0 Google 5 minut czytania

Jesienne porządki w Google – 4 zmiany, o których warto wiedzieć

Co planuje Google w ostatnim czasie? Po fali mniejszych lub większych aktualizacji dotyczących opinii o produktach oraz pomocnego contentu, przychodzi pora rebranding i zmiany w SERP. Oto 4 planowane urozmaicenia, którymi warto się zainteresować prowadząc stronę internetową.

Nazwa domeny zamiast Title?

Na urządzeniach mobilnych można już dziś zaobserwować zmianę w SERP. Podczas wyszukiwań brandowych, zamiast Tytułu użytkownik będzie widział jedynie nazwę domeny. Nawet jeśli administrator stworzył autorskie Title, Google najwyraźniej uznało, że użytkownik wpisujący nazwę strony w wyszukiwarkę, nie potrzebuje dodatkowych rozpraszających go fraz. Należy jednak odnotować, że wyszukiwania niezawierające nazwy marki lub domeny oraz takie, które zawierają zarówno nazwę, jaki frazę, wciąż pozwalają na wyświetlanie Title w SERP.

Google Ads bardziej wyróżnione

Reklamy pojawiające się w wynikach wyszukiwania mają od teraz stać się bardziej widoczne i pomóc markom odróżnić się jeszcze mocniej. Zniknie oznacznik Ad (Reklama) i zostanie zastąpiony adnotacją Sponsored. Title oraz url zostają na miejscu, jednak w oczy najbardziej ma rzucać się nazwa marki, która decyduje się na promocję SERP oraz towarzyszące jej logo. Póki co, opcja ta jest w fazie testowej i na razie została udostępniona wyłącznie brandom, które wpisują się w określone kryteria (między innymi posiadają aktywne kampanie, a ich konto jest otwarte od ponad 90 dni).

Webmaster Guidelines zastąpione Search Essentials

Wskazówki dla webmasterów (Webmaster Guidlines) od Google od dawna stanowiły bezcenną bazę wiedzy. Eksperci odpowiadając na pytania dotyczące działania wyszukiwarki, podczas Office Hours bardzo często odwoływali się do tych zapisów. Google jednak zdecydowało się na wprowadzenie zmian w tej sekcji, zaczynając od nazwy, która brzmi teraz Search Essentials. Powodem ma być fakt, że słowo webmaster nie dość wyczerpująco opisuje grupę osób zaangażowanych w tworzenie stron www. Search Essentials przybrało bardziej inkluzywną formę, nie tylko poprzez nazwę, ale również dzięki uproszczeniu samej treści. W polskiej wersji językowej możemy spotkać się z sekcją Podstawowe zasady dotyczące wyszukiwarki Google. Obejmuje ona 3 podpunkty:

  • wymagania techniczne,
  • zasady dotyczące spamu,
  • najważniejsze sprawdzone metody.

Google Data Studio zmienia nazwę

Istnieje wiele narzędzi, które Google udostępnia zarówno reklamodawcom prowadzącym biznes w sieci, jak i SEOwcom. Teraz technologiczny gigant postanowił zjednoczyć pod ujednoliconą nazwą te, które należą do Google Cloud. Różnicę z pewnością zauważą osoby, które wspierają się Google Data Studio. To platforma, która upraszcza proces analizy oraz raportowania. Google Cloud będzie posługiwać się brandem Looker w nazewnictwie wszystkich swoich narzędzi, zatem wkrótce zamienimy Data Studio na Looker Studio. Taką wiadomość ogłoszono podczas konferencji Google Cloud Next’22.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz