0 Google 4 minuty czytania

Czołowy ekspert i twarz Google – kim jest John Mueller?

Nikt nie zna odpowiedzi na wszystkie pytania związane z Google i pozycjonowaniem. Im więcej siedzi się w branży SEO, tym więcej zmiennych się pojawia, a liczba wątpliwości wciąż rośnie. Na szczęście z problematycznymi kwestiami można zwrócić się do Johna Muellera. Zajmuje on w Google wysokie stanowisko, a jego słowa są wielokrotnie cytowane w różnych artykułach i poradnikach na temat pozycjonowania. Kim jest sympatyczny szwed, który od wielu lat tłumaczy nam zasady funkcjonowania najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie? Przybliżamy nieco jego sylwetkę.

Początki kariery – jak zaczynał John Mueller?

Własna firma w wieku licealnym to dla wielu niedoścignione marzenie, jednak Muellerowi udało się je urzeczywistnić. Zanim zaczął pracę w Google, prowadził przez 12 lat swoją działalność. Zajmował się głównie oprogramowaniem dla służb medycznych w Szwecji. Jego zainteresowanie administrowaniem stronami www oraz pozycjonowaniem zaczęło się rozwijać podczas tworzenia własnej domeny na potrzeby firmy. Początkowo witryna pojawiała się w SERP w okolicach czwartej strony, jednak po jakimś czasie przedsiębiorcy przestało to wystarczać. Co ciekawe, firma Muellera wciąż ma się dobrze, mimo że od 2007 roku specjalista pracuje dla Google.

Webmaster Trends Analyst – ekspert i łącznik Google

Początki w Google okazały się dla Johna Muellera zaskakujące. Wspomina, że odbył bardzo wiele rozmów w ramach rekrutacji, na które ze Szwecji przyleciał do Mountain View w Kalifornii. Co ciekawe, w większości były to rozmowy przeprowadzone zdalnie z ludźmi urzędującymi np. w Seattle. Mueller zdziwił się też strukturą korporacji, która według niego przypominała raczej rodzinną firmę niż rynkowego giganta z mocno zbudowaną hierarchią.

Na czym dziś polega jego rola w Google? Piastowane przez niego stanowisko to Webmaster Trends Analyst, w praktyce jednak jest on czołowym ekspertem, który pełni obowiązki pośrednika pomiędzy korporacją a użytkownikami. Podczas Google Office Hours na kanale youtubowym Google Search Central regularnie odpowiada na pytania przedsiębiorców, administratorów stron www oraz specjalistów SEO. Udziela się również na Twitterze. Jego opinie i porady są bardzo cenione przez każdego, kto śledzi branżowe newsy. Mueller przyznaje, że rozumie jak ważne jest, aby pomagać ludziom zrozumieć, jak rozwiązać swoje problemy. Tym bardziej, że sam mierzył się z podobnymi wyzwaniami na początku działalności w swojej szwedzkiej firmie. Więcej o Johnie można dowiedzieć się z wywiadu, którego udzielił jakiś czas temu na YouTube.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz