0 Porady SEO 4 minuty czytania

Stan SEO na 2021 rok – trendy i szanse

Ten, kto obserwuje na bieżąco zmiany wprowadzane lub dopiero planowane przez Google, zdaje sobie sprawę z tego, jak trudno jest obecnie zaplanować skuteczną strategię działań SEO. Pisaliśmy już wielokrotnie o tym, że zmiany algorytmów oraz modyfikacje wyszukiwarki zostały wskazane w raporcie portalu Search Engine Journal, jako jedne z największych zagrożeń w branży SEO. Jednak specjaliści od pozycjonowania stron zazwyczaj są zgodni, że obserwacja trendów oraz analiza uzyskiwanych rezultatów zawsze była konieczna, aby osiągać dobre wyniki. Warto więc zajrzeć do tego samego zestawienia, w którym zostały opisane zagrożenia, aby sprawdzić, jakie tendencje udało się zaobserwować ankietowanym. Oto trendy i szanse według badania Stan SEO na 2021 rok, opublikowanego przez Search Engine Journal.

Pozyskiwanie klientów – co działa dla agencji SEO oraz freelancerów?

W jaki sposób dziś pozyskuje się klientów, chętnych na pozycjonowanie swojego biznesu? W tej materii nie ma żadnego zaskoczenia. Najwięcej nowych umów zawiera się dzięki dopracowanej i widocznej w Google stronie internetowej. Mniej niż jedna trzecia ankietowanych wskazała zespół sprzedażowy, jako główny kanał docierania do nowych klientów, jednak zajmuje on wysokie (trzecie) miejsce na liście, a tuż pod nim znajdują się networkingowe spotkania twarzą w twarz z biznesmenami. Biorąc pod uwagę panującą obecnie epidemię koronawirusa, jest to imponujący wynik. Oczywiście między agencjami SEO, a freelancerami zachodzą pewne różnice, jeśli chodzi o zdobywanie klientów. Firmy znacznie częściej wykorzystują handlowców, a wolni strzelcy wybierają platformy, na których mogą zbierać zlecenia lub działają z polecenia.

Kanały pozyskiwania nowych klientów

Wpływ na wysokość pozycji – co miało znaczenie w ciągu ostatnich 12 miesięcy?

Jeśli chodzi o to, co najbardziej wpływa na pozycję w Google według ankietowanych specjalistów, na pierwszym miejscu uplasowała się zawartość na samej stronie, a w szczególności Title, Description oraz hierarchia nagłówków. Ten fakt jest szczególnie ciekawy, biorąc pod uwagę najnowsze zmiany wprowadzone przez wyszukiwarkę w kwestii automatycznego generowania Title. Kolejne pozycje to ruch organiczny oraz treści adekwatne do wyszukiwania. Co zaskoczyło ankietujących? Fakt, że więcej ekspertów wskazało świadomość marki niż linki, jako czynnik determinujący pozycjonowanie.

Wpływ na pozycjonowanie w ciągu ostatnich 12 miesięcy

Na co zwracać uwagę w kolejnych latach?

Według przewidywań ekspertów, w przeciągu dwóch najbliższych lat wciąż najważniejszym czynnikiem, który ma wpływ na pozycjonowanie będą Core Web Vitals. Szybkość ładowania strony oraz czas po jakim nastąpi pierwsza interakcja użytkownika z witryną są i prawdopodobnie wciąż będą bardzo istotne, mimo pojawiających się sygnałów, że Google szuka innych sposobów, aby mierzyć efektywność domeny.

Co będzie miało największy wpływ na SEO w przeciągu najbliższych 2 lat




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz