1 Google 5 minut czytania

Wyszukiwanie lokalne ewoluuje – 7 zmian zapowiedzianych przez Google

Search On 2022 to jedno z wydarzeń w świecie SEO, o którym warto wiedzieć. Nie ma cenniejszych wskazówek w planowaniu strategii pozycjonowania na kolejny rok, niż głosy przedstawicieli Google. 28 września na żywo transmitowana była konferencja, podczas której mogliśmy posłuchać o planowanych modyfikacjach i udogodnieniach w funkcjonowaniu wyszukiwarki. Jakich ciekawych rozwiązań możemy się spodziewać? Przedstawiamy 7 nowych funkcji, które mają usprawnić wyszukiwanie lokalne. Najwyższy czas, by właściciele biznesów stacjonarnych, szczególnie gastronomicznych, zaczęli notować.

1. Wyszukiwanie restauracji po daniu

40% wyszukujących restauracje w pobliżu, myśli już o jakimś konkretnym daniu, na które ma ochotę. Google wychodzi im naprzeciw z nowymi opcjami, pomagającymi znaleźć lokal gastronomiczny, który serwuje wybraną potrawę. Po wpisaniu np. „carbonara w pobliżu”, wyszukiwarka wyświetli listę miejsc, w których takie danie znajduje się w menu.

2. Unikalne zalety lokalu

Skala punktowa (lub też gwiazdkowa) nie zawsze jest wystarczającą podpowiedzią dla osób planujących zjeść na mieście w dobrym lokalu. Przeglądanie opinii to jedna z opcji, ale jak wiadomo, nie wszystkie są tak samo pomocne. Wkrótce sztuczna inteligencja Google będzie w stanie przeanalizować zdjęcia oraz recenzje użytkowników i wyłonić unikalne cechy danego lokalu, które sprawiają, że przyciąga on klientów. Pojawi się wyróżnik „people say” (co mówią ludzie), gdzie znajdziemy najbardziej przydatne cytaty i obrazki.

3. Więcej wsparcia dla cyfrowego menu

Google chce zadbać o to, aby każdy właściciel małej lub dużej gastronomii, mógł wyświetlać w sieci przejrzyste i aktualne menu. W tym celu będzie łączyć dane ze strony restauracji oraz zdjęcia i informacje udostępnione przez użytkowników.

4. Rozszerzenia dla Live View w Mapach Google

Live View to jedna z wielu przydatnych funkcji w Mapach Google, które pomagają turystom i nie tylko, odnaleźć drogę do celu. Wykorzystując aparat w telefonie, możemy szybko zorientować się w swoim położeniu i dotrzeć do miejsca docelowego. Po trzech latach od wprowadzenia takiego udogodnienia, Google planuje dodać rozszerzenia. Dzięki nim, niebawem będzie można wyszukiwać obiektów w pobliżu i szybko zlokalizować np. bankomat, który znajduje się niedaleko.

5. Widok z loku ptaka

Oglądanie krajobrazów oraz rozpoznawalnych obiektów z lotu ptaka stało się możliwe dzięki wyszukiwarce. Lista miejsc, które zobaczymy na naszych ekranach obejmuje 250 pozycji. Ambicje Google sięgają jednak dalej, więc za jakiś czas możemy spodziewać się, że liczba lokacji widzianych z powietrza znacznie się zwiększy.

6. Z ulicy do środka budynku

Nie tylko ulice, ale także wnętrza lokali będziemy mogli oglądać w Google Maps. Łatwo sprawdzimy też, jaka pogoda czeka nas na miejscu, jeśli postanowimy się tam niebawem wybrać i jaki będzie spodziewany ruch w tych godzinach.

7. Klimat osiedla

Nieznajoma okolica? Google pozwoli nam poczuć klimat osiedla dzięki nowej funkcji „neighborhood vibes”. Jeszcze zanim skierujemy swoje kroki w dany rejon, będziemy mogli sprawdzić, jakie obiekty znajdują się w jego obrębie i co warto zobaczyć. Gdzie zjeść, co zwiedzić, jakie są popularne lokacje – informacje zdobyte dzięki kilku kliknięciom w wyszukiwarce pozwolą szybko i łatwo zaplanować wycieczkę.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Paulina Szydłowska

Paulina Szydłowska — autor wpisu

Zawodowo pisze. Hobbystycznie czyta. Czas wolny od literek poświęca rodzinie, znajomym i kotu (niekoniecznie w tej kolejności). Z ogromną przyjemnością tworzy teksty na tego bloga i skrycie marzy o przybiciu piątki z Johnem Muellerem.

Komentarze 1

author Matt www 24.10.2022 10:58:35

Bardzo przydatne info. Dzięki, będziemy wracać.

Dodaj komentarz