Jak zmierzyć jakość linku? Poznaj te 3 sposoby
Pozyskiwanie linków z różnych źródeł, które prowadzić będą do naszej witryny, czyli linkbuilding to ważny element strategii SEO. Chociaż umieszczanie odnośników na tzw. zapleczach, przez niektórych widziane jest jako swego rodzaju próba oszukania wyszukiwarki, nie warto zaniedbywać tego aspektu działań pozycjonujących. W przeciwnym razie możemy zostać daleko w tyle za konkurencją, która robi to dobrze. Jeśli jednak chcemy, aby przyniosło nam to spodziewane efekty, musimy zadbać nie tylko o ilość, ale także jakość linków. Jak to zrobić? Istnieje wiele narzędzi oraz wskaźników, które możnaby analizować. Roger Montti, search marketer z ponad 20 letnim doświadczeniem podpowiada, jakie 3 triki można zastosować do wstępnej oceny wartości pozyskanych linków.
Źródło: Twitter
1. Zapytaj, jaka jest szansa na konwersję
Zanim zdecydujemy się opublikować treść z naszym linkiem na jakiejś stronie internetowej, powinniśmy zastanowić się, jaką mamy szansę na konwersję. Mówiąc dokładniej, jak oceniamy prawdopodobieństwo, że użytkownik, który odwiedziłby nas po kliknięciu w odnośnik, wykona akcję, na której nam zależy. Czy osoba, która do nas trafi dokona zakupu albo wypełni formularz kontaktowy? Niestety nie jest to pytanie, na które jesteśmy w stanie sobie odpowiedzieć tak dokładnie, jak byśmy chcieli. Niemniej jednak warto chociażby krótko sobie pogdybać, żeby wstępnie ocenić, czy linkowanie będzie skuteczne.
2. Linkowanie do strony i na stronie – zwróć na nie uwagę
Niewątpliwie należy również zastanowić się, w jakim towarzystwie znajdzie się nasz link. Jeśli wybrana witryna zawiera odnośniki do podejrzanych stron lub takich, które wyglądają na spam, korzystanie z niej w swojej kampanii, raczej nie jest dobrym pomysłem. Inną istotną kwestię stanowią linki prowadzące do domeny, na której chcemy się promować. Chociaż niektórzy nie zdają sobie z tego sprawy, nawet zaplecza powinno się pozycjonować, gdyż o ich wartości stanowi nie tylko ruch organiczny. Tak więc wyznacznikiem pewnych standardów może być również jakość linków odnoszących do witryny, o których powinniśmy dowiedzieć się nieco więcej.
3. Stawiaj intencję użytkownika przed ruchem na stronie
Wybieranie nie do końca adekwatnych stron tematycznych może stanowić pewną pułapkę, jeśli zależy nam na skutecznym linkbuildingu. Szczególnie jeśli uczepimy się słówek, zamiast patrzeć całościowo na kontekst. Roger Montti przytacza przykład kolegi z branży, który argumentował, że strona zawierająca przepisy na dania tajskie, będzie dobrym miejscem na umieszczenie linku do tajskiego biura podróży. Jednak w rzeczywistości należałoby się zastanowić, czy sam przymiotnik „tajskie” wystarczy, aby przyczynić się do realizacji celu kampanii. Czy użytkownik, który poszukuje przepisów prędzej kupi bilet do Tajlandii czy może raczej książkę kucharską?
Montti uczula więc, aby podczas planowania kampanii, przede wszystkim brać pod uwagę intencję użytkownika. Przestrzega także przed kampaniami viralowymi, których jedynym sukcesem jest zwiększenie ruchu, podczas gdy sprzedaż nie wzrasta. Jeśli liczymy na konwersję, to nie liczba odwiedzających naszą stronę powinna mieć znaczenie, a raczej motywy, którymi się kierują.
Komentarze
Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)