1 Google 4 minuty czytania

Ponad 61% oryginalnych Title zmienione przez Google! Można tego uniknąć?

Title i Description, czyli tytuł i opis, wyświetlające się w SERP to zapraszająca do kliknięcia wizytówka naszej strony. Czegoś tak ważnego nie zostawia się przypadkowi, zwłaszcza jeśli świadomie planujemy optymalizację pod kątem SEO. Dawniej Google tworzyło za nas Title, jeżeli nie zrobiliśmy tego sami lub gdy nie odpowiadał on frazie kluczowej. W sierpniu 2021 roku dowiedzieliśmy się, że to się zmienia. Od teraz Title ma już nie tylko pasować do frazy, ale przede wszystkim dobrze odzwierciedlać zawartość całej strony. Danny Sullivan z Google zapewniał nas, że mimo tej istotnej zmiany, około 80% autorskich Title raczej nie zostanie zmienione. Jednak czas pokazał, że algorytm wyszukiwarki jest dużo bardziej surowym sędzią, niż początkowo zakładano.

Zmiana autorskiego Title – co mogło na to wpłynąć?

Cyrus Shepard, współzałożyciel Zyppy, firmy tworzącej oprogramowanie wspomagające działania SEO, opublikował niedawno bardzo ciekawą informację. Dzięki narzędziu służącemu do analizy Title, udało się sprawdzić ponad 80 tysięcy tytułów z 2370 stron internetowych z całego świata. Wynik może zaskakiwać, gdyż okazało się, iż Google zmodyfikowało 61,6% oryginalnych Title. Niektóre zmiany są niewielkie, inne dość znaczące.

Źródło: Zyppy.com

Jeśli zależy nam na tym, aby dobrze rozegrać naszą strategię SEO, powinniśmy zdawać sobie sprawę z tego, co może sprawić, że nasze starania włożone w autorskie Title, mogą zostać zniweczone. Oto najczęstsze przyczyny modyfikacji, wyróżnione przez Zyppy:

1. Zbyt długie lub za krótkie Title. Jeśli długość przekracza 70 znaków, szansa na wystąpienie modyfikacji wynosi 99,9%!

2. Użycie słowa kluczowego więcej niż jeden raz.

3. Dzielenie Title przy pomocy myślnika lub kreski pionowej (|) tzw. „pipe”. Przy czym często można było także zaobserwować wymianę kreski pionowej na myślnik.

4. Wykorzystywanie nawiasów lub nawiasów kwadratowych.

5. Identyczne, powtarzające się Titles.

6. Brakująca lub niepotrzebnie wtrącona nazwa marki.

Źródło: Zyppy.com

Modyfikacje Google – jaki mamy na to wpływ?

Przy niemal każdej zmianie algorytmów czy aktualizacji, Google twierdzi, że kieruje się wygodą użytkownika. Natomiast przedsiębiorcy czy specjaliści ds. SEO często muszą się do tego dostosowywać. Modyfikacja Title, nawet jeżeli nie do końca jest zgodna z naszym interesem, to coś na co raczej nie mamy wielkiego wpływu. Jak na razie z funkcji tej nie możemy zrezygnować, a wypowiedź Johna Muellera z Google na Twitterze nie daje większych nadziei, że to się zmieni w przyszłości. Zyppy raportuje natomiast, że jeśli chcemy zminimalizować ryzyko, że nastąpi niechciana modyfikacja, możemy rozważyć wykorzystanie H1 w charakterze Title.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze 1

author Kamil www 05.04.2022 10:48:29

"Jeśli chcemy zminimalizować ryzyko, że nastąpi niechciana modyfikacja, możemy rozważyć wykorzystanie H1 w charakterze Title". Rzadko to działa. W większości przypadków i tak G to zmieni. Czasami mam wrażenie, że nie ma tu żadnego klucza...

Dodaj komentarz