0 Blog 6 minut czytania

Instagram, LinkedIn, YouTube w 2023 – nachodzą zmiany!

Co roku, na przełomie grudnia i stycznia specjaliści z różnych dziedzin, także SEO, marketingu czy social mediów, są zmuszeni spojrzeć w szklaną kulę i spróbować przepowiedzieć przyszłość. Jest to nie tylko czas podsumowań, ale także planowania strategii na kolejne 12 miesięcy, zatem z różnych stron padają pytania, co zmieni się w nadchodzącym czasie, a eksperci próbują swoich sił w przewidywaniu kolejnych trendów. Przedstawiciele dużych platform internetowych natomiast często w tym okresie opowiadają o swoich planach na przyszłość i podpowiadają użytkownikom, czego mogą się spodziewać. Sprawdźmy, jakie wieści przygotowały Instagram, LinkedIn oraz YouTube.

Instagram – priorytety na nadchodzący rok

Dla Instagrama rok 2022 nie zalicza się do najbardziej udanych, co przyznaje jego czołowy przedstawiciel Adam Mosseri. Wówczas prace nad platformą miały skupić się na plikach wideo, komunikacyjnych funkcjach czy przejrzystości. Chociaż po części plan został zrealizowany, niestety nie wszystko poszło po myśli twórców. Wpadką był na przykład nowy interfejs dla wyświetlania pełnoekranowego, który spotkał się z negatywnym odzewem użytkowników. W rezultacie Instagram wrócił do starego modelu. Teraz jednak Mosseri ogłosił 3 nowe cele na 2023 rok:

1. Pobudzanie kreatywności.

2. Pozwalanie użytkownikom na odkrywanie nowych rzeczy, które pokochają.

3. Łączenie ludzi o podobnych zainteresowaniach.

https://www.instagram.com/p/Cmub81RgEZD/

Mamy już jakieś pojęcie o tym, do czego Instagram będzie dążyć, chociaż w wypowiedzi samego szefa wynika raczej to, jakie wartości stoją za planowanymi usprawnieniami, a nie jakie środki zostaną wykorzystane do osiągnięcia celów. Tak czy inaczej, można wnioskować, że platforma chce w oczach użytkowników być miejscem, które łączy ich dzięki wspólnym zainteresowaniom.

LinkedIn – nowe funkcje

LinkedIn, platforma przeznaczona do budowania sieci kontaktów biznesowych, serwuje nam nieco więcej konkretów. W nadchodzącym roku możemy spodziewać się kilku znaczących usprawnień. Zobaczymy więc między innymi: automatyczne napisy do dodawanych filmów (na razie jedynie po angielsku), lepszy kontrast dla użytkowników ze słabym wzrokiem, opcję dodawania alternatywnego tekstu dla zdjęć dodawanych w menadżerze kampanii czy opcję planowania postów.

YouTube – przewidywanie trendów

Na oficjalnym kanale platformy YouTube pojawił się kolejny odcinek podcastu, opisującego bieżące trendy i najpopularniejsze filmiki. Ponieważ jednak mamy początek roku, prowadzący postanowił również podzielić się swoimi przewidywaniami. Co według niego ma potencjał na content wiralowy?

  • AI tworzy i inspiruje – pojawia się coraz więcej wideo, w których twórcy eksperymentują ze sztuczną inteligencją. Duże zainteresowanie budzi szczególnie ChatGPT. Według YouTube ten trend będzie kontynuowany.
  • Filmy z małym budżetem – wielu popularnych youtuberów dzięki dużym zarobkom może pozwolić sobie na zakup lepszego sprzętu, duże inwestycje w twórczość i pieniężne nagrody dla fanów. Mimo to zaobserwować można jak rośnie zainteresowanie tworzeniem treści, które wymagają niskich nakładów finansowych. Przykładem jest filmik o tym, jak przeżyć za 1 pensa dziennie.
  • Content podróżniczy – schyłek pandemii zwiastować ma powrót do podróżowania i tworzenia związanego z tym treści.

Podsumowanie

  • Początek roku to dobry czas dla mediów społecznościowych, aby zwrócić uwagę użytkowników na to, że wciąż pracują nad stworzeniem dla nich przyjaznego miejsca w sieci.
  • Instagram stara się budować wizerunek platformy, która łączy użytkowników, inspiruje ich i pomaga rozwijać zainteresowania. Działania twórców w nadchodzącym roku mają to potwierdzić.
  • LinkedIn dodaje kolejne funkcjonalności, które zwiększą dostępność platformy dla osób niepełnosprawnych i pomogą w zarządzaniu profilem.
  • YouTube jest platformą silnie opartą o trendy. W nadchodzącym roku przewiduje się, że popularność zyska content oparty na AI oraz podróżach. Zauważyć można także zwrot ku tworzeniu treści z niewielkim budżetem.



Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz