0 Blog 4 minuty czytania

Kontent wielokrotnego użytku – czy warto kopiować swoje własne treści?

Tworzenie autorskich treści na własną stronę internetową może być dość wyczerpującym zadaniem, jeśli witryna posiada wiele podstron, które należałoby wypełnić kontentem. W przypadku, kiedy stworzymy tekst, który wydaje nam się uniwersalny, możemy odczuć pokusę, żeby użyć go wielokrotnie. Czy zatem ułatwić sobie pracę i po kosmetycznych zmianach zamieścić go w kilku miejscach? A może jednak lepiej obrać trudniejszą ścieżkę i zadbać o unikalną treść? Można domyślić się, jakie jest stanowisko Google w tej sprawie, jednak warto zapoznać się także z wypowiedzią eksperta na ten temat.

Powielanie treści – jak wpływa na jakość strony?

John Mueller z Google został niedawno zapytany o zagadnienie związane z powielaniem własnych treści w obrębie danej witryny. Chodziło o hipotetyczny przypadek artykułu napisanego z myślą o mamach, który po drobnych zmianach można by przerobić na tekst o siostrach, babciach lub ciotkach. Autor pytania zastanawiał się, czy według Googla, skopiowana w ten sposób treść jest w porządku. Zdaniem eksperta, takiej praktyki nie można nazwać plagiatem, jeśli kontent faktycznie został pierwotnie stworzony przez nas. Zatem możemy z niego korzystać, tak jak nam się podoba, ale nie oznacza to, że Google uzna nasze treści za wartościowe. Preferowane są unikalne teksty wysokiej jakości. Mueller zaleca zatem stworzyć mniej artykułów, które będą jednak bardziej rozbudowane.

Strony doorway a polityka Google

Specjalista z Google przestrzega również przed tworzeniem stron doorway. Pod tym pojęciem kryją się strony posiadające wiele wariacji, stworzone po to, aby osiągać wysokie pozycje. Odpowiadają one na bardzo podobne zapytania, przy pomocy powielonych treści. Przykładowo może to być nieudana próba pozycjonowania lokalnego, gdzie ta sama treść, różniąca się jedynie nazwą miasta, znajduje się na kilku podstronach. Takie działania są sprzeczne z zamieszczonymi przez Google wskazówkami dla webmasterów, gdyż powodują, że kontent przestaje być wartościowy dla użytkownika i bardzo często nie stanowi odpowiedzi na jego zapytanie. Jeśli będziemy więc korzystać z tej taktyki, musimy liczyć się ze spadkami w rankingach.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz