1 Google 3 minuty czytania

Google dodaje opcje reklam dla branży turystycznej – Things to do w nowym wydaniu

Nie da się ukryć, że w związku z koronawirusem wiele mniejszych i większych firm poniosło ogromne straty. Chociaż e-commerce święci triumfy, dzięki wzrostowi zainteresowania zakupami online, a gastronomia przetrwała głównie za sprawą wypracowania jeszcze sprawniejszych systemów dostaw jedzenia, nie wszystkim przedsiębiorcom udało się tak dobrze odnaleźć w nowych realiach. Pandemia bardzo mocno uderzyła w turystykę i branża powoli podnosi się z kolan. Google jednak czuwa i wprowadza nowe udogodnienia dla użytkowników, które pomogą im wyszukiwaniu atrakcji. Dotyczyć to będzie googlujących podróżników, ale także osób, które poszukują lokalnych rozrywek.

Co było inspiracją dla nowych funkcji?

Według przedstawicielu Google, globalne restrykcje nie osłabiły znacząco zamiłowania internautów do podróży czy ciekawych aktywności. Potwierdzają to statystyki wyszukiwania fraz związanych ze zwiedzaniem oraz wypoczynkiem, takich jak na przykład „akwaria”. Odnotowano też, że zainteresowanie hasłem „activities near me” (atrakcje blisko mnie) znacząco wzrosło w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co potwierdza chęć brania udziału w lokalnych wydarzeniach oraz odwiedzania pobliskich atrakcji. Zachętą do rozbudowania opcji reklam dla branży turystycznej było również zauważenie rezultatów podobnych działań wprowadzonych wcześniej tego roku dla hotelarstwa.

Things to do – na czym to polega?

Co się zmieniło w wyszukiwaniu atrakcji turystycznych, czyli tzw. Things to do? Po pierwsze, zamiast ogólnych informacji na temat danego miejsca, po wpisaniu w Google np. Statua Wolności, pojawią się również opcje rezerwacji biletów wraz z linkami do stron, na których można dokonać zakupu. Po drugie zmienia się format wyświetlania wyników wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy zyskają szybszy dostęp do informacji takich jak ceny, zdjęcia czy opinie na temat atrakcji. Natomiast reklamodawcy będą mogli liczyć na jeszcze lepszą ekspozycję swoich ofert. Google nie ustaje w swoich wysiłkach, aby wspierać branżę turystyczną i wciąż testuje narzędzia, które mają pomagać przedsiębiorcom monitorować trendy. Dziś (23 września 2021) podczas webinaru przedstawiciele Google opowiedzą, jak korzystać z zaprojektowanych w tym celu Travel Insights.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze 1

author Dotmajster www 24.09.2021 13:50:31

Google nie ustaje w swoich wysiłkach, aby wspierać... siebie :) Ja przepraszam, ale branżę turystyczną, to oni mają w nosie. Chodzi tylko o zwiększenie wpływów z reklam i liczbę zero click searches.

Dodaj komentarz