0 Porady SEO 16 minut czytania

Jak przygotować teksty na stronę internetową, aby zwiększyć sprzedaż? Case study Sklepu online z kosmetykami naturalnymi Marki Verofornature

Czy zastanawiasz się, co zrobić, aby teksty na stronę internetową przyciągały jak największą ilość potencjalnych klientów? W tym artykule zebraliśmy najważniejsze porady. Przykłady oparte są o stronę sklepu online z kosmetykami naturalnymi, który wykonaliśmy dla naszego klienta: Verofornature.

Sprzedaż stacjonarna powoli traci na popularności. Zakupy online zdecydowanie królują wśród konsumentów, szczególnie na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Dlatego coraz więcej firm stacjonarnych uzupełnia sprzedaż o kanały online lub przenosi swoją działalność do internetu. Witryna internetowa odgrywa kluczowe znaczenie w sprzedaży, dlatego tekst, który tam umieszczasz znacząco wpływa na Twoje zyski.

Nagłówek oraz jego elementy. Co jest kluczowe w nagłówku strony internetowej?

Nagłówek to pierwszy element witryny internetowej, którą zobaczy konsument. Im lepiej jest zrobiony, tym większa szansa, że zostanie na stronie. Przedstaw swoją markę w kilku krótkich hasłach.

Z reguły nagłówki nie różnią się znacząco i zawierają podobne elementy niezależnie od firmy, do której należy witryna. Użytkownicy Internetu mają swoje przyzwyczajenia. Każda zmiana wpływa najczęściej negatywnie na ich odbiór witryny.

Elementy składowe prawidłowego nagłówka strony/sklepu internetowego:

  • Na samej górze znajduje się HEADER, który zawiera informację o najnowszych promocjach i wyprzedażach
  • Logo firmy najczęściej znajdziesz w lewym górnym rogu lub na środku.
  • Menu ze wszystkimi kategoriami znajdziesz w dolnej części baneru, rozmieszczone poziomo. Pełni ważną funkcję nawigacyjną.
  • Dane kontaktowe
  • W przypadku Verofornature zdecydowaliśmy, aby dodać informacje budujące zaufanie do marki takie jak np. bezpieczne płatności, darmowa dostawa itp.
  • W prawym górnym rogu nagłówka usytuowane jest okno z wyszukiwarką produktów sklepie.

Coraz więcej firm decyduje się również na dodanie do baneru kilku haseł, które reprezentują ich markę.

Chcesz poprawić UX na swojej stronie? - Daj znać tutaj

Jak przygotować tekst w nagłówku strony internetowej, który zachęci klienta do zakupów?

  • Na samym starcie powinieneś wybrać rodzaj czcionki. Ważny jest fakt, żeby kontrastowała z tłem Twojej witryny. To znacząco wpływa na czytelność.
  • Prosty język to podstawa w Internecie. Dzięki temu, więcej osób Cię zrozumie, co wpłynie również na liczbę potencjalnych klientów.
  • Krótkie hasła reklamujące Twoją markę doskonale sprawdzą się w nagłówku. Zastanów się, na czym najbardziej zależy Twoim potencjalnym klientom, a następnie przedstaw to jako atut Twojej firmy już na pierwszej stronie.

    Firma z kosmetykami naturalnymi Verofornature zaznacza w swoim nagłówku informacje między innymi o szybkiej wysyłce, bezpiecznych płatnościach oraz certyfikowanych produktach. Marka doskonale zdaje sobie sprawę, że ich klienci szukają bezpiecznych produktów, dlatego hasła w nagłówku dotyczą głównie tego aspektu.

  • Wezwanie do działania (ang. call to action) to niezwykle ważna technika, sprzedażowa. Równie dobrze sprawdzi się w banerze witryny internetowej. To hasło, które ma wezwać do działania potencjalnego klienta „wypełnij formularz” albo „kup teraz”. Taki napis pojawia się na przycisku, który znacząco wyróżnia się na tle nagłówka.
  • Umieść dane kontaktowe jak numer telefonu czy adres e-mail. W ten sposób pokażesz klientowi, że działasz legalnie oraz jesteś otwarty na wszelki kontakt i pomoc. Tylko pamiętaj, żeby odpowiadać na wiadomości.
  • Nagłówek możesz modyfikować. Zmieniaj treść, a następnie testuj, która wersja przyciąga więcej potencjalnych klientów na Twoją witrynę internetową.

Menu na stronie internetowej

Dobrze przygotowane menu na stronie internetowej zawiera proste, przejrzyste i przede wszystkim konkretne kategorie. Chodzi o to, aby klient nie musiał się zastanawiać, gdzie znajduje się przedmiot, który go interesuje. Czy kosiarka znajdzie się w sekcji „narzędzia” a może „ogród”?

Przejrzysta nawigacja zdecydowania ułatwia poruszanie się po stronie. Użytkownicy Internetu mogą już na starcie zniechęcić się do Twojej marki, jeśli menu będzie zbyt skomplikowane. Po prostu opuści sklep i trafi do konkurencji.

Jak wykorzystać slider w sprzedaży?

Slider to pewna forma tekstu powitalnego na Twojej stronie internetowej. Dzięki temu, konsument ma okazję Cię poznać, dowiedzieć się kim jesteś i czym się zajmujesz. Slider to pokaz slajdów, który znajduje się najczęściej tuż pod nagłówkiem. Służy do urozmaicenia strony internetowej.

Na Sliderze umieszcza się najczęściej krótkie frazy. To świetne narzędzie do tworzenia wizerunku marki. Konsumenci nie czytają najczęściej długich treści, ale z dobrze przygotowanymi hasłami na pewno się zapoznają. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio przygotować slider.

Sklep internetowy Verofornature reklamuje na swoim sliderze kosmetyki naturalne. W jednym zdaniu podkreśla, że są to produkty bezpieczne dla dzieci i kobiet w ciąży z minimalnym składem. Ta jedna fraza wystarczy, żeby przekonać klienta do zakupu.

Prezentacja oferty na stronie internetowej – czym się wyróżniasz?

Oferta firmy to niezwykle ważna częściej każdego sklepu internetowego. Dlatego im lepiej ją dopracujesz pod względem treści, tym większe szanse na sprzedaż. W ofercie Twojego biznesu musisz pokazać, co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Nie wiesz od czego zacząć? Wypunktowaliśmy dla Ciebie najważniejsze elementy:

  • Zacznij od określenia odbiorcy, ponieważ to właśnie jemu sprzedajesz swój produkt. Musisz go dobrze poznać, aby skutecznie go zachęcić do zakupu. Im więcej wiesz na temat swojego potencjalnego klienta, tym lepiej.

    Co warto wiedzieć na temat potencjalnego konsumenta? Jeśli sprzedajesz swoje produkty w sieci, poznaj przede wszystkim nawyki swojego klienta w Internecie. Z jakich portali społecznościowych korzysta? Ile godzin poświęca na surfowanie w sieci? Z jakich urządzeń korzysta - mobilnych czy komputera?

  • Dodatkowo, znajomość danych geograficznych jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania, oraz wykształcenie są równie kluczowe. Dzięki temu, wiesz do kogo kierujesz swój tekst sprzedażowy. Jak znasz potencjalnego klienta, to łatwiej Ci przyjdzie budowa zaufania oraz nawiązanie relacji.
  • Jeśli piszesz tekst sprzedażowy, zastosuj prosty język. Im więcej osób zrozumie to, co chcesz przekazać, tym większą masz szansę na sprzedaż. Pozbądź się trudnych słów z treści.
  • Język korzyści to niezwykle skuteczna metoda sprzedażowa. Sama wymiana zalet nie przyniesie oczekiwanych efektów. Musisz zaprezentować korzyści, jakie odniesie klient po zakupie Twojego produktu. Konsument musi wiedzieć, co z tego będzie miał.

    Przykład: Masło do ciała nie zawiera silikonów i sztucznych barników (cecha), co czyni je bezpiecznymi dla dzieci (zaleta). Skóra dziecka będzie miękka i nawilżona (korzyść)

  • Wygląd tekstu jest równie ważny, co sama tekst. Długi, zbity tekst nie prezentuje się zachęcająco dla czytelnika. Pamiętaj, że osoby w sieci nie mają czasu na czytanie i każdej witrynie poświęcają niewiele czasu. Podziel tekst na akapity. Ponadto, wyróżnij je odpowiednimi nagłówkami, aby czytelnik wiedział, czego dotyczy dany paragraf. A najważniejsze informacje przedstaw z pomocą pogrubionej czcionki.

Nasze wartości, czyli pokaż klientowi kim jesteś na stronie internetowej

Na stronie głównej witryny internetowej znajdziesz sekcję “nasze wartości”. To idealny segment, aby pokazać klientowi kim jesteś, czym zajmuje się Twoja firma, oraz jakie ma osiągnięcia. Jakie wartości grają w Twoim biznesie kluczową rolę? W tym miejscu możesz się pochwalić różnymi nagrodami oraz certyfikatami. To miejsce, gdzie tworzysz pozytywny wizerunek firmy.

Na przykładzie powyżej firma Verofornature zaprezentowała najważniejsze wartości, którymi kieruje się ich marka:

  • Prostota - każdy produkt ma prosty, krótki skład bez zbędnych dodatków chemicznych.
  • Zdrowie - firma stawia na naturę w swoich kosmetykach. Kosmetyki powstają z myślą o dbaniu o zdrowie.
  • Bezpieczeństwo - produkty posiadają liczne certyfikaty, które potwierdzają, że kosmetyki są bezpieczna dla dzieci oraz kobiet w ciąży.
  • Empatia - firma działa z myślą o środowisku naturalnym.
  • Zero waste - kosmetyki są pakowane w szklane słoiczki, które możesz ponownie wykorzystać.

Chcesz zrobić lepsze wrażenie na klientach na stronie www?- Skontaktuj się z nami

Stopka strony internetowej. Czy tekst też się liczy?

Stopka (inaczej nazywana footer) to przestrzeń, która znajduje się na samym dole witryny internetowej. Najczęściej zwracamy na nią uwagę w kontekście wyglądu, aby pasowała do reszty strony. Jednak pod względem treści, footer zawiera równie ważne informacje co nagłówek.

W stopce znajdziesz najczęściej dane lub formularz kontaktowy do sklepu internetowego. Dodatkowo, często znajduje się tam również okienko zapisu na newsletter. Oprócz tego firmy umieszczają tam również logo oraz odnośniki do mediów społecznościowych.

Opisy kategorii - dlaczego odgrywają kluczową rolę?

Opisy kategorii odpowiadają za poprawę widoczności Twojego sklepu w wyszukiwarce takiej jak Google czy Yahoo. Dzięki nim, witryna internetowa może znaleźć się na wysokiej pozycji, co zdecydowanie przyciąga większą ilość osób. Im dalej znajdujesz się na liście tym mniej użytkowników sieci do Ciebie trafia. Ponadto, konsumenci dowiadują się z opisów kategorii, jaki towar sprzedajesz. To zdecydowanie ułatwia im zakupy.

Opisy kategorii, tak samo jak inne teksty tworzone pod pozycjonowanie, muszą być unikalne, aby zadziałały. Algorytmy wyszukiwarek takich jak Google nie promują kopiowanych treści. Treści tworzone pod pozycjonowanie muszą zawierać słowa kluczowe, czyli frazy, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników sieci.

Jeśli nie wiesz, jak zabrać się za opisy kategorii, możesz wynająć odpowiednią agencję, która Ci w tym pomoże. The First to jedna z najlepszych firm pozycjonerskich w Polsce. Z ich pomocą Twój sklep internetowy będzie w topowych wyszukiwaniach.

Opisy produktów w sklepach internetowych

Po zastosowaniu powyższych wskazówek, strona główna Twojego sklepu internetowego będzie prezentować się znakomicie. Dlatego potencjalny klient zapewne zapozna się również z Twoimi produktami. Na tym etapie niewiele Ci brakuje, aby doszło do sprzedaży. Pozostaje jednak jeden kluczowy element, który musi się równie dobrze prezentować

Opis produktu posiada dwie funkcje: sprzedażową oraz informacyjną. Znajdziesz w nim informacje, czym jest dany produkt. Ponadto poznasz jego cechy, zalety oraz korzyści, które wynikają z zakupu towaru.

  • Zacznijmy od nazwy produktu. To pierwszy element, z którym styka się Twój potencjalny klient. Produkt wyszukujemy najczęściej po nazwie, którą wpisujemy do wyszukiwarki. To, jak napiszesz nazwę produktu, ma wpływ, ilu odbiorców do Ciebie trafi. Szczegółowa nazwa produktu, lepiej wpływa na pozycję Twojego sklepu w wyszukiwaniach. Klienci najczęściej szukają już konkretnych produktów, dlatego podanie pełnej nazwy jest w tym przypadku kluczowe.
  • Pod nazwę towaru znajdziesz skrócony opis produktu. To przeważnie jedno lub dwa zdanie, które ogólnie opisują, czym jest dany produkt. Klienci, którzy potrzebują więcej informacji, mogą zapoznać się ze szczegółowym opisem produktu poniżej. Jednak dla wielu osób, ten krótki tekst jest wystarczający.

Potrzebujesz bardzo dobrych opisów dla Twoich produktów? - Napisz do nas

  • Szczegółowy opis produktu zawiera znacznie więcej informacji na temat produktu. Znajdziesz tam określone właściwości oraz korzyści, jakie wynikają z zakupu. Szczegółowy opis produktu to zdecydowanie dłuższy tekst, o który musisz również zadbać wizualnie. Pamiętaj, aby podzielić go na akapity z nagłówkami oraz śródtytułami. Dzięki temu, czytelnik nie musi czytać wszystkiego. W ten sposób masz również pewność, że zapozna się z tym, co go najbardziej interesuje. Najważniejsze informacje wyróżnij pogrubioną czcionką.

    Pamiętaj, że samo wyliczenie zalet nie ma żadnej mocy sprzedażowej. Zastosuj język korzyści i powiedz swojemu klientowi, co zyska, jeśli kupi Twój produkt. Dlaczego akurat ten, a nie inny? Co czyni go wyjątkowym? Równie silną techniką sprzedażową jest storytelling. Dobrze napisana historia angażuje odbiorcę. A zaangażowany konsument kupi Twój produkt. Z pomocą storytellingu budujesz relację z konsumentem i pokazujesz mu, że macie podobne doświadczenia. To najlepsza metoda na budowanie zaufania.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz