0 Blog 7 minut czytania

Linki wewnętrzne i zewnętrzne – jak uzyskać konwersję? Poznaj 4 porady

Zarówno linkowanie wewnętrzne, jak i zewnętrzne przyczynia się do budowania swoistej mapy, pozwalającej poruszać się po sieci. Ze wskazówek w postaci linków mogą korzystać użytkownicy, aby dzięki kliku kliknięciom uzyskać odpowiedzi na swoje zapytania czy zdobyć rozszerzoną wiedzę na temat danego zagadnienia. Jednak są one również ważne dla botów Google, które podążając za takimi swoistymi drogowskazami, badają strukturę naszej strony i oceniają adekwatność treści. Jednak warto pamiętać, że linki stanowią jedynie sugestie dla crawlerów i użytkowników, a to czy wygenerują kliknięcia i wpłyną na rankingi, zależne będzie także od innych czynników. Dlatego warto przyłożyć się do kwestii linkowania i dzięki temu zwiększyć swoje szanse na uzyskanie pożądanych rezultatów. Przedstawiamy 4 praktyczne porady.

1. Spójrz na treść z perspektywy użytkownika

Zazwyczaj w kwestiach pozycjonowania i linkowania pytamy specjalistów SEO, tymczasem oni odsyłać nas będą do szarych użytkowników i przekonywać, że to ich perspektywa jest dla nas najbardziej wartościowa. Zatem wejdźmy w buty osoby, która na naszej stronie poszukuje informacji i zastanówmy się, jak możemy doprowadzić ją do celu, a przy okazji przeprowadzić ją na kolejny etap lejka sprzedaży. Podsuwając nasze sugestie lików, prowadzących do innych fragmentów treści, powinniśmy brać pod uwagę intencję użytkownika i uwzględniać różne tropy, za którymi może on podążyć. Eksperci polecają również, aby nie stronić od CTA, czyli zaproszenia do interakcji np. „kliknij tutaj” lub „sprawdź ten produkt”.

2. Otwórz w nowym oknie/karcie

W przypadku linkowania na zewnątrz, dobrą opcją może być upewnienie się, że linkowane strony będą otwierały się w nowej karcie. Dzięki temu użytkownik może zapoznać się z dodatkowym kontentem, który wskazaliśmy mu jako istotny, a jednocześnie nie będzie musiał opuszczać naszej witryny. To duże udogodnienie, które pozwoli łatwo odnaleźć się w swojej historii kliknięć. Bez tej funkcji natomiast spada prawdopodobieństwo, że odwiedzający uzna nasze treści za wystarczająco istotne, aby się do nich cofać. Linkowanie wewnętrzne zazwyczaj nie wymaga wykorzystywania tej opcji, ponieważ użytkownik pozostaje w obrębie naszej domeny, jednak w niektórych przypadkach można to rozważyć.

3. Follow czy No Follow?

Jeśli nie oznaczymy naszych linków jako nofollow, automatycznie zostaną one zaklasyfikowane jako follow. Czy jednak warto dodawać takie oznaczenie? Umieszczając na naszej domenie link, który domyślnie zostanie oznaczony jako follow, poniekąd podpisujemy się pod treścią, do której prowadzi. Dla crawlerów będzie to sygnał, aby przeskanować stronę, do której odprowadza. Umieszczając znacznik nofollow, zostawiamy sugestię, że nie chcemy, aby Googlebot podążał tropem naszego linkowania i woleli byśmy uniknąć powiązań z witryną, do której odnośnik odsyła. Należy oczywiście brać pod uwagę, że nie możemy traktować tego jako komendy wydanej crawlerom. Będzie to dla nich stanowiło raczej wskazówkę. Jeśli natomiast chodzi o korzyści, jakie daje nofollow, nie ma ich zbyt wiele, jednak obecność takich linków może przyczynić się do stworzenia naturalnego profilu linkowania, zwłaszcza, że rozbudowana strona zupełnie ich nie posiadająca, może sprawiać dziwne wrażenie.

Liczbę linków nofollow na swojej stronie można sprawdzić w Ahrefs

4. Dodawaj linki, ale nie przesadzaj

Google często przestrzega, że co za dużo to niezdrowo. Tyczy się to również kwestii linków wewnętrznych i zewnętrznych. Mają one naprowadzić boty skanujące na treści, które uważamy za istotne, a także pomóc im poznać strukturę strony. Nadmiar odnośników może spowodować więc niemałe zamieszanie, które w rzeczywistości doprowadzi do problemów z indeksowaniem. Należy więc zachować umiar i upewnić się, że linki stanowią dobre rozszerzenie naszych treści, tworząc przejrzystą siatkę powiązań.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz