0 Google 4 minuty czytania

Opinie o produktach a grudniowa aktualizacja Google – zobacz, co się zmieniło

Mamy sam środek sezonu zakupowego. Dopiero zakończyły się promocje związane z Black Friday czy Cyber Monday, a już wkraczamy w okres świątecznej gorączki. Czy to dobry moment, na wprowadzanie kolejnych aktualizacji? Jak się okazuje, dla Google zawsze jest dobry moment, dlatego niedawno ogłoszono, że w grudniu trwają prace nad aktualizacją dotyczącą opinii o produktach. Nie jest to pierwsza taka zmiana w tym roku. Ekipa Google już wcześniej pokazała, że interesują się tą kwestią. Na co teraz warto zwracać uwagę, pisząc opinię?

Kwietniowy update – preludium do zmian

Przy każdej kolejnej aktualizacji, zespół Google zadaje sobie pytanie, jakich treści poszukują użytkownicy wyszukiwarki. Na tej podstawie podejmowane są kolejne działania. W kwietniu 2021 roku, obiektem zainteresowania specjalistów były preferencje internautów dotyczące opinii o produktach. Jak podaje Centrum Wyszukiwarki Google, przede wszystkim cenione są szczegółowe dane na temat produktu, ekspercka wiedza, porównanie do podobnych przedmiotów i wszelkie informacje wykraczające poza to, co podaje producent. Takie właśnie treści od kwietnia są traktowane priorytetowo. Jest to jednak jedynie wstęp do kolejnych działań, mających zachęcać do pisania wysokiej jakości opinii o produktach.

Co nowego w grudniu? – wiarygodność jest w cenie

Jeszcze przed końcem tego roku, stajemy przed dalszymi zmianami, które mogą realnie wpłynąć na pozycję w wyszukiwarce. Ich wprowadzenie, ogłoszone 1 grudnia, ma zająć około 3 tygodni. Jakich witryn będą dotyczyć najnowsze aktualizacje? Czy mają zastosowanie także do stron, które nie sprzedają żadnych produktów? Alan Kent, jeden z przedstawicieli Google, odpowiada na te pytania na Twitterze. Dotyczy głównie stron publikujących artykuły recenzujące produkty. Pomyślcie o stronach takich jak "najlepsze telewizory poniżej 200$".com. Celem jest podniesienie jakości i użyteczności opinii, które pokazujemy użytkownikom. – pisze Kent o najnowszej aktualizacji.

Chociaż wysoka jakość dalej jest bardzo istotna, tym razem Google położyło także nacisk na wiarygodność opinii o produktach. Zauważono również, że użytkownicy woleliby mieć więcej opcji, jeśli chodzi o możliwość zakupu. Dlatego warto poznać dwie najważniejsze wskazówki dla tych, którzy chcą tworzyć wartościowe opinie.

1. Znajomość produktu warto udokumentować na różne sposoby. Google zachęca do publikowania zdjęć, plików dźwiękowych czy linków, które mogą potwierdzić autentyczność naszej opinii.

 

Źródło: dobreprogramy.pl

2. Czytelnicy z pewnością docenią możliwość wyboru. Podawajmy odnośniki do stron różnych sprzedawców.

 

Źródło: lubimyczytac.pl




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz