0 Blog 6 minut czytania

Wyszukiwarka DuckDuckGo – 10 informacji pomocnych dla SEO i marketingu

Jeśli zajmujesz się pozycjonowaniem lub marketingiem, bardzo możliwe, że interesuje Cię głównie Google. Wyszukiwarka ta jest oczywiście niekwestionowanym liderem na całym świecie, jednak warto mieć na uwadze, że istnieją również inne opcje. Jedną z alternatyw dla internetowego giganta jest DuckDuckGo. Zajmuje ona w Polsce trzecie miejsce na liście najchętniej wykorzystywanych konkurencyjnych względem Google wyszukiwarek, zaraz po Bing oraz Yahoo. Używają jej przede wszystkim Ci, którzy cenią prywatność, gdyż algorytm nie rejestruje danych użytkownika i nie monitoruje jego zachowań w sieci. Jeśli podejrzewasz, że sporo takich dyskretnych osób może znajdować się w Twojej grupie docelowej klientów, sprawdź 10 faktów na temat DuckDuckGo i przekonaj się, że warto uwzględnić to w swojej strategii.

1. DuckDuckGo ma już 14 lat

W roku 2022 DuckDuckGo obchodzi swoją 14 rocznicę powstania. Oznacza to, że już od ponad dekady utrzymuje się na rynku i rośnie w siłę, dodając nowe udogodnienia np. opcję przeszukiwania strony bez wchodzenia na nią (!bang).

2. 100 milionów wyszukań dziennie

Uważasz, że ułamek procenta w rankingu popularności wyszukiwarek to mało? W takim razie niech przemówi liczba dziennych zapytań. 100 milionów wyszukań dziennie to osiągnięcie, którym DuckDuckGo może poszczycić się od 2021 roku. Tym samym nic nie zagraża jej pozycji w Top10.

3. Łącznie 100 miliardów wyszukań

Już ponad 100 miliardów wyszukań zostało wpisane w wyszukiwarkę DuckDuckGo. Twórcy pochwalili się tym osiągnięciem w styczniu 2022 roku.

4. Niski współczynnik odrzuceń

Współczynnikiem odrzuceń tzw. bounce rate nazywamy liczbę wejść na stronę, które nie zakończyły się ze strony użytkownika żadną akcją. Nie wszedł na kolejną podstronę, w nic nie kliknął, nie ściągnął pliku itd. Dzieje się tak, kiedy odwiedzający nie znajduje tego, czego szukał i szybko opuszcza witrynę. Wysoki bounce rate sugerować może, że wyszukiwarka słabo odczytała intencję użytkownika. W DuckDuckGo współczynnik odrzuceń wynosi 11,43%, podczas gdy w Google jest to 28,46%.

5. Ekipa DDG to teraz 180 osób

14 lat temu, założyciel DuckDuckGo, Gabriel Weinberg samodzielnie pracował nad swoją inicjatywą. Taki stan rzeczy utrzymał się przez 3 pierwsze lata funkcjonowania firmy. Dzisiaj łącznie nad przedsięwzięciem rozpoczętym w 2008 roku pochyla się 180 osób.

6. Około 6 milionów pobrań miesięcznie

Co miesiąc około 6 milionów użytkowników decyduje się na pobranie aplikacji z wyszukiwarką DuckDuckGo. Dane uwzględniają zarówno urządzenia mobilne, jak i laptopy.

7. Przeciętnie 3 miliardy wyszukań miesięcznie

Statystyki miesięczne, jeśli chodzi o DuckDuckGo, są dość imponujące. 3 miliardy wyszukań to 3 miliardy okazji, by potencjalny klient trafił na Twoją stronę i kliknął w odnośnik.

8. Rosnąca popularność w Stanach Zjednoczonych

Nawet przy założeniu, że interesuje Cię jedynie Polski rynek, powinieneś śledzić trendy w USA, bo mają one tendencję, aby po jakimś czasie spływać do Europy. Tam wskaźnik popularności DDG wynosi 2,42%. Jeszcze w roku 2019 było to 1,25%.

9. CPC – taniej niż w Google

Podobnie jak w przypadku Google oraz Bing, DDG daje reklamodawcą możliwość promowania się w formie Pay Per Click, co oznacza, że płaci się za pojedyncze kliknięcie, zamiast za czas wyświetlania się reklamy. W tym wypadku jednak CPC, czyli koszt kliknięcia jest mniejszy niż w Google.

10. Wysoka ocena na Google Play i w App Store

Aplikacja DDG jest lubiana i wysoko oceniana przez użytkowników Google Play oraz App Store. Świadczą o tym liczne pozytywne recenzje, a także średnia ocen. Na Google Play to obecnie 4,6, a na App Store 4,9.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz