Ostatni wpis wzbudził trochę emocji i dość ciekawą dyskusję. Po części potwierdziło się, że niektórzy uważają, że HTML można się nauczyć bardzo szybko. Mam nadzieję, że tych niedowiarków taki prosty teścik lekko sprowadzi na ziemię i da do myślenia." />
25 Praca 2 minuty czytania

Test na developera

Ostatni wpis wzbudził trochę emocji i dość ciekawą dyskusję. Po części potwierdziło się, że niektórzy uważają, że HTML można się nauczyć bardzo szybko. Mam nadzieję, że tych niedowiarków taki prosty teścik lekko sprowadzi na ziemię i da do myślenia.

Zanim zaczniesz rozwiązywać test

Jeżeli chcesz przystąpić do tego testu to:

  1. wydrukuj (nie czytaj testu przed rozpoczęciem rozwiązywania),
  2. wyłącz komputer (albo monitor),
  3. na stoperze ustaw czas na 45min,
  4. poczuj się jak na rozmowie kwalifikacyjnej.

Na rozmowie kwalifikacyjnej nie możesz korzystać z Google. Wiedzę masz posiadać, a nie wiedzieć, gdzie jej szukać.

Czas start. Powodzenia! Pobierz test




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Komentarze 25

author Gurthg Shae www 06.12.2007 14:36:12

Serio ten test dawałeś?
Ma 5 pytań? Czy mnie się źle zaciągnęło/wydrukowało?
Jesteś oazą łagodności, ja daję w tym czasie chyba ze 20 pytań i niektóre bardziej wredne, choć nie tak opisowe.

author wzs www 06.12.2007 14:48:03

Raczej prosciutki teścik - Ci którzy uczyli sie webmasterki dłuzej niz parę dni
przez 30 minut bedą z tyłu rysować szlaczki :)

Chociaz... Ze stylem bazowym mógłbym mieć lekki problem - jak sama nazwa wskazuje taki przygotowuje się tylko raz, a potem ctrl+c, ctrl+v - nie znam tego na pamięc, tak jak nie umiem DOCTYPE`a napisać z palca...
No i tak jak Gurthg Shae uważam, że troszkę zbyt opisowe.
BTW: wredne pytanie to np.?

author shpyo www 06.12.2007 15:15:14

Tak, tyle pytań - pięć. Zawierają one podstawy. Jeżeli ktoś zna podstawy (opanowane bardzo dobrze) to z resztą nie powinien mieć problemów. Na jedno z nich można było odpowiedzieć jednym zdaniem ;).

author Maciej Łebkowski 06.12.2007 15:51:43

Banał? Zrobiłem w trzy minuty... Nie mówiąc już o tym, że takie rzeczy jak bazowy arkusz stylów przeklepuje się z templatesów, a nie uczy na pamięć.

author Kłeczek Marcin www 06.12.2007 16:55:45

Wydaje mi sie, ze najlepsza odpowiedzia na pierwsze pytanie byloby:
@import url( "http://yui.yahooapis.com/2.4.0/build/reset/reset-min.css" );

...ale moze tylko mi sie wydaje... nie jestem specjalistą od CSS

author Ktos www 06.12.2007 20:17:10

Ja tu w kwestii technicznej lingwistycznej. Znacznik to akapit, a nie paragraf, choć wiele osób mówi niepoprawnie ze względu na angielskie słowo ;-)

author ayeo www 07.12.2007 03:54:25

No wreszcie się doczekałem tego testu :) Nawiązując do poprzednich moich komentarzy, test da się rozwiązać wzorowo po kilku dniach spędzonych z HTML (xHTML) + CSS :)

author Paweł www 07.12.2007 07:34:48

Jak czytam te komentarze, to aż mi się śmiać chce. Szkoda, że jako osoba rekrutująca (oraz autor testu) nie spotkałem właśnie Was na rozmowie. Może byście już pracowali w profesjonalnej firmie albo byście się wzięli za siebie i zaczęli sie uczyć. Większość kandydatów z jakimi miałem okazję rozmawiać nie miała bladego pojęcia co to jest !important, layout z zachowaniem kolejności wczytywanych treści, szablon z wykorzystaniem label, już nie mówiąc o sensownej definicji właściwości, etc. Mógłbym tak pisać i pisać o tym czego nie może się nauczyć developer w tydzień, więc jak ktoś pragnie dalej podyskutować na temat tego testu to zapraszam do dalszej dyskusji. Z miłą chęcią zobaczyłbym Wasze rozwiązania, szczególnie tych osób, które się ciężkiej pracy developera nauczyły w tydzień.

author Gurthg Shae www 07.12.2007 12:42:30

@wzs: wredne: różnica w box modelu IE i reszta świata, działanie label (przed, po, obejmując - wymień różnice)

@aeto: pytanie nr 1: resetowanie. Cały czas coś do mojego szablonu dodaje. a "webmasterką" param się od .. oj .. dużo wyszło, zawodowo 8 lat. Twoje zdanie świadczy tylko i wyłącznie o bardzo optymistycznym podejściu do tematu.

@Paweł: mnie spotkać na takiej rozmowie nie sposób, bo pracy nie szukam. A czy pracuję w firmie profesjonalnej, to można sprawdzić na LinkedIn. Co do "webmasterów w tydzień" to nie wiem czy się śmiać czy płakać z takich postaw.

author ayeo www 07.12.2007 14:34:31

To jasne, że uważacie sie a nie wiadomo kogo, a Wasza wiedza jest iście tajemna. 8 lat doświadczenia - dobre! :D To pewnie masz spore doświadczenie w trzaskaniu layoutów na tabelkach....
Pozdrawiam!
EOT

author Michał Mech www 07.12.2007 14:57:33

Ogólnie to nie zgadzam się z @ayeo, uważam, że myli się. Ale w kontekście tej dyskusji i zaprezentowanym testem nie miałbym żadnych argumentów żeby podważyć jego tezę.
Ten test to po prostu nędza, tym bardziej w kontekście słów które padły w wypowiedziach do poprzedniego wpisu: "@ayeo: skoro tak twierdzisz to złóż swoje CV. Szybko sprowadzimy Ciebie na ziemię ;)". A ja pytam: Czym? Tum testem? Tym testem można rozśmieszyć.

@shpyo z racji na przeszłość zawodową i towarzyską darzę Cię sympatią i zawsze z chęcią napiję się z Tobą piwa ale proszę powiedz że to nie Ty układałeś te test. Proszę.

author Ksawery Skowron www 07.12.2007 15:16:49

Jak dla mnie dyskusja na temat tego testu to bicie piany. Test jest zawsze łatwy albo trudny _dla kogoś_, nigdy obiektywnie. Ważne jest, czy spełnił swoje zadanie, czy jego rozwiązanie nie spowodowało nieprawidłowej oceny kandydatów. Tyle. Nieważne jak zajebistym webmasterem jest shpyo, Paweł, ayeo czy ktokolwiek inny i ile czasu zajęło mu zdobycie umiejętności: 10 dni, czy rok. Nie o to tutaj chodzi. Chcecie, to wyzywajcie się od debili, wasza sprawa. Tylko co wam to daje? Więcej umiecie, jesteście dzięki temu lepszymi ludźmi?

author Gurthg Shae www 07.12.2007 15:24:12

@ayeo: oczywiście, że robiłem strukturę na tabelkach. Wyobraź sobie, że są takie sytuacje w których i dziś w serwisie, jako jedna, jest tabela z trzema czy czterema td. taki lajf.

Ja nie podpieram się latami pracy, ja tylko mówię, że z takiej perspektywy Twoja opinia jest po prostu "optymistyczna".

Nauczyć się zestawu XHTML+css to rzeczywiście tydzień. Nauczyć się SZYBKO przekładać projekt graficzny, tak żeby bez poprawek i stada haków wyglądał dobrze w kilku różnie działających przeglądarkach potrzeba po prostu doświadczenia. Setki problemów które się pojawiają się raczej powoli, tu jeden, tam drugi.

Czy wiesz do czego w IE służy, użyte na elementach inlinowych, coś takiego:

* html [selektor] {display:inline-block}

i czemu to zapobiega?

Szczerze powiedz czy masz szansę na wystąpienie takiego problemu w ciągu tygodnia "nauki"?

A wiesz może dlaczego niektórym plikom dla IE6 należy ustawić cgi-header na:
"If-Modified-Since", "Sat, 1 Jan 2000 00:00:00 GMT", nauczysz się tego w tydzień?

Jeśli tak, to muszę się po prostu przebranżowić, bo moje doświadczenie jest gówno warte.

author ayeo www 07.12.2007 23:52:12

Gurthg Shae rzeczywiście masz 100% racji, takich rzeczy nie da się nauczyć w tydzień i potrzeba doświadczenia, żeby zrobić coś dobrze od razu bez x poprawek i haków. Zwracam honor! ;)

author Kuba 08.12.2007 12:46:44

Hm, myślałem, że będzie coś trudniejszego na tym teście, a ty same elementarne podstawy, jakby na to nie patrzeć. Ja swego czasu jak zajmowałem się rekrutacją ludzi znających się na xhtml/css patrzyłem na przykładowy kod, co wiele mi mówiło o umiejętnościach a następnie dawałem jakiś ciężki problem do rozgryzienia. Można było korzystać z G - interesowało mnie jak ktoś podejdzie w ogóle do problemu - gdzie i jak będzie szukał rozwiązania i czy ma wiedzę umożliwiającą mu rozwiązanie problemu bez wspomagania się.

author ☝ www 08.12.2007 19:13:44

A oferujecie przynajmniej ÂŁ40k brutto rocznie? :)

author  www 11.12.2007 03:59:04

Ja tak wypaliłem z ÂŁ40k, bo był sobie taki zdolny Polak http://www.linkedin.com/in/kornel, co by Was zapewne interesował jeśli chodzi o front-end i wylądował w Londynie. A kwotę to strzelam po takim np. ogłoszeniu jego pracodawcy http://jobs.37signals.com/jobs/2502 //nie jestem nijak z nim związany, podpowiadam tylko gdzie szukać pracowników :)

author m www 11.12.2007 20:39:06

W Polsce jeszcze z fajnych ludzi są Piotr Petrus (http://www.linkedin.com/in/piotrpetrus) i Wojciech Zając (http://www.linkedin.com/in/wojciechzajac)

author Michał Mech www 12.12.2007 00:08:40

ÂŁ40k to nie są kokosy w UK to minimum dla pracownika sektora IT. Chcecie zarabiać konkretne pieniądze to zacznijcie programować. Zabawa w XHTML/CSS to śmieszny workaround. Programowanie: Java lub ewentualnie PHP, to jest rozwój i pieniądze.

author Paweł www 12.12.2007 11:23:53

Tylko nie PHP. Python RULEZ!!! :D
xHTML + CSS = chleb z tego będzie, ale bez Nutelli. :P

author Mariusz www 29.12.2007 09:52:14

xHTML + CSS = chleb z tego będzie, ale bez Nutelli. :P

Współczuję w takim razie pracodawcy.

author Robert Drózd www 23.01.2008 16:00:46

Bardzo ciekawy test, szczególnie pytania 2 i 4.

3) wydaje mi się niepotrzebna. Dość dobrze znam te właściwości, jednak nie wiem czy umiałbym z marszu ładnie opisać ich działanie. Lepiej jest sprawdzać czy kandydat umie je zastosować w praktyce.
1) zgodzę się z Maćkiem - bazowego arkusza prawie nigdy się nie pisze na nowo, tylko przekleja.

author Artur Kulig www 30.01.2008 15:12:50

Myślałem, że będzie to dużo trudniejsze :)

Zgodzę się z przedmówcami, że szablon "resetujący" się pisze raz i później przekleja. Nie sposób pamiętać wszystkiego co się wymyśliło kiedyś podczas pracy :)

author Spamer www 19.02.2008 15:50:34

Wydaje mi się, że taki test odsieje jedynie tych którzy nic nie potrafią od tych którzy webmasterki już liznęli. Pierwsze pytanie wogóle nie powinno się w nim znaleść - pozatym w większości przypadków resetowanie wszystkiego mija się z celem - ja najczęściej resetuję tylko parę znaczników.

author nobik www 28.04.2009 22:39:25

witam. chcę zaznaczyć, że jestem amatorem, ale wtrącę znowu swoje 4 grosze i dla odmiany spróbuję zająć postawę odmienną od większości.

pkt. 1 to cóż, można kopiować coś nie wiedząc po co i można też napisać własnego wg doświadczenia Tak chociażby zrobił Meyer rozszerzając YUIReseta. Także w tym wypadku moim zdaniem test służy zmierzeniu znajomości przeglądarek i różnych bugów z tym związanych. Nie rozumiem krytyki ;)

Dziwi mnie natomiast fakt, że nikt nie wspomina o punkcie 5. Przecież formularzy kontaktowych napisano już z milion i raczej wątpię, bym miał kiedykolwiek popełnić swój własny pisany od podstaw formularz.

Cieszę się, że po godzinie Googlowania nauczyłem się Internet Explorer combination float bug i ostatecznie rozwiązałem prawidłowo punkt 2.

punkt 3 - ciekawi mnie jakich odpowiedzi spodziewali się autorzy
punkt 4 - może mi ktoś wyjaśnić "font-size: 2em/1.6em"

Dodaj komentarz