Sztuczna inteligencja MUM – jakie udogodnienia planuje Google?
Ekipa Google nie ustaje w swoim procesie ulepszania i wprowadzania zmian w funkcjonowaniu wyszukiwarki. Specjaliści do spraw SEO postrzegają niestabilność związaną z działaniem Google za zagrożenie, które utrudnia tworzenie strategii pozycjonowania. Jednak standardowi użytkownicy oraz reklamodawcy mogą cieszyć się wieloma nowymi możliwościami. Branża hotelarska, turystyczna czy e-commerce otrzymały nowe opcje wyświetlania swojej oferty w SERP. Autorzy zapytań za to od jakiegoś czasu mogą liczyć na to, że Title generowane przez Google w wynikach wyszukiwania, będzie bardziej odpowiadało faktycznej treści zawartej na stronie. Wcześniej tego roku Google zapowiedziało również, że pracuje nad ulepszoną sztuczną inteligencją MUM. Multitask Unified Model ma posiadać zdolność odpowiadania na nieco mniej oczywiste zapytania i odczytywać intencję użytkownika. Niedawno na blogu Google pojawiło się więcej informacji na temat tego, jak ma funkcjonować.
Google Lens – wyszukiwanie zdjęciami
Aplikacja mobilna Obiektyw Google służy do tego, aby wyszukiwać wizualnie. Jej typowe funkcje to skanowanie tekstu, rozpoznawanie roślin i zwierząt, identyfikowanie miejsc i obiektów czy wyszukiwanie produktów. MUM wprowadza dodatkową możliwość łączenia zapytania wizualnego (zdjęcia czy wideo) z zapytaniem w formie tekstowej. Pomoże to w nieco bardziej skomplikowanych wyszukiwaniach, na przykład w poszukiwaniu produktu z konkretnym wzorem. Dzięki zdjęciu koszuli w kwiaty, możemy więc znaleźć skarpety z identycznym lub podobnym motywem, wykorzystując równocześnie obrazek oraz wpisaną przez nas frazę.
Rozszerzone wyszukiwanie
"Things to know" to funkcja wyszukiwarki, która ma pomóc w pogłębieniu tematu i zaprezentować użytkownikowi zagadnienia pokrewne do wpisanej frazy.
Pytania i hasła, które często wiążą się z interesującym nas zagadnieniem wyświetlą się na pierwszej stronie w SERP i możemy rozwinąć je za pomocą strzałki. Google ma także dodać opcje rozszerzenia oraz zawężenia tematu wyszukiwania.
Wyszukiwanie wideo w ulepszonej wersji
Wyszukiwanie wideo jest funkcją Google, nad którą specjaliści intensywnie pracują. Już dziś sztuczna inteligencja rozpoznaje kluczowe momenty w filmach, tak jak zwycięski strzał w meczu czy poszczególne etapy przygotowywania potrawy. Jednak zapowiedziane zostało dodanie kolejnych możliwości. Kolejne usprawnienie ma sprawić, że Google będzie rozpoznawał tematy pokrewne do wyświetlonego filmu, nawet jeśli nie zostały w nim wspomniane i proponował linki, które szybko pozwolą dowiedzieć się jeszcze więcej.
Komentarze
Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)