0 Porady SEO 4 minuty czytania

Czego klienci oczekują od SEO? Ile są skłonni zapłacić? Zaglądamy do raportu

Podczas pandemii ucierpiało wiele sektorów biznesu, w związku z tym przedsiębiorcy często decydowali się na cięcia budżetowe. Czy jednak dotknęło to branży SEO? Z raportu przygotowanego przez Search Engine Journal możemy się dowiedzieć, czy ten trudny okres spowodował znaczące zmiany w ilości środków przeznaczonych na pozycjonowanie. Ankietowani pracownicy agencji marketingowych oraz freelancerzy, którzy otrzymali informacje zwrotne od klientów, dzielą się także oczekiwaniami, jakie mają wobec nich zleceniodawcy. Ponownie zaglądamy więc do Stanu SEO na 2021 rok, by przyjrzeć się tym kwestiom.

Budżet na SEO – czy pandemia oznacza cięcia?

Chociaż trudno rok 2021 określić udanym dla kogokolwiek, to jednak branże związane z e-commerce niezaprzeczalnie odnotowały kilka korzyści. Zwiększony ruch w sieci to także duży wzrost zysków dla tych, którzy swoje produkty sprzedają w internecie. Dlatego też nierozsądna byłaby rezygnacja z usług, które zapewniają nam widoczność w Google. Krótki okres pandemicznej paniki spowodował co prawda nieznaczne spadki, jednak w ostatecznym rozrachunku w wielu przypadkach budżet poszedł w górę. Tam, gdzie na SEO wydano trochę więcej pieniędzy, w ponad połowie przypadków zanotowano nieco większy ruch. Około 60% z tych, którzy zdecydowali się mocno rozszerzyć budżet, zauważyło znaczącą poprawę ruchu.

Źródło: opracowanie na podstawie Raport State of SEO 2021 przygotowany przez portal Search Engine Journal

Oczekiwania wobec SEO – informacja zwrotna od klientów

Jak wygląda SEO oczami klienta? Rąbka tajemnicy uchylają respondenci ankiety, którzy otrzymali na ten temat informacje od przedsiębiorców korzystających z ich usług. 12,1% uważa, że pozycjonowanie nie jest istotne, mimo że ma na to przewidzimy budżet. Prawie 28% przedsiębiorców decyduje się na SEO, bo konkurencja robi to samo. 38% to świadomi klienci, którzy zdają sobie sprawę z tego, że SEO jest niezbędną częścią strategii marketingowej. Jeśli natomiast chodzi o spodziewane rezultaty działań pozycjonujących, najczęściej zaznaczaną odpowiedzią było zwiększenie ruchu na stronie. Wybrało ją 22% ankietowanych.

Źródło: opracowanie na podstawie Raport State of SEO 2021 przygotowany przez portal Search Engine Journal




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz