18 Systemy wymiany linków 4 minuty czytania

Oszukać SWL

Wczoraj nanosiłem poprawki do sklepu jednego klienta. Klient jak dla mnie dość dziwny, który jeśli radził się mnie o co coś w sprawach pozycjonowania robił zawsze przeciwnie do moich wskazówek. Kilka razy się przejechał, a kilka raz wyszło mu to na dobre. Tym dobrym było podpięcie kilku domen swojego sklepu.

Generalnie pomysł jest dobry. Klient posiada domenę główną, która jest nazwą jego sklepu, zaś pozostałe 4 (cztery) domeny zawierają słowa kluczowe w różnych kolejnościach. Początkowo myślałem, że będzie duplicate content. Myliłem się. Domeny u tego samego dostawcy, kierują na katalog tego samego dostawcy.

Sklep działa już 3 lata, a najlepsze jest to, że każda z domen posiada site, pagerank i linki! Oczywiście domena główna ma najlepsze wyniki, a na pozostałych domenach PR i site są odpowiednio mniejsze.

I teraz najlepsza część. Dla tego konkretnego przypadku wrzucając kod jednego systemu jestem w stanie dostać blisko 90k punktów, za fizycznie jedną stronę. Więcej domen (dla jednego serwisu) – więcej punktów. Stawiamy sobie jakiś spamik, który ładnie będzie się indeksował, podpinamy do niego kilka (a nawet kilkadziesiąt - bo tanie) domen i jedziemy!

Obrona?

Można się przed tym sprawnie bronić, trzeba się trochę nagimnastykować, ale jest to możliwe (dla sprawnego programisty). Póki co, nie widzę potrzeby dzielenia się takimi pomysłami, tym bardziej, że dochodzą do mnie plotki, że twórcy systemów ładnie oszukują (na różne sposoby) nas – użytkowników – co z definicji systemu wymiany linków jest oczywistą oczywistością. Problem w tym, że takie działanie osłabia cały system.

W dalszym ciągu będę szukał słabych stron systemów i będę się z Wami dzielił.

Masz jakieś ciekawe pomysły na to, aby nabić sobie punkty? Podziel się ze mną o tym ;).




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Komentarze 18

author mr_zola www 03.07.2008 11:09:46

Wiem jedno, a właściwie nie wiem dlaczego google jeszcze nie wykryło duplicate content, a wiem że być może wkrótce się to zmieni u twojego klienta bo prędzej czy później google wykryje duplicate content.
Znam przypadki, jeden mojego klienta, google wykrywa takie kierowanie kilku domen w jedno miejsce.

author mkr www 03.07.2008 16:01:20

Jeżeli google widzi kilka domen, i linki SWL wyświetlane są na każdej z tych domen to nie ma tu żadnego oszustwa.

author Artur M. www 06.07.2008 11:06:08

Można podpiąć kilka domen do jednego sklepu, potrzebny jest oczywiście serwer pośredni, ale efekt jest taki, że kilka domen pokazuje ten sam... sklep, na przykład.

author Rafał Dąbrowski www 06.07.2008 21:34:01

Potwierdzam. Sam miałem na stronce klienta 4 domeny i wszystkie się indeksowały. Ale bałem się DC i dałem 301, widać popełniłem błąd :)

author whiner www 19.07.2008 16:46:39

duplicate content to mit, przy ponad 50 takich samych stronach na tym samym IP i tej samej domenie nic sie nie dzieje od ponad pol roku oprocz tego ze site rosnie , a co do oszukiwania SWL nie polecam sie dzielić tego typu informacjami jesli sie samemu z nich korzysta - bo i po co, a sposobów są setki jak nie wiecej

author cysis www 08.08.2008 02:10:00

heh a to dobre 90k

author Zakopaiec www 16.11.2008 19:04:21

Od jakiś 5-6 lat mam postawione 5 stron wskazującycy ten sam katalog na serwerze i korzystające z tej samej bazy danych. Na żadnej niema Duplikatu. jedno co zauważyłem u siebie PR osiągają maksymalnie 3, ale to nie ważne bo na żądane słowa są wysoko.

author jantar studio www 19.03.2009 15:46:03

JA wywaliłem cały system linkme ze strony, bo przez niego zaliczyłem spadek z pozycji.

author Lukez www 31.05.2009 14:41:24

ale google ten sam conent bedzie traktowal juz jako spam na innej domenie...

author Irek www 22.06.2009 23:16:42

Zatem wnioskuję z tego wpisu że warto stworzyć przekierowania domen z interesującymi mnie słowami kluczowymi do mojej strony i je podlinkować w celu uzyskania lepszej pozycji w wyszukiwarce google na interesujące mnie fazy??

author Świstak www 31.07.2009 11:40:35

Pomysł generalnie bardzo fajny tylko...
ja go przetestowałem na moim katalogu stron i lipa nowa domena po miesiącu dostała bana w Google chociaż przez jakiś czas ładnie się indeksowało ;)

Nie wiadomo dlaczego Google wykrywa DC na niektórych stronach ,a zaś na innych nie... ale temat jest wyjątkowo interesujący i warto go rozwinąć ;)

author Perfectus www 10.12.2009 11:50:32

Duplicate content to bzdura, od ponad 2 lat używam stron które mają podpięte nieraz po 20-30 domen i nigdy nie dostałem bana na żadną z tych domen, wszystkie się doskonale indeksują, a nieraz przejmuje także domenę np. z zaindeksowanym site w Google pomimo wygaśnięcia strony a dzięki zastosowaniu odpowiednich wpisów w htacces domena mająca np. zaindeksowany site w Google ponad 50.000 a wskazująca na stronę z site ok 1000 nadal wskazuje w Google te 50.000 stron prowadzących de facto do index i site utrzymuje się ok 6-10 miesięcy zanim zacznie spadać pomimo przeindeksowania przez Google starych stron poprzednio zaindeksowanych i zmiany wyświetlanego content na mój.
Inna sprawa że Google banuje strony które prowadzą działalność konkurencyjną.
Przykładem jest nasz System Reklamy Kontekstowej http://linkpower.pl który pomimo dobrego linkowania, potężnego zaplecza, zaindeksowania przez Yahoo linków zwrotnych i zaindeksowania strony w Yahoo nadal po 4 miesiącach od założenia serwisu i pokazania miesiąc temu Google mapy strony nadal nie zaindeksował nawet strony głównej.
Powód działalność konkurencyjna.
Dlaczego ?
Reklamy Kontekstowe LinkPower.pl wyglądają identycznie jak reklamy Google adsense. Jednak w przeciwieństwie do konkurencji emituje linki bezpośrednie a nie linki przekierowania jak Google, a co za tym idzie jest bardziej przyjazny i służy http://linkpower.pl pozycjonowaniu stron a nie zbieraniu informacji o klikającym w reklamę kontekstową.
Dodatkowo nasz system oferuje możliwość umieszczenia reklamy już za 2,44 zł na 2 miesiące, 6,10 zł - 180 dni, 12,20 - 365 dni. Nie pobieramy opłat aktywacyjnych ani żadnych opłat dodatkowych. Możesz także umieścić Reklamę Kontekstową w Systemie Reklamy Kontekstowej LinkPower.pl zupełnie za darmo emitując nasze boksy reklamowe na Twojej stronie www tak długo jak emitujesz nasze boksy reklamowe tak długo Twoja reklama jest aktywna w Systemie Reklamy Kontekstowej LinkPower.pl i wyświetlana na chwile obecna ponad 20.000 razy dziennie.
Nasze Panele Reklamowe emitowane są ponad 300.000 razy dziennie.



Zapraszam serdecznie
Admin Reklama Kontekstowa LinkPower.pl
http://linkpower.pl
Darmowa Reklama Kontekstowa

author Andy www 03.10.2010 22:51:38

Zgadza się. Google łamie prawo i indeksuje lepiej swoich klientów niż pozostałych użytkowników ich wyszukiwarki. Złamanie prawa polega na tym, że Google jasno nie informuje o dyskryminacji konkurencji uchodząc za wszechwyszukiwarkę. Powoduje to, iż rozpoczynający karierę w internecie z co ciekawszymi pomysłami tracą czas i energię na zaistnienie w internecie a potem to już jazda w dół, jeżeli Googl stwierdzi, że nic ciekawego się nie dowie. Także, jak spróbujecie Gmail - nowa oferta z multikontami, to Google tak was zawirusuje, że głowa boli (sprawdziłem) i kto wie czy nie czytają waszej korespondencji - bo skoro działają nieuczciwie w rankowaniu stron to wiadomo, że także szukaja wszelkich sposobów aby wykorzystać konkurencję. Wiem bo znam przykłady.

author Andy www 03.10.2010 22:51:38

Zgadza się. Google łamie prawo i indeksuje lepiej swoich klientów niż pozostałych użytkowników ich wyszukiwarki. Złamanie prawa polega na tym, że Google jasno nie informuje o dyskryminacji konkurencji uchodząc za wszechwyszukiwarkę. Powoduje to, iż rozpoczynający karierę w internecie z co ciekawszymi pomysłami tracą czas i energię na zaistnienie w internecie a potem to już jazda w dół, jeżeli Googl stwierdzi, że nic ciekawego się nie dowie. Także, jak spróbujecie Gmail - nowa oferta z multikontami, to Google tak was zawirusuje, że głowa boli (sprawdziłem) i kto wie czy nie czytają waszej korespondencji - bo skoro działają nieuczciwie w rankowaniu stron to wiadomo, że także szukaja wszelkich sposobów aby wykorzystać konkurencję. Wiem bo znam przykłady.

author Forex Ad 20.05.2011 20:50:59

Także katalogi online są dyskryminowane przez Google - mam katalog stron z dobrym ruchem i linkami. Nie ma w ogóle ranku.

author Life in The UK www 12.12.2011 00:06:25

Wiadomo że kapitalizm sprzedaje rzeczy niepotrzebne dlatego wymyślono linkowanie jako formę promocji. Samo linkowanie to zabieg techniczny - nie jest twórcze - to nie tworzy kompletnie niczego. Potrzebną infomację można np znaleźć znając samą domenę. Przez strony prywatne tworzy się miliony nieużytkowej informacji. Strony prywatne powinny być usunięte z silników wyszykiwawczych.

author Łukasz Rajzer www 12.12.2011 00:35:47

@Life in The UK
Jak chcesz by wyszukiwarki usunęły strony prywatne skoro Google, Yahoo, Bing etc. to bardzo prywatne strony? Same siebie usunął?

Samego sposobu na oszukiwanie nie popieram.

author forex download 05.01.2012 17:19:56

Generalnie się zgadza ale prędzej czy później to dostaje się po łapkach, bo jest to typowe spamowanie interentu (powielanie tej samej informacji za pomocą domen tworzy w necie dżunglę nie do przebicia i jest odwróceniem idei internetu. Dlatego też prędzej czy później taki internet upadnie.

Dodaj komentarz