0 Blog 4 minuty czytania

Sztuczna inteligencja rozstrzyga spór w SEO – ChatGPT konfrontuje się z ekspertami

Jeśli chodzi o SEO, nie brakuje specjalistów i ekspertów. Co więcej, chętnie zabierają oni głos i dzielą się wiedzą. Nie tylko John Mueller oraz reszta ekipy z Google mogą wspomóc nas swoimi wskazówkami. Cenne porady można zyskać od praktyków, którzy mają swoje firmy lub zajmują specjalistyczne stanowiska. Na tym blogu chętnie cytujemy ich wypowiedzi. Jednak zdarza się, że SEOwcy mają zupełnie rożne podejścia do pewnych kwestii.

Przypominamy artykuły, w których zdania cytowanych ekspertów prezentowały dwa różne podejścia do tworzenia strategii pozycjonowania. Postanowiliśmy też zasięgnąć „niezależnej” opinii i zapytaliśmy ChatGPT, który kierunek jest lepszy.

Śledzenie nowinek w SEO – co na to eksperci?

W jednym z artykułów, dwóch ekspertów, Joshua Hardwick oraz Patrick Stox z Ahrefs, polecili nam, żeby nie skupiać się na śledzeniu nowinek w SEO, a nawet wręcz ignorować trendy. Oto ich wypowiedzi:

Zdania dwóch panów z Ahrefs nie podziela właściciel firmy Mazeless Enterprize SEO. Ludwig Makhyan. Heraklit z Efezu branży SEO przekonuje nas, że wszystko płynie. I lepiej, żebyśmy my także nadążali za zmianami.

Na ratunek ChatGPT – ignorować trendy czy nie?

W przeciwieństwie do specjalistów z branży SEO, sztuczna inteligencja nie posiada własnej opinii. Nie możemy więc liczyć na to, że w stronę któregoś z panów posypią się epitety albo ostra krytyka. Raczej także nie przybije piątki z tym, z którym jest mu bardziej po drodze. Jednak ChatGPT ma dostęp do ogromnych zasobów wiedzy z Internetu, dzięki którym będzie w stanie włożyć swój (?) wkład w ten spór.

Zapytany, skąd bierze informacje, odpowiada w ten sposób:

Czy jednak taki system przetwarzania danych wystarczy, aby podjąć dyskusję o SEO? Sprawdźmy, jak AI rozumie to pojęcie:

Wydaje się, że jest to poziom wiedzy kogoś, z kim można by porozmawiać o pozycjonowaniu. Zapytajmy w takim razie, co z tymi nowinkami w SEO.

Tak jak można się było spodziewać, odpowiedź jest bardzo dyplomatyczna i nie przechyla szali znacząco na jedną lub drugą stronę. Widać jednocześnie dość wyraźnie, że została wygenerowana przez AI. Człowiek zacząłby od: to zależy.

Macie podobne zdanie jak ChatGPT? Jesteście w teamie któregoś z cytowanych ekspertów? Zapraszamy do sekcji komentarzy.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz