0 Google 5 minut czytania

E jak Experience – na tym skupia się nowa aktualizacja Google

Opinie o produktach to obiekt zainteresowania Google już od wielu miesięcy. Świadczą o tym kolejne aktualizacje wymierzone są w nierzetelne recenzje, które mają za zadanie premiować autentyczny i pomocny content. 12 kwietnia 2023 rozpoczęło się wdrażanie kolejnej wersji Product Review Update. Tym razem ma ona skupiać się na dodatkowym E, które zostało dodane do znanego w SEO skrótu E-A-T. Czego możemy się spodziewać?

Spis treści:

  1. E-E-A-T – o co w tym chodzi?
  2. Doświadczenie według Google – jak to będzie oceniane?
  3. Podsumowanie

E-E-A-T – o co w tym chodzi?

Google udostępnia rozbudowany dokument, w którym udziela wskazówek dla osób oceniających jakość stron w SERP. Ich wkład w sprawdzanie adekwatności wyników wyszukiwania, pomaga w pracy nad kolejnymi algorytmami. W tzw. Search Quality Rater Guidelines często mogliśmy się spotkać ze skrótem E-A-T. Ma on oznaczać Expertise, Authoritativeness i Trustworthiness, czyli Ekspertyza, Autorytet i Wiarygodność. Są to trzy podstawowe kryteria oceny treści, z którymi stykają się oceniający. Niedawno jednak skrót został rozwinięty o dodatkowe E, które oznaczać ma Experience, czyli Doświadczenie. Właśnie na tym aspekcie skupiać się ma najnowsza aktualizacja systemu opinii o produktach.

Doświadczenie według Google – jak to będzie oceniane?

Według niektórych, teraz pomocne okazuje się dodawanie do tekstów wyrażeń takich jak „według mojego doświadczenia” albo „po mojej praktycznej analizie”. Póki co, należy jednak tego typu rewelacje traktować jako anegdotę. Nieco pewniejsze informacje można uzyskać z dokumentu Google, który mówi nam o 4 podstawowych sygnałach, świadczących o posiadaniu i przetestowaniu produktu.

  1. Dowód wizualny – np. fotografie czy wideo, które nie pochodzą ze strony producenta, a prywatnej kolekcji osoby testującej.
  2. Materiał audio – tam gdzie dźwięk odgrywa rolę w recenzji produktu, warto dodać materiał audio.
  3. Linki do dowodów, że autor pisze z doświadczenia.
  4. Pomiary wydajności wyrażone w liczbach – recenzent, który przeprowadził testy powinien być w stanie określić np. długość działania baterii lub podać, na ile dni wystarcza opakowanie produkt.

Nowa aktualizacja powinna sprawić, że opinie, w których widać doświadczenie z danym produktem, będą mogły liczyć na wyższe pozycje. Jak będzie w praktyce, przekonamy się zapewne za jakiś czas. Na razie update dotyczy treści w kilku wybranych językach:

  • Angielski
  • Francuski
  • Hiszpański
  • Indonezyjski
  • Niderlandzki
  • Niemiecki
  • Polski
  • Portugalski
  • Rosyjski
  • Włoski
  • Wietnamski

Podsumowanie

  • 12 kwietnia 2023 rozpoczęło się wdrażanie kolejnej aktualizacji dotyczącej opinii o produktach.
  • Do kryteriów oceniania jakości stron E-A-T, Google dodało kolejne E od Experience (doświadczenie). Będzie to czynnik kluczowy dla bieżącej aktualizacji.
  • Doświadczenie ma być rozpoznawane według 4 sygnałów: materiałów wideo, audio, linków oraz pomiarów wyrażonych w liczbach.



Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz