1 E-commerce 4 minuty czytania

Towar wyprzedany? Strona produktu może stracić widoczność!

Przedsiębiorca, który działa w branży e-commerce musi poświęcić sporo uwagi kwestiom pozycjonowania oraz promocji w sieci. Jest to w końcu biznes internetowy, w którym zamiast kusić klientów ekspozycją produktów na wystawie, musimy raczej postawić na widoczność naszej witryny w sieci. Czy jednak braki w magazynie mogą w jakiś sposób przełożyć się negatywnie na nasze wysiłki włożone w zapewnienie domenie dobrej pozycji? Jak się okazuje, ucierpieć może na tym strona produktu.

Dostępność produktu a widoczność w wyszukiwarce

Sesje w godzinach pracy to czas, kiedy zespół specjalistów pracujących dla Google odpowiada na pytania i tłumaczy problematyczne kwestie, dotyczące działania wyszukiwarki. John Mueller zajmujący stanowisko Webmaster Trends Analyst bardzo często zabiera głos, wyjaśnia, a czasem nawet odrobinę spekuluje. Tym razem został zapytany o to, czy brak danego towaru na stanie może wpłynąć na widoczność produktu. Ekspert nie był do końca pewny, jednak ostatecznie potwierdził, że niedostępność produktu, może sprawić iż crawlery potraktują podstronę tak jak w przypadku wystąpienia miękkiego błędu 404. Błąd taki pojawia się najczęściej, kiedy serwer WWW wysyła kod 200, co powinno spowodować wyrenderowanie strony, jednak Google klasyfikuje ją jako stronę 404. Oznaczać to niestety może usunięcie z wyników wyszukiwania i przez to zmniejszony ruch. Zatem nie jest nam zazwyczaj na rękę, aby nasze podstrony były w ten sposób traktowane.

Strona produktu a wartość dodana

Wydawać by się mogło, że status „brak produktu na stanie” przekreśla nasze szanse na dobrą widoczność w wyszukiwarce. Problem mogą mieć szczególnie strony zorientowane na jeden lub dwa konkretne produkty. Jednak jest nadzieja dla tych, którzy przyłożyli się do tworzenia treści na podstronie produktowej. Jeśli bowiem zawiera ona istotne informacje, które Google uzna za ważne z punktu widzenia użytkownika, jest szansa, że mimo wszystko będzie wyświetlać się w SERP. Powinno się więc dbać o rzetelne opisy produktów, jeśli nie chcemy wypaść z obiegu z powodu np. opóźnień w dostawie.

Widoczność produktu a widoczność domeny

Warto odnotować w wypowiedzi Muellera jeszcze jedną ważną rzecz. Spadek widoczności podstrony zawierającej wyprzedany produkt, nie wpłynie negatywnie na całą witrynę. Ekspert uspokaja:

„(..) Więc nawet jeśli wyrzucimy ten jeden produkt, myśląc, że jest czymś w rodzaju miękkiego 404, dla ludzi szukających innych produktów na stronie wciąż będziemy wszystko normalnie wyświetlać. To nie tak, że pojawią się jakieś negatywne efekty, wpływające na pozostałe elementy w obrębie witryny.”



Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze 1

author Responsywnie www 05.05.2022 16:24:21

Najlepszym rozwiązaniem są przekierowania do kategorii nadrzędnej, ale poruszona tu została bardzo ważna kwestia, o której wielu właścicieli e-commerce zapomina.

Dodaj komentarz