3 Google 6 minut czytania

Dbaj o unikalne treści. Google czuwa - antyspamowe aktualizacje

Prowadzenie strony internetowej i dbanie o swoją widoczność w wyszukiwarce jest bardzo ważne, jeśli zależy nam na powodzeniu w biznesie. Google wielokrotnie pokazało, że wspiera przedsiębiorców w ich wysiłkach, umożliwia nowe opcje prezentowania towarów czy tworzenia wirtualnych witryn sklepowych. Jednak jeśli Twoja strona internetowa zostanie zakwalifikowana jako spam, algorytm nie będzie miał dla Ciebie żadnej litości. W końcu priorytetem jest bezpieczeństwo i wygoda użytkowników wyszukiwarki. W tej chwili, startując od 3 listopada, w życie jest wprowadzana kolejna aktualizacja antyspamowa, która ma jeszcze lepiej wykrywać niepożądane treści. Cały proces usprawniania algorytmu ma potrwać około tygodnia.

Walka ze spamem w 2021 roku

Przez ekipę Google spam jest widziany jako potężny problem, z którym jednak korporacja zacięcie walczy od wielu lat. Z resztą nie bez efektów. Około 99% wyświetlających się w wyszukiwarce wyników jest całkowicie pozbawione spamu. Rokrocznie publikowany jest raport na temat działań antyspamowych podejmowanych przez Google. Według danych z zeszłego roku system codziennie blokował po około 25 miliardów stron zakwalifikowanych jako spam. Jednak specjaliści pracujący dla Google nie spoczywają na laurach i wciąż wprowadzają nowe aktualizacje. Zmiana z 3 listopada jest jedną z czterech antyspamowych akcji, które zostały przeprowadzone w tym roku.

Jak systemy Google walczą ze spamem, Źródło: Centrum wyszukiwarki Google

Czym jest spam według Google?

Strona, która została oznaczona jako spam nie będzie zaindeksowana przez Google i nie wyświetli się w wynikach wyszukiwania. Zatem wszelkie wysiłki włożone w pozycjonowanie i optymalizację treści pójdą na marne. Jeśli chcesz tego uniknąć, powinieneś zdawać sobie sprawę z tego, co mieści się w definicji spamu według Google. Przede wszystkim są to strony wyłudzające dane lub instalujące złośliwe oprogramowanie. Będą to również witryny, które podszywają się pod inne domeny o wyższym autorytecie.

Czy jednak jeżeli jesteś uczciwy, działasz legalnie i nie planujesz oszukiwać osób odwiedzających Twoją stronę, nie grozi Ci oznaczenie domeny jako spam? Niekoniecznie. Google często każe także za nieostrożność oraz za lenistwo. W momencie kiedy nie zadbasz o bezpieczeństwo witryny, zostanie ona zhakowana i pojawią się na niej szkodliwe treści, wyszukiwarka szybko ją zablokuje. Nie będziesz także mógł liczyć na dobrą widoczność, jeżeli powielasz kontent z innych stron. Chociaż przekopiowanie opisów produktów ze strony producenta wydaje się dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza kiedy dopiero budujesz swój sklep, to jednak może się okazać, że już na starcie sam podcinasz sobie skrzydła.

Jak uniknąć blokady?

Nie należy pomijać kwestii bezpieczeństwa w sieci. Jeśli nie chcesz, aby ktoś wykorzystał Twoją witrynę w złym celu i naraził Cię na blokadę od Google, dbaj o bezpieczeństwo użytkowników i chroń dostęp do strony. Nadawaj uprawnienia do administrowania tylko zaufanym osobom lub firmom, zabezpieczaj katalogi hasłami oraz postaraj się szyfrować dane przesyłane w formularzach na Twojej stronie dzięki certyfikatowi SSL. Kolejnym krokiem będzie stworzenie unikalnych treści, które nie będą kalką z innych stron. Postaraj się o własne opisy produktów i kategorii oraz o ciekawe wpisy blogowe. Jeśli zwrócisz się z tą kwestią do profesjonalistów lub wykorzystasz swoją wiedzę z zakresu SEO, możesz nawet wskoczyć na wyższą pozycję w wyszukiwarce i dzięki temu przyciągnąć więcej klientów.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze 3

author Kamil www 06.11.2021 17:03:56

Dzięki za porządną dawkę wiedzy!

author Artur www 14.11.2021 14:12:17

Dzięki za wskazówki, pozdrawiam.

author Sizar www 25.11.2021 20:06:57

Jakie narzędzie polecilibyście do sprawdzenia serwisu pod kątem duplicate content?

Dodaj komentarz