3 Google 5 minut czytania

Komentarze na Twojej stronie – czy mają wpływ na pozycję w Google?

Pozytywne opinie mogą pomóc potencjalnym klientom w podjęciu decyzji zakupowej, więc osoby, które prowadzą działalność e-commerce znają wartość komentarzy. Doceniają je zapewne także autorzy artykułów, którzy przyłożyli się do swojej pracy, chętnie przyjmując feedback od czytelników. Jak jednak wygląda sytuacja, jeśli chodzi o kwestię SEO? Jeśli Twoja witryna daje użytkownikom możliwość pozostawienia komentarzy, na pewno zastanawiasz się, czy mają wpływ na pozycjonowanie. Dowiedz się, co ma w tej sprawie do powiedzenia jeden z przedstawicieli Google.

Kiedy komentarz ma wartość SEO?

18 lutego, jak co tydzień, eksperci z Google, odpowiedzieli na liczne pytania dotyczące branży SEO oraz funkcjonowania wyszukiwarki. Tym razem poruszono zagadnienie komentarzy i ich znaczenia w kontekście pozycjonowania. Na pytanie odpowiedział John Mueller. Jak można się było spodziewać, nie ilość, ale jakość w tym wypadku się liczy. Komentarze są z perspektywy wyszukiwarki integralną częścią treści zawartych na stornie. To oznacza, że pomagają Google zrozumieć, o czym jest strona i w jaki sposób powinna w związku z tym wyświetlać się w SERP. Mueller podkreśla, że szczególnie wartościowe są komentarze, w których użytkownicy własnymi słowami opisują zawartość domeny. Zatem opinie mogą mieć wartość SEO, pod warunkiem, że są adekwatne.

Źródło: estesynergy.com

Moderacja komentarzy – zadbaj o nią!

Oczywiście nie wystarczy uruchomić możliwości komentowania, aby cieszyć się dodatkową treścią, adekwatną do swojego kontentu. Nie ma nic gorszego, niż niekontrolowana sekcja komentarzy. Jeśli nie będziesz monitorować opinii, może się okazać, że przez spam i nieodpowiednie wpisy, spadniesz w rankingach. Chociaż teoretycznie to nie Ty jesteś autorem wpisów, według Google, jesteś za nie odpowiedzialny. Zatem konsekwencje wszelkich nieprawidłowości spadają na Ciebie. Jeśli zatem planujesz korzystać z komentarzy jako wartości dodanej do SEO, upewnij się, że masz czas na moderację. Regularnie usuwaj spam i treści, które wydają Ci się szkodliwe. Mueller twierdzi, że warto znaleźć sposób, aby umiejętnie zarządzać sekcją komentarzy. Wówczas wyszukujący będą mogli znaleźć Cię na różne sposoby.

Źródło: betimes.pl

Jak zachęcić do komentowania?

Pozyskiwanie wartościowych opinii i komentarzy to coś, o co zdecydowanie warto się zatroszczyć, zwłaszcza posiadając sklep internetowy, ale nie tylko. W przypadku artykułów blogowych, czasem wystarczy call to action, odpowiednio zadane pytanie do publiczności, proste zaproszenie do wspólnej dyskusji lub prośba o podzielenie się własnymi doświadczeniami. Warto też pytać o sugestie, co do kolejnych tematów.

Jeśli chodzi natomiast o komentarze na temat produktów czy usług, te negatywne z pewnością pojawią się same, natomiast o pozytywne być może będzie trzeba trochę powalczyć. Po zrealizowaniu zamówienia czy zakończeniu współpracy, wystosuj grzecznościowego maila z prośbą o pozostawienie opinii. Pomyśl też o dodaniu jakichś gratisów w zamian za wkład klienta. Punkty lojalnościowe lub niewielka zniżka czasem potrafią dużo zdziałać w tej materii.

Na dobre może także wyjść wchodzenie w interakcję z Twoimi klientami czy czytelnikami. Odpowiadając zarówno na te negatywne, jak i przychylne wpisy, budujesz zaufanie i stwarzasz sobie pozytywny wizerunek. Wyjaśnienie problematycznej kwestii, krótkie podziękowanie za czas poświęcony na pozostawienie opinii czy wyróżnianie najciekawszych komentarzy to dobre pierwsze kroki do zbudowania sobie bazy wartościowych treści, tworzonych przez użytkowników.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze 3

author Innveo www 02.03.2022 04:47:17

Komentarze w sumie mogłyby wpływać w jakimś sensie na ocenę przez Google. Z drugiej jednak strony, Google nie jest na tyle głupie. Jeśli jest to czynnik rankingowy, to na pewno niezbyt istotny. Sekcja komentarzy jest miejscem na łatwe nadużycia. Dużo pozytywnych opinii możemy sobie zawsze zrobić prawda? Jeśli już to bardziej bym się skłaniał do tego, że komentarze na stronach rozbudowują content i to może przekładać się w jakimś sensie na ranking.

author Radek www 18.03.2022 07:33:35

Nawiążę do moderacji komentarzy. Zdarzyło się, że komentarzach nadużywano wulgaryzmów i... dostałem ostrzeżenie w Adsense. Reklamy zastopowały. Musiałem przeszukać komentarze i usunąć te zawierające wulgaryzmy. Dopiero wtedy reklamy wróciły ;)

author Kamil www 31.03.2022 09:27:52

Zgadzam się, że komentarze na stronach rozbudowują sam content i jednocześnie - przy odpowiedniej moderacji - pozwalają utrzymywać kontakt z użytkownikami i wchodzić z nimi w interakcję.
Należy jednak zauważyć, że 90% zamieszczanych komentarzy nie wnosi niczego wartościowego do dyskusji (albo są wręcz czystym spamem) lub bardzo często, odbiegają od poruszanego tematu.

Dodaj komentarz