Pozycjonowanie, optymalizacja stron, UX (user experience) — wszystko co pozwoli wycisnąć wszystkie soki z Twojej strony.

Porady SEO

Porady SEO, to jedna z najpopularniejszych kategorii na blogu. Znajdziesz w niej różnego rodzaju porady na linkowanie, zwiększanie ruchu, analizy konkurencji w Google. Staram się tutaj być na czasie z poradami. Chętnie odpowiadam na pytania Czytelników, które pojawiają się z komentarzach (czy na FB lub mailu). Mam nadzieję, że dzięki poradom na tym blogu SEO będzie dla Ciebie łatwiejsze.

0 Porady SEO ~6 minut czytania

From the Internet to the table – SEO tips for restaurant owners

We already know that SEO is extremely important factor for success in many fields, especially e-commerce. However, you can find people here and there who believe that Google rankings aren’t their concern. They are mostly entrepreneurs engaged in brick-and-mortar types of business, including restaurants and dining places. If you are one of them, you have to be aware, that local SEO is a thing. Your competitors competitors probably already know this and in fact, they might already be serving clients who could have been yours. Check out a few tips from us and learn how you can get the upper hand.

1 Porady SEO ~7 minut czytania

Co klient miał na myśli, czyli jak zrozumieć intencję użytkownika?

Czytanie w myślach to trudna sztuka. Jednak jeśli chcemy być widoczni w Google, nie martwić się o współczynnik odrzuceń i przede wszystkim cieszyć się konwersją, musimy spróbować się tego nauczyć. Może nie dosłownie, ale z pewnością pomoże nam zrozumienie, czym jest intencja użytkownika i przypisanie jej do konkretnych słów kluczowych, które mają pomóc nam w pozycjonowaniu. Kilka słów na ten temat poniżej.

1 Porady SEO ~5 minut czytania

Linki do stron z autorytetem pomocne w SEO? Mueller obala kolejny mit

Nie od dzisiaj wiadomo, że linkowanie odgrywa ważną rolę w SEO. Domeny z autorytetem, które linkują do naszej strony, mogą podzielić się z nami swoją mocą. Google traktuje to jako swoistą rekomendację i niekiedy podnosi pozycję takiej strony. Niektórzy jednak są zdania, że proces ten działać może również w drugą stronę i linkując do popularnej domeny, otrzymamy część jej mocy. John Mueller z Google bezlitośnie obala ten mit.

0 Porady SEO ~5 minut czytania

Odkryte, ale niezindeksowane – usuwać podstrony czy nie?

Niska pozycja strony to spory problem, jednak jeszcze większy pojawia się, kiedy w ogólnie nie została ona dodana do indeksu Google. Chcąc, aby Googlebot przeskanował dany url, warto zatroszczyć się o linkowanie wewnętrzne, naprawić problemy techniczne i przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość. Nie od razu crawlery odnajdą cel. Co jednak, jeśli Search Console wskazuje, że strona została odnaleziona przez bota, ale niezindeksowana? Czy warto usuwać podstrony i redukować ich ilość w obrębie większej domeny? Sprawdzamy razem z Johnem Muellerem, czy ten zabieg podniesie indeksowalność.

0 Porady SEO ~8 minut czytania

Czy mały biznes potrzebuje SEO?

Optymalizacja strony czy link building to często sporo pracy. W wielu większych firmach powstają całe działy, które zajmują się pozycjonowaniem. Mikroprzedsiębiorca jednak nie będzie skory do tego, aby działać z takim rozmachem. Czy w małym biznesie jest miejsce na SEO? Czy pozycjonowanie jest warte zachodu? I czy faktycznie musi wymagać dużych nakładów finansowych? Sprawdzamy!

1 Porady SEO ~4 minuty czytania

Języki w link buildingu – jak linki z obcojęzycznych stron wpłyną na Twoją domenę?

Link building zgodny z wytycznymi Google, a zarazem skuteczny, powinien uwzględniać wiele różnych wskaźników. Istnieje mnóstwo czynników, które wpływają na wartość linka, a także to czy będzie on pomocny, czy też raczej zaszkodzi. Warto zastanowić się więc nad odnośnikami pochodzącymi z obcojęzycznych stron. Jak wygląda ta kwestia w oczach Johna Muellera z Google? Niedawna dyskusja na Mastodonie rozjaśnia tę kwestię.

0 Porady SEO ~6 minut czytania

Anchor Text – czy jest czynnikiem rankingowym?

Pozyskiwanie linków oraz linkowanie wewnętrzne to praktyki, które są bardzo istotne w SEO. Sukcesu w pozycjonowaniu nie uda się osiągnąć, jeśli nie będą do nas kierowały wartościowe strony, a indeksacja podstron opóźni się, jeśli nie stworzymy między nimi siatki powiązań. Warto jednak mieć także na uwadze, że nie tylko miejsce, w którym ulokujemy link, ma znaczenie. Również jego forma odgrywa istotną rolę. Achor text można śmiało zaliczyć do czynników rankingowych i właśnie dlatego warto poświęcić mu nieco uwagi.

0 Porady SEO ~4 minuty czytania

Keyword stuffing – upychanie słów kluczowych a pomocne treści

Każdy, kto zetknął się z jakimikolwiek poradnikami na temat SEO i tworzenia dobrze rankujących treści wie, że tzw. keyword stuffing nie jest obecnie widziany jako dobra praktyka. Proceder ten polega na upychaniu słów kluczowych w tekście, co często skutkuje ich przesadnym nasyceniem i w rezultacie prezentuje się jako spam. Czasem jeszcze można natknąć się na strony, które nieco przesadzają z wykorzystywaniem fraz, chociaż na ich usprawiedliwienie, kiedyś ta metoda sprawdzała się całkiem dobrze. Jak jest dziś? Czy Helpful Content Update z miejsca zmiażdży taką stronę? John Mueller z Google kilkakrotnie zabierał głos na ten temat.

0 Porady SEO ~4 minuty czytania

Dobryblogoseo.pl – czy nazwa domeny wpływa na pozycjonowanie?

Pewnie często spotykasz się z domenami typu taniemeble, dobrebuty, tukupiszswojekosmetyki albo twojfryzjer z końcówką pl lub com. Być może myślisz sobie, że ich posiadacze to szczęściarze. Fajna nazwa albo nawet słowa kluczowe w niej zawarte muszą pozytywnie wpłynąć na pozycje w Google, prawda? Czy faktycznie tak jest?

0 Porady SEO ~5 minut czytania

3 sygnały, że czas na audyt treści

Nawet jeśli wydaje Ci się, że Twoje treści są świetne i do tej pory pozwalały Ci osiągać wysokie pozycje, staraj się dmuchać na zimne. Niestety utrzymywanie status quo nie jest domeną wyszukiwarki Google. Zmiany są częste i czasem przynoszą nieoczekiwane spadki. Może się więc okazać, że będziesz musiał przeorganizować planowanie treści. Audyt pomoże Ci określić źródło ewentualnych problemów i znaleźć rozwiązania. Poznaj 3 sygnały, że już na niego najwyższa pora.