SearchMarketingDay 2012
W dniach 22-23 maja 2012 w Poznaniu odbędzie się już druga edycja SearchMarketingDay. Impreza powinna zainteresować wszystkich, którzy działają w takich branżach jak: SEO, PPC, SEM i marketing afiliacyjny.
Tego typu imprezy (konferencje) to bardzo dobra okazja na dowiedzenie się czegoś nowego, ale przede wszystkim kontakty. Już na niejednej konferencji byłem i wiem co mówię. Branża SEO jest dość hermetyczna i na forach internatowych nikt nie zdradzi Ci tego jak to robi, że jego strony są wysoko na każde hasło. Wyjątkiem są zamknięte fora a żeby do nich należeć, to albo trzeba mieć znajomości albo trzeba mieć co zaoferować w zamian.
Cena
Dla wielu pewnie cena dość zaporowa aż 1370 zł za konferencję za jeden dzień. Gdyby miejsce było w trochę niższym standardzie pewnie i cena była by niższa i więcej osób by się pojawiło. No chyba, że organizatorom zależy na odpowiedniej selekcji.
Prelegenci i ścieżki
Bardzo fajne jest to, że prezentacje zostały podzielone na dwie ścieżki tematyczne - SEO i marketing. Stawianie uczestnika przed wyborem "gdzie iść" to wg mnie strzał w kolano. Ze względu na moje zainteresowania (jak i Czytelników) wybór jest tylko jeden - SEO :).
Wszystkie prezentacje SEO będą skupiać się na analizie sytuacji po Pingwienie. Dixon Jones, Joe Cygnus, Bob Rains przeanalizują sytuację w SERPach jaka nastała po aktualizacji Pingwina. Równie ciekawie wygląda prezentacja Magnusa BrĂĽtha, który będzie mówił o pozycjonowaniu serwisów z pokerem, kasynami i różnego rodzaju hazarderm. A jak wiadomo zdobywanie linków dla takich stron jest dość problematyczne.
Na koniec, tak jak rok temu pojawi się Kaspar Szymański :).
Szkolenie
Na SMD jest jeszcze opcja wzięcia udziału w szkoleniu (1750 zł) prowadzonym przez Martina MacDonalda i Joe Cygnusa. Na szkoleniu dowiesz się m.in.:
- Jak wykorzystywać narzędzia i jak budować kontent.
- Jak wykorzystać narzędzia Black Hat do Grey Hat SEO.
- Sporo tzw. tips and tricks. Inspirujące, warte rozwinięcia pomysły na SEO.
- Link Building z pogranicza White Hat/Grey Hat.
- Gwarantują silną porcję świeżej wiedzy oraz wzrost motywacji do pracy.
Wygraj wejściówkę
Kilka dni temu pojawiła się informacja na blogu Majestic SEO, że jest do wygrania wejściówka na konkrencję. Konkurs trwa do 18 maja. Wystarczy tylko polubić fejsbukowy profil i wypełnić formularz ze swoimi danymi.
Komentarze 13
Jaki sens ma szkolenie z pogranicza Black Hat, jeśli na miejscu będzie pracownik Google. Przecież logiczne, że zrobi notatki albo prelegenci nic nie powiedzą...
Jedziesz?
@Emil
Na szkoleniu SEO by Martin i Joe nie będzie już Kaspara. Tam faktycznie panowie pokażą to na co mają ochote. Nie wpływam na nich w tym zakresie, nie spodziewałbym sie jednak kolejnego szkolenia w stylu Kojotka z SMD 2011.
Bedzie to raczej intelignetne SEO, bez tematów tabu, SEO skalowalne, oparte o narzedzie i o sporo tzw. Tips & Tricks wynikajce z praktyki obu szkoleniowców.
Spodziewam się też że przerwy kawowe i ze Panel dyskusyjny bedzie bardzo interesujący.
Kaspara nie interesują takie szkolenia, ale sprawdź co go interesowało podczas ostatniego Search Marketing Day
Konferencja wydaję się być na prawdę ciekawa. Szkoda tylko, że cena jest taka duża. Niestety nie mogę sobie pozwolić na taki wydatek - zwłaszcza, że to tylko jeden dzień ... ;/
@Paweł - nie będzie mnie.
Akurat nie moja branża, ale trzeba przyznać że rozmach w promocji to mieli. Aż strach otworzyć lodówkę czy tam czasem nie ma baneru z tej konferencji. Na szczęście jeszcze tylko tydzień. Można zauważyć również sporą promocje na blogach. Mam nadzieje, że po całym wydarzeniu parę osób opowie o kulisach imprezy.
Jeżeli kogoś interesuje co było na SMD 2012, zapraszam do relacji na moim blogu.
Pracownik Google tylko na końcu był, nic rzeczowego nie powiedział. Te same zagrywki.
@Tomasz "Pracownik Google tylko na końcu był, nic rzeczowego nie powiedział. Te same zagrywki."
- polityka wewnętrzna Google czyni go nic nie wiedzacym o algorytmach, filtrach oraz planach Google ze sztabu głównego, wie tyle co my, otrzymuje rano prasówki jak większe firmy typu Goldman Sachs czy Ernst&Young...
... i mówi co wyczyta :) google tez pilnuje go aby sam za bardzo nie myślał = pmusi prosić o autoryzację wywiadów, wypowiedzi itd.
DLATEGO, nie rozumiem podniecania się że Kaspar coś powie, oczywisćie nie mam nic do niego bo jest równy gość i go szanuję, bo musi nas wszystkich znosić ;-)
pozdrawiam
Bardzo ciekawa inicjatywa. Wydarzenie na wysokim poziomie, niestety niedostępne dla wszystkich z powodów finansowych. Rozumiem, że organizatorzy chcieli zrobić odpowiednią selekcję, myślę jednak, że nie wszyscy których nie było na to stać, są niższej kategorii, wręcz przeciwnie świetnie zastąpiliby niejedną osobę, która "przypadkiem" trafiła na konferencję.
Ciekawe, ale cena jest nie adekwatna do tematyki. Ostatnio jest coraz więcej szkoleń powstaje na nowych portalach min. http://websem.pl/news/szkolenia-marketingowe/szkolenia-marketingowe-lipiec-2012/
Wiecie może czy szykuje się jakaś konferencja na temat SEO