0 Google 5 minut czytania

Profil Firmy w Google bez spamu – nowe wytyczne odnośnie duplicate content

Google przewiduje różne opcje dla przedsiębiorców, którzy chcą promować swój biznes w sieci. Możemy stać się widoczni, dzięki skutecznej optymalizacji strony oraz kampaniom reklamowym we współpracy z wyszukiwarką. Jednak nie tylko pozycjonowanie czy Ads grają tutaj rolę. Aktualny i atrakcyjnie prezentujący się Google Business Profile, czyli Profil Firmy w Google to jeden z ważniejszych elementów dobrze poprowadzonej strategii marketingowej. Niedawno pojawiły się nowe wytyczne dla osób, które właśnie uzupełniają swoje profile.

Google Business Profile – co to?

Czym jest Profil Firmy w Google? To swoista wizytówka, która wyświetlić się może w SERP lub Google Maps. Dzięki temu przedsiębiorca ma możliwość zaprezentować się użytkownikom i zachęcić do korzystania z jego usług lub sprawdzenia oferty. Informacje dostępne w Profilu Firmy to między innymi nazwa, rodzaj działalności, oferowane usługi czy dane kontaktowe. Możliwe jest też dodanie karuzeli z produktami albo regularne uzupełnianie wpisów z aktualnościami na temat bieżących spraw firmy. Warto odnotować też, że to właśnie w Google Business Profile sprawdzić można opinie na temat przedsiębiorcy i zobaczyć ile gwiazdek wystawili mu klienci. Jeśli więc chcemy skutecznie promować się przy pomocy naszego profilu, powinniśmy zadbać o to, by otrzymywać od klientów pozytywny feedback.

Profil firmy – co nowego w wytycznych?

Usługa Profil Firmy w Google jest darmowa. Chcąc jednak wiedzieć, jak prawidłowo modyfikować informacje o firmie, aby jak najczęściej wyświetlały się w wyszukiwarce, powinniśmy zajrzeć do wytycznych Google. Jedna wizyta na stronie supportu może nam nie wystarczyć, bowiem od czasu do czasu wskazówki są aktualizowane. Spora część poradnika poświęcona jest spamowaniu w wizytówkach firmowych. Przedsiębiorców uczula się, żeby dbali o jakość publikowanych zdjęć oraz poprawność językową, nie umieszczali w profilu niezwiązanych ze swoją działalnością linków, a także linków do szkodliwego oprogramowania. Ostatnio pojawiła się również nowa informacja odnośnie tego, co Google uznaje za spam w Google Business Profile. Zwrócił na to uwagę jeden z użytkowników Twittera.

Nowa wskazówka sugeruje, że nie powinno się powielać treści zamieszczanych w GBP, co dotyczy nie tylko tekstu. Również ponowne pojawienie się obrazka, video lub logo może być uznane za duplicate content. Jeśli więc regularnie do tej pory nasze posty nie były unikalne i często używaliśmy tej samej grafiki czy haseł promocyjnych, powinniśmy teraz nad tym popracować.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz