć, czy Twoja strategia jest skuteczna.

Błąd 2: Nie masz strategii w dobieraniu tematów treści

Tematy, które będziesz poruszać w swoich wpisach blogowych nie powinny być przypadkowe. Nietrudno odgadnąć, że powinny być związane w jakiś sposób z Twoją branżą oraz stanowić odzwierciedlenie tego, co chcieliby przeczytać Twoi klienci. Z pewnością świetnie znasz ich  upodobania, jednak pamiętaj, że intuicja bywa zawodna. Solidną strategię planowania treści opracuj korzystając z informacji zdobytych w czasie researchu.

Rozwiązanie: Potwierdzaj swoje przypuszczenia

Twoja wiedza na temat oczekiwań klientów jest bezcenna, więc nie zagłuszaj intuicji. Jednak traktuj ją raczej jako punkt wyjścia, kiedy planujesz treści. Potwierdzaj przypuszczenia researchem. Sprawdzaj popularność tematów, zobacz co robi konkurencja oraz monitoruj popularność wybranych słów kluczowych. Jak dobierać frazy? Pomyśl, jakim językiem posługują się klienci i w jaki sposób mogą wyszukiwać Twoich produktów.

Błąd 3: Zaspokajasz próżność, zamiast skupić się na generowaniu przychodu

Duża liczba odwiedzających na stronie z pewnością napawa dumą. Pamiętaj jednak, że celem działań SEO nie jest zaspokojenie Twojej próżności, a wygenerowanie przychodów. Niektórzy chwaląc się dużym ruchem organicznym, zapominają sprawdzić, czy przekłada się on na konwersję. Oczywiście jeśli chcesz zarabiać, zagarniając duży ruch zwiększasz swoje szanse na spore obroty, jednak miej na uwadze, że to dopiero pierwszy poziom lejka sprzedażowego.

Rozwiązanie: Sprawdzaj różne wskaźniki efektywności

Musisz mieć świadomość, że wskaźników efektywności działań SEO, które warto obserwować jest wiele. Nie wystarczy mieć oko na ruch organiczny czy nawet samą konwersję. Sprawdzaj również:

 

• miesięczny przychód z SEO,

• czas od działań SEO, po którym następuje konwersja,

• CLV, czyli wartość życiową klienta,

• koszt pozyskania klienta,

• przeciętną wartość zamówienia,

• subskrypcje e-mailowe.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz