0 Google 4 minuty czytania

Majowa aktualizacja Google wdrożona! Co dalej?

Duże aktualizacje algorytmów Google, zwane przez ich twórców Core Updates, wchodzą w życie co kilka miesięcy. W branży SEO jest to często sporym wydarzeniem, biorąc pod uwagę, że w rankingach wyszukiwarki następuje na ogół spore przetasowanie. 25 maja przedstawiciele Google zapowiedzieli, że właśnie rozpoczęto wdrażanie May 2022 Core Update. Proces zakończył się 9 czerwca. Warto więc uruchomić narzędzia analityczne i sprawdzić, co się zmieniło.


May 2022 Core Update – kto zanotował zmiany?

Jak się często okazuje, po głównych aktualizacjach algorytmów wiele domen drastycznie spada w rankingach. Zdarzają się także wzrosty, jednak to te niepożądane skutki zmian webmasterzy zazwyczaj raportują w wyznaczonych do tego miejscach. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych Core Updates, teraz również John Mueller utworzył wątek i zaprosił do dyskusji na temat zaobserwowanych skutków najnowszej modyfikacji. Jak nietrudno się domyślić, pojawia się całkiem sporo głosów na temat nieuzasadnionych spadków.

Jeśli chodzi o wskazówki od Google na temat tego, jak przywrócić domenom wysokie pozycje, utracone po wprowadzeniu aktualizacji, niestety nie można liczyć na konkrety. Przedstawiciele internetowego giganta są dość enigmatyczni w swoich poradach. Z założenia Core Updates mają ułatwiać życie użytkownikom i utrudniać manipulację rankingami. Dlatego też niemal za każdym razem jesteśmy odsyłani do wpisu na Centrum Wyszukiwarki Google, który informuje nas, że powinniśmy po prostu ulepszać nasz content i tworzyć materiały wysokiej jakości, a wówczas nasz wysiłek powinien zostać wynagrodzony. Z pewnością nie jest to zły kierunek działań, ale nie da się ukryć, że daleko mu do szybkiego rozwiązania.


Aktualizacja wymierzona w AI?

Jest trochę zbyt wcześnie, aby mówić o tym, co było głównym celem majowej aktualizacji, a Google nie pomaga w snuciu spekulacji na ten temat. Jednak pojawiają się doniesienia, że z dużą dozą prawdopodobieństwa, ostatnie Core Update uderzyło najbardziej w strony wykorzystujące sztuczną inteligencję w celu generowania treści.

Czy to oznacza, że wyszukiwarka uznaje kontent wytwarzany przez AI za gorszy? Oficjalne stanowisko jest takie, że korzystanie ze sztucznej inteligencji nie jest sprzeczne z polityką Google, pod warunkiem, że nie próbuje się za jej pomocą manipulować wynikami wyszukiwania. Jeżeli więc faktycznie AI znalazło się na celowniku, przyczyny spadków można upatrywać w nieumiejętnym użytkowaniu tego narzędzia.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz