0 Google 6 minut czytania

Liczba produktów na stronie a ranking Google – jaka jest zależność?

Już na etapie projektowania strony i planowania treści, trzeba myśleć o tym, jak zoptymalizować ją pod kontem wyszukiwarki. Dążąc do wysokich pozycji, musimy brać pod uwagę wiele aspektów, w tym również rozmieszczenie produktów. Czy ich pokaźna lista umieszczona na jednej stronie przysłuży się naszej witrynie? A może lepiej rozdzielić je na licznych podstronach? John Mueller po raz kolejny został wywołany do odpowiedzi na platformie społecznościowej Mastodon. Sprawdzamy, jakich informacji udzielił.

Spis treści:

  1. Pytanie do eksperta
  2. Czym jest użyteczność według Google?
  3. Podsumowanie

Pytanie do eksperta

Użytkownik Mastodona oznaczył Johna Muellera z Google i zadał pytania:

  • Czy lepszy jest większy przekrój produktów na stronie, w związku z tym, że ich szeroki wybór może być czynnikiem rankingowym?
  • Czy mniej produktów to lepsza opcja i większa szansa na konwersję oraz zgodność z zasadami E-E-A-T (doświadczenie, ekspertyza, autorytet, wiarygodność)?

To ważne kwestie dla każdego, kto jest właśnie na etapie segregowania produktów i rozdzielania ich na kategorie. Chcąc zawalczyć o dobrą pozycję, zastanawiamy się, którą opcję preferuje algorytm. Tymczasem John Mueller typowo dla ogólnie przyjętej przez Google polityki udzielania wskazówek, odsyła nas do doświadczenia użytkownika. Jego pierwsza odpowiedź sugeruje, że decydujące powinny być testy użyteczności.

Dalej w dyskusji Mueller pisze:

„Nie wydaje mi się, żeby Google miało preferencje jako takie. Prawie pewne jest, że niektóre rzeczy pozycjonują odrobinę inaczej, ale to prawdopodobnie są bardziej anegdotyczne przypadki, a nie celowy projekt. Przetestuj to. Wyobrażam sobie, że efekt najbardziej zależy od tego, co jest po stronie użytkownika, a zatem bliżej Twojego celu niż cokolwiek innego.”

Czym jest użyteczność według Google?

W podcaście Project x Developer na temat testowania użyteczności wypowiedziała się Jenny Gove, specjalistka od UX, która pracuje dla Google.

„Testowanie użyteczności to dla mnie odkrywanie problemów oraz odkrywanie, co działa naprawdę dobrze dla użytkowników i dlaczego”

Ekspertka radzi, aby pozwolić testować nasze rozwiązania znajomym, rodzinie, współpracownikom. Najlepiej również znaleźć osoby bezstronne, które na kolejnym etapie testowania podsuną nieco inne wnioski.

Całej wypowiedzi można wysłuchać tutaj https://developers.google.com/web/shows/designer-vs-developer/podcast/DVDS4E02-ux-research-usability-testingy?hl=pl.

Według porad zawartych w podcaście oraz sugestii Johna Muellera, warto próbować różnych opcji i sprawdzać, jaka liczba produktów na stronie, będzie optymalna dla użytkowników. Wówczas uda się osiągnąć w e-commerce balans między zadowoleniem odwiedzających naszą stronę, a dobrą pozycją w Google.

Podsumowanie

  • Już na etapie projektowania strony i planowania treści należy uwzględnić optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Rozmieszczenie produktów na stronie może mieć wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.
  • Użytkownik portalu Mastodon zastanawia się, czy lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie dużej liczby produktów na jednej stronie czy podział ich na wiele podstron. John Mueller z Google sugeruje, że decyzja powinna zależeć od doświadczenia użytkownika.
  • Testowanie użyteczności jest ważnym procesem, który pozwala odkryć problemy i znaleźć rozwiązania, które działają dla użytkowników. Jenny Gove, specjalistka od UX z Google, zaleca przeprowadzenie testów z udziałem znajomych, rodziny i współpracowników, a także osób bezstronnych. Ważne jest eksperymentowanie z różnymi opcjami i sprawdzanie, jaka liczba produktów na stronie jest optymalna dla użytkowników.
  • Ostatecznym celem jest znalezienie balansu między zadowoleniem odwiedzających stronę a dobrą pozycją w wynikach wyszukiwania.



Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz