1 Porady SEO 8 minut czytania

9 wskazówek pokonferencyjnych od ekspertów z Local University

Specjaliści do spraw SEO, marketingu czy copywritingu tworzą społeczność, która chętnie dzieli się wiedzą i uczy od siebie nawzajem. Dlatego ogromną popularnością cieszą się wszelkie inicjatywy, które to umożliwiają, czyli w szczególności konferencje i wydarzenia branżowe. Local University to platforma zrzeszająca ekspertów, która służy do szerzenia edukacji w zakresie SEO, między innymi dzięki regularnie organizowanym sesjom z cyklu LocalU Advanced. Jedna z takich sesji odbyła się w kwietniu tego roku. Przedstawiamy 9 prostych wskazówek, którymi po konferencji podzielili się uczestnicy za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Spis treści

  1. Najpierw klient, potem Google
  2. Warto reagować na fałszywe opinie
  3. Google Data Studio
  4. Strategia w walce ze spamem
  5. Kupujemy od tych, których znamy, lubimy i którym ufamy
  6. Uzupełniaj treść danymi
  7. Aktualizacja Google zmienia zasady gry dla biznesów w sąsiedztwie
  8. Jak przewidywać, by odpowiedzieć na pytania biznesowe
  9. Odpowiedzialność za wiarygodne opinie

1. Najpierw klient, potem Google – porada od Charlie Hunt z ProofContent

"Jeśli tworzysz treści dla algorytmów Google (a nie przede wszystkim dla użytkowników), szybko zostaniesz zrzucony ze swojej pozycji w rankingach". Charlie Hunt z agencji marketingowej ProofContent poleca przede wszystkim pisać dla ludzi, zamiast dla botów, uwzględniać te lokalne znaczniki, których użytkownicy już poszukują (niezależnie czy jest to dzielnica, miasto czy powiat), tworzyć sekcje FAQ odpowiadające częstym zapytaniom oraz dobrze znać unikalne cechy swojej oferty.

2. Warto reagować na fałszywe opinie – Curtis Boyard z The Transprarency Company

Curtis Boyard to założyciel firmy zajmującej się sprawdzaniem wiarygodności internetowych recenzji. Nie poleca on usuwania negatywnych opinii, chociaż mogą one spowodować obniżenie pozycji w rankingach. Jednak tych fałszywych powinniśmy się pozbywać, zgłaszając naruszenie do Google. Konferencyjny mówca namawia także do etycznych praktyk i niekupowania opinii dla swojej firmy.

 

3. Amanda Jordan z RicketyRoo poleca Google Data Studio

Studio danych Google to bardzo wygodne narzędzie, które mocno wyręcza specjalistów do spraw SEO w analitycznej pracy, tworząc raporty zarówno dla nich, jak i dla klientów. Program jest w stanie konfigurować dane z wielu źródeł, między innymi Google Ads, Google Analytics czy Google Search Console.

4. Strategia w walce ze spamem – Joy Hawkins z Sterling Sky

Joy Hawkins zwraca uwagę na dotykający niektórych branż problem z fałszywymi profilami firm w Google. Według niej aż 87,6% profili w branży naprawy bram garażowych okazało się fałszywych. Warto mieć strategię w walce z takimi zjawiskami, biorąc pod uwagę, że szkodzą one interesom prawdziwych marek.

5. Kupujemy od tych, których znamy, lubimy i którym ufamy – Matthew Hunt z Automation Wolf

Matthew Hunt zwraca uwagę na wagę budowania relacji z klientem poprzez różne źródła. Dobrym startem jest stworzenie profilu na Linkedin (nie tylko firmowego, ale też personalnego), a następnie zdobywanie zaufania przez krótkie i długie treści (w tym kursy czy webinary), które mogą zachęcić do interakcji. Prowadzić to powinno do utworzenia społeczności zbudowanej na zaufaniu, dzięki czemu użytkownicy chętnie będą powracać.

6. Uzupełniaj treść danymi – Noah Learner z Two Octobers

Według Noah Learner’a z Two Octobers, firmy zajmującej się digital marketingiem, treść powinna powstawać w oparciu o cele klienta, zbieranie i filtrowanie danych, aby następnie na ich podstawie, należy tworzyć tematy. Warto przede wszystkim skupić się na sprzedaniu tego, co najbardziej korzystne i pytać klienta, na czym aktualnie najwięcej zarabia. Bardzo istotne jest też, aby jasno zaznaczyć, czego dotyczy treść, bo Google często ma problem z określeniem, co warto pokazać użytkownikom.

 

7. Aktualizacja Google zmienia zasady gry dla biznesów w sąsiedztwie – Yan Gilbert i Colan Nielsen z Sterling Sky

Tzw. the Vicinity update to bardzo znacząca aktualizacja Google z przełomu listopada i grudnia 2021, która zmieniła pozycjonowanie lokalne. Mówcy ze Sterling Sky zwracają uwagę na fakt, że im bliżej znajdujemy się do danej firmy, tym większe prawdopodobieństwo, że jej profil w Google będzie nam się wyświetlał. Co więcej, ucierpiały na tym najbardziej słowa kluczowe niezawierające lokalizacji. Gilbert i Nielsen, zamiast upychania słów kluczowych, proponują następujące praktyki:

  • nacisk na precyzyjne słowa kluczowe,
  • tworzenie większej ilości Profili Biznesowych Google dla nieruchomości,
  • korzystanie z adsów w obszarach, w których straciliśmy wcześniejszą pozycję w wyniku aktualizacji,
  • zwiększenie różnorodności słów kluczowych.

8. Andrew Shotland z Local SEO Guide podpowiada, jak przewidywać, by odpowiedzieć na pytania biznesowe

Przewidywanie wyników kampanii SEO jest ważne, bo dzięki temu można odpowiedzieć na najważniejsze pytania klientów, czyli dać im znać, co będą z tego mieli i po jakim czasie. Andrew Shotland radzi przy tym brać pod uwagę nie tylko własne dane i doświadczenia, ale również cele klienta i unikalne cechy danego biznesu. Co więcej, nie należy być przesadnie optymistycznym w swoich prognozach, tylko po to, aby zyskać akceptację dla budżetu czy dobrze się zaprezentować.

 

9. Odpowiedzialność za wiarygodne opinie – Mike Blumenthal z Near Media

Porady od Mike’a Blumethal’a z Near Media dotyczą głównie odpowiedzialności firm za prawdziwość opinii na ich temat, nawet jeśli teoretycznie leżą one w gestii innego przedsiębiorstwa. Specjalista przytacza najważniejsze wskazania Federalnej Izby Handlu, które warto brać pod uwagę zarządzając opiniami dotyczącymi swojego biznesu. Niewskazane praktyki, których należy unikać obejmują:

  • review gating (przekierowywanie do strony z opiniami jedynie osób, które deklarują pozytywne doświadczenia z naszą stroną),
  • selektywne wyświetlanie opinii.

Warto natomiast traktować z równą uwagą negatywne i pozytywne opinie oraz przede wszystkim nie kreować dysonansu, między komentarzami pozostawionymi na naszej stronie, a znajdującymi się w Google. Użytkownicy to zauważą!

 




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze 1

author Allebiznes.pl www 23.04.2022 16:44:42

Genialny artykuł, w jednym miejscu zebrane najważniejsze informacje.

Dodaj komentarz