1 Porady SEO 7 minut czytania

Brand awareness – poznaj jej rolę w SEO i zwiększ świadomość swojej marki

Czym jest brand awareness? To tak naprawdę my oczami klienta. Nie tylko nasza reputacja, ale także to, czy w ogóle jesteśmy w jakiś sposób rozpoznawalni. Eksperci są zdania, że obok skutecznej strategii SEO, budowanie świadomości marki ma ogromne znaczenie dla naszego biznesu. Zatem wdrażanie optymalizacji SEO i link building, powinno się przeprowadzać równolegle ze strategią marketingową zwiększającą brand awareness.

Świadomość marki a lejek sprzedaży – zależność większa niż sądzisz

Trudno jest wskazać, co może być ważniejsze, świadomość marki czy dobrze przeprowadzone działania SEO. Najłatwiej przyjąć, że wzajemnie się one uzupełniają. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe i optymalizacja wprowadzona z ich udziałem mogą przyczynić się do tego, że potencjalni klienci łatwo znajdą u nas to, czego szukają, co jak mamy nadzieję, przełoży się na konwersję. Jak się jednak okazuje, wyszukiwania brandowe (np. „Apple”czy „Nike”) potrafią dawać większą konwersję niż niebrandowe („laptop” lub „buty sportowe”).

Osoby, które znają koncepcję lejka sprzedaży i opierają na niej swoją strategię marketingową, mogą łatwo ocenić, że wyszukiwania brandowe umiejscawiają potencjalnego klienta na niższych poziomach lejka, a tym samym zbliżają go do zakupu. Naszą markę wpisują w Google osoby, które już nas znają i podjęły działanie, by nas wyszukać, a nie jak w przypadku wpisujących „buty sportowe”, ludzie, których uwagę dopiero co przyciągnęliśmy.

Warto monitorować wyszukiwania brandowe dotyczące naszej marki, bo mogą powiedzieć nam wiele o tym, jak bardzo jesteśmy rozpoznawalni. Jeśli wyniki nie są zadowalające, wiemy już, że jest nad czym pracować. Trudno oczywiście mieć nadzieję na podobną rozpoznawalność jak rynkowi giganci pokroju Apple, jednak każdy sukces w budowaniu świadomości marki może pozytywnie przełożyć się na konwersję.

Brand awareness – 4 strategie, by ją zwiększyć

Transformacja z niewielkiej lokalnej marki do brandu rozpoznawalnego na całym świecie nie będzie łatwa, a dla niektórych nawet niemożliwa. Jednak są pewne sposoby, którymi możemy wyrobić sobie dobre imię, zyskać rozpoznawalność oraz zaskarbić sobie zaufanie klientów. Oto 4 strategie, które w tym pomogą:

1. Reklama

Reklama zwiększająca świadomość marki może przybrać różne formy. Wyróżniamy na przykład reklamę kontekstową, targetowanie zainteresowań oraz reklamę skierowaną do tzw. lookalike audience.

  • Reklama kontekstowa to forma promocji, polegająca na odpowiednim dobraniu miejsca, w którym będziemy chcieli zasygnalizować potencjalnym klientom nasze istnienie. Idąc tym torem, marka odzieży sportowej może umieścić swoją reklamę na blogu o fitnessie, a hotel na stronie podróżniczej.
  • Targetowanie zainteresowań lub określonej demografii to taktyka, która pozwala wykorzystać analizę posiadanej bazy klientów, by skierować reklamę do potencjalnych nowych klientów. Jeśli zauważymy, że obecnie w większości kupują od nas osoby z charakterystycznymi zainteresowaniami, pochodzący z konkretnego regionu lub znajdujący się w określonej grupie wiekowej, wykorzystajmy tę wiedzę adresując podobnych odbiorców w kolejnej kampanii.
  • Reklama skierowana do lookalike audience to typ promocji, który umożliwiają niektóre platformy np. Facebook. Na podstawie przesłanej przez próbki danych, narzędzie określa profil klienta i adresuje reklamę do utworzonej przez nie Grupy Podobnych Odbiorców.

2. Influencer marketing

Wykorzystywanie sławnych ludzi do promocji swojej marki to już dość wiekowa strategia marketingowa, która wymagała dotąd niemałych funduszy. W końcu zatrudnienie znanego sportowca czy wokalisty raczej tanie nie jest. Do tego często dochodził koszt nakręcenia spotu reklamowego, jeśli chcieliśmy pochwalić się ambasadorem marki szerszemu gronu odbiorców. Trwająca obecnie era influencerów sprawiła jednak, że nawet z mniejszym budżetem można posłużyć się rozpoznawalnymi twarzami. Oczywiście niektórzy z nich wciąż mogą zażyczyć sobie niemałych pieniędzy, jednak z innymi możemy nawiązać współpracę barterową, jeśli są zainteresowani naszymi działaniami i spodobają im się nasze produkty.

3. Customer marketing

Czy zwykły Kowalski może być lepszym ambasadorem marki niż znana osobistość internetowa? Jak się okazuje, często tak jest. Mnóstwo osób przed zakupem poszukuje opinii o produktach i interesuje się zdaniem tych, którzy autentycznie wypróbowali daną markę. Im więcej pozytywnych opinii, tym większa widoczność naszego brandu. Jeśli więc chcemy zwiększyć świadomość marki, zachęcajmy obecnych klientów, by wyrazili swoje zdanie po dokonaniu zakupu.

4. Digital PR

Digital Public Relations to strategia marketingowa, której celem jest zaznaczenie obecności naszej marki w tych sieciowych miejscach, które nie tylko są powiązane z naszą działalnością, ale także cieszą się dobrą reputacją. Przykładem reklamy w duchu digital PR może być wywiad sponsorowany na portalu biznesowym. Taka forma promocji pozwala zbudować autorytet wśród odbiorców i sprawić, że zaufanie do naszej marki wzrośnie.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze 1

author m-reklama www 07.09.2022 11:51:48

Pomocny wpis, zawsze musimy pilnować o reputację naszej marki i ją zwiększać

Dodaj komentarz