0 Porady SEO 4 minuty czytania

Stan SEO na rok 2021 – wyzwania i zagrożenia według najnowszych raportów

Profesjonalny portal zajmujący się szeroko pojętą tematyką SEO, opublikował niedawno raport na podstawie własnych badań oraz przeprowadzonych ankiet. Ankietowanymi była społeczność zgromadzona wokół serwisu Search Engine Journal, czyli w większości osoby subskrybujące stronę. Publikacja jest darmowa, a mecenasem projektu została agencja marketingowa Straight North. Intencją stojącą za powstaniem raportu jest wsparcie przedsiębiorców, copywriterów oraz pozycjonerów SEO w tworzeniu strategii marketingowej na rok 2022. Jakie największe wyzwania stanęły przed branżą w bieżącym roku? Czy to pandemia była największym problemem, czy może coś innego? Sprawdzamy!

Cięcia budżetowe, czyli nie taka pandemia straszna dla branży SEO

Nieciekawa sytuacja w wielu krajach, związana z pandemią, korzystnie wpłynęła na tę gałąź biznesu, która związana jest mocno z e-commerce. W przeciągu ostatnich 12 miesięcy ruch w internecie wzrósł o około 40%, co pozytywnie przełożyło się na efekty pozycjonowania. Jedynym problemem wywołanym pandemiczną paniką, było tak naprawdę obcięcie budżetów na SEO, którego wiele firm dokonało w obawie o duże straty związane z koronawirusem. Obawy okazały się jednak niesłuszne przynajmniej dla tych przedsiębiorców, którzy parają się e-commerce i dlatego ostatecznie około 40% specjalistów SEO odnotowało wzrost budżetu.

Największe wyzwania dla Seo w ciągu ostatnich 12 miesięcy - wynik ankiety

Brak rąk do pracy

Faktycznym problemem, z którym mierzyło się wiele agencji SEO okazała się rekrutacja nowych pracowników. Według ankietowanych, od około 6 miesięcy brakuje specjalistów, którzy mogliby obejmować znaczące stanowiska w branży, więc kiedy pojawia się godny kandydat, często twardo negocjuje kwestię wypłaty.

Aktualizacje algorytmów Google

Jak wynika z raportu Search Engine Journal, Google lubi rzucać kłody pod nogi wszystkim tym, którzy zawodowo zajmują się pozycjonowaniem. Aktualizacje algorytmów potrafią niekiedy bardzo mocno wpływać na działania specjalistów SEO, a nawet niszczyć efekty ich pracy. Najczęściej wskazywanym problemem są wyszukiwania z zerową liczbą kliknięć. Oznacza to, że użytkownik nie kliknął w żadną ze stron, która wyświetliła mu się w SERP. Jest to spowodowane tym, że Google często wyświetla wyniki wyszukiwania w taki sposób, że użytkownik otrzymuje odpowiedź na swoje zapytanie bez konieczności wejścia na którąś z wyświetlonych stron. Joshua Schmidt ze Straight Nort również wypowiedział się o działaniach Google. Według niego Google Ads stały się mniej nachalne i bardziej liczne, przez co są obecnie dużym zagrożeniem dla organicznych wyników wyszukiwania, którym zabierają potencjalne kliknięcia. Częste zmiany algorytmów również stały się problemem i zmuszają do ciągłej weryfikacji obranej strategii pozycjonowania.

Największe zagrożenia dla SEO w przyszłych latach według ankietowanych




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz