0 Blog 6 minut czytania

Otwarte i kliknięte – 8 prostych wskazówek dla skutecznego mailingu

Mailing wciąż jeszcze nie jest martwy. To bardzo dobra metoda reklamy, pozwalająca budować markę, pozyskiwać klientów i utrzymywać ich lojalność. Właśnie dlatego tak cenne są dane subskrybentów, które firmy działające w sieci chcą pozyskać za wszelką cenę. Jeśli jednak jesteśmy już w posiadaniu bazy mailingowej, starajmy się jak najlepiej wykorzystać jej zasoby. W przeciwnym razie wysiłek włożony w zbudowanie sieci kontaktów pójdzie na marne. Poniżej 8 wskazówek, dzięki którym nasze maile będą częściej otwierane i pozwolą wygenerować kliknięcia.

Spis treści:

  1. Umieść link do subskrypcji w szablonie maila
  2. Uprość swój szablon
  3. Rób zapowiedzi w social mediach
  4. Ukryj linki pod obrazkami
  5. Wysyłaj maile do określonych grup odbiorców
  6. Celuj w najbardziej aktywnych
  7. Zachęcaj do odpowiadania na maile
  8. Zachowaj równowagę między informacją a promocja

1. Umieść link do subskrypcji w szablonie maila

Po co subskrybentom link do subskrypcji? Nasze maile idą do osób, które zdecydowały się zapisać do newslettera, więc nie muszą robić tego drugi raz. Jednak zawsze istnieje możliwość, że naszą ofertę lub treści, które stworzyliśmy, będą chcieli pokazać znajomym. Jeśli ktoś postanowi przebić naszego maila, upewnijmy się, że nowy odbiorca będzie miał okazję zostać z nami na dłużej. To duża szansa, żeby rozbudować swoją bazę rękoma osób, które już w niej są.

2. Uprość swój szablon

Co za dużo, to niezdrowo. Warto o tym pamiętać, kiedy zajmujemy się e-mail marketingiem. Czasem, chcąc sprawić, żeby przekaz wyglądał atrakcyjnie, zdarza nam się przesadzić z kolorami i ozdobnikami, które utrudniają odbiór treści. Zdrowy minimalizm może okazać się lepszym rozwiązaniem i sprawić, że odbiorca nie będzie miał problemu z przyswojeniem przekazu.

3. Rób zapowiedzi w social mediach

Pokażmy w mediach społecznościowych, że nasi subskrybenci mogą liczyć na wartościowy content. Przed wysłaniem kolejnego maila dla osób, które pozostawiły nam do siebie kontakt, możemy zapowiedzieć, jakie ciekawe treści do nich trafią. W ten sposób zachęcimy kolejne osoby, żeby dołączyły do naszej bazy i zyskały dostęp do wiedzy udostępnianej wybranym.

4. Ukryj linki pod obrazkami

Klikalne obrazki to świetna opcja, żeby zwiększyć konwersję z mailingu. Ten element szablonu często przyciąga największą uwagę i bywa, że potrafi wygenerować więcej wejść niż przycisk z komunikatem call to action.

5. Wysyłaj maile do określonych grup odbiorców

Posiadając rozbudowaną bazę, chcemy najprawdopodobniej, aby nasz komunikat dotarł do wszystkich, którzy się w niej znajdują. Tylko czy warto w ten sposób tworzyć strategię komunikacji? Jeśli dany przekaz nie dotyczy jakiejś części subskrybentów, nie dawajmy im powodu, aby oznaczyli nasze maile jako spam. Segmentujmy nasze listy mailingowe i wysyłajmy zróżnicowane treści do określonych grup odbiorców, zwłaszcza wtedy, kiedy płeć, wiek lub inne cechy subskrybenta mają znaczenie.

6. Celuj w najbardziej aktywnych

Kto z naszych subskrybentów jest najbardziej aktywny, najwięcej czasu poświęca naszym mailom albo najczęściej klika? Być może warto do tych osób wystosować jakieś specjalne komunikaty, które pozwolą przekuć to zainteresowanie na sprzedaż?

7. Zachęcaj do odpowiadania na maile

Pokażmy, że głos każdego z naszych subskrybentów jest dla nas istotny i zachęcajmy ich do zostawiania feedbacku. Jeśli uda na się skutecznie sprowokować ich do odpowiadania na nasze maile, zmniejsza się prawdopodobieństwo, że wylądują one w folderze spam. Sprawimy także, że bardziej zaangażują się w relację z naszą marką.

8. Zachowaj równowagę między informacją a promocja

Jak utrzymać zainteresowanie odbiorców naszymi mailami? Tutaj sprawdza się zdrowa zasada 80/20. Materiały promocyjne to ważna część naszych działań mailingowych, jednak nie powinny stanowić więcej niż 20% treści wysyłanych do subskrybentów. 80% niech stanowi wartościowy content i informacje, które utrzymają uwagę subskrybentów. Wówczas nie stracimy ich zaangażowania.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz