0 Google 5 minut czytania

Google kontra spam w 2021 roku – raport z postępów

Spam w sieci może przybierać różne formy. Rozpowszechniają go użytkownicy produkujący obraźliwe treści, pozycjonerzy specjalizujący się w black hat SEO, uskuteczniający nieetyczne praktyki spamowania linkami, zhakowane strony internetowe, na których umieszczona jest szkodliwa treść czy witryny przygotowane typowo pod scam. Jeśli nie obronimy się przed tego rodzaju zagrożeniami, mogą spotkać nas dość nieprzyjemne konsekwencje. Będziemy narażeni na zetknięcie z treściami, których nie mamy ochoty oglądać, stracimy pieniądze albo spadniemy w rankingach wyszukiwarki. Na szczęście Google również walczy ze spamem i dokłada starań, aby zwiększyć bezpieczeństwo użytkownika w sieci. Co roku pojawia się też raport z pola bitwy. Niedawno opublikowano najnowsze informacje o kolejnych sukcesach na tej płaszczyźnie.

SpamBrain – najsilniejsze narzędzie Google do walki ze spamem

Ekipa Google nie kryje, że nie ma wielkiego zaufania do zadań wykonywanych manualnie, a przy skali działań, których się zwykle podejmuje, nie mają one wielkiego sensu. Preferowanym podejściem wśród specjalistów pracujących dla internetowego giganta, jest automatyzacja rozwiązań. Nic więc dziwnego w tym, że chociaż moderacja częściowo wciąż odbywa się tzw. metodą ręczną, największe sukcesy świętować można dzięki sztucznej inteligencji. SpamBrain jest oprogramowaniem do wykrywania spamu, które światło dzienne ujrzało w 2018 roku. Co udało się dzięki niemu osiągnąć w 2021? Sześciokrotnie więcej zidentyfikowanych spamerskich witryn niż w 2020 roku, redukcja 70% spamu pochodzącego ze zhakowanych stron oraz redukcja 75% spamerskich witryn wypchanych słowami kluczowymi wraz z bezsensownym tekstem (tzw. gibberish spam). Tak jak w zeszłym roku, Google utrzymało także ponad 99% wyników wyszukiwań wolnych od spamu.

Jakość wyszukiwań i bezpieczeństwo użytkowników

Google postrzega spamowanie linkami jako dość duży problem, zaniżający jakość wyszukiwań. Chociaż linki wciąż są pomocą w pozycjonowaniu treści, nienaturalne umieszczanie ich w treści i nadużycia z nimi związane nie są mile widziane. Właśnie dlatego w 2021 roku uruchomiona została aktualizacja dotycząca spamowania linkami. W trosce o bezpieczeństwo użytkowników trwają także dalsze prace nad aktualizacjami zwalczającymi scamerskie praktyki z 2020 roku.

Nierzetelne opinie o produktach na celowniku

Manipulować rankingami można na różne sposoby, ale zazwyczaj nie spotyka się to z entuzjastyczną reakcją ze strony Google. W minionym roku starano się poprawić jakość wyszukiwań oraz pozytywnie wpłynąć na doświadczenie użytkownika, biorąc się między innymi za kwestię opinii o produktach. Teraz promowane są przede wszystkim te, które są godne zaufania, zawierają jakieś potwierdzenie dokonania zakupu i są rzetelne w ocenie. Pisaliśmy o tym wcześniej tutaj. Według tegorocznego raportu Google, spowodowało to zmniejszenie ilości opinii o niskiej jakości.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz