0 E-commerce 4 minuty czytania

Google zapowiada początek sezonu świątecznych prezentów - 4 wskazówki dla przedsiębiorców sprzedających produkty w sieci

Wydawać by się mogło, że końcówka lata nie jest jeszcze właściwym czasem na to, aby myśleć o świątecznych prezentach, jednak Google udowadnia, że jest inaczej. Zainteresowanie hasłem "holiday gift ideas" w sierpniu tego roku, przekroczyło zeszłoroczną liczbę wyszukań tej frazy w Stanach Zjednoczonych. Co więcej, konsumenci deklarują, że świąteczne zakupy online rozpoczną znacznie wcześniej, aby zamówione produkty nie utknęły w transporcie. Dlatego też specjaliści Google polecają przedsiębiorcom z branży e-commerce jak najszybciej zacząć działać. Z myślą o nich, zostały wprowadzone nowe funkcje w Google Shopping. Oto kilka wskazówek z oficjalnego bloga Google Ads & Commerce, które pozwolą skuteczniej realizować kampanie sprzedażowe.

1. Darmowa dostawa – konsumenci to cenią

Google wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy licznie deklarują, że najchętniej zrobią zakupy w sklepach oferujących darmową wysyłkę. Teraz sprzedawcy mogą dodawać adnotacje do swoich ofert wyświetlających się w wyszukiwaniach oraz w Google Shopping i informować potencjalnych klientów o możliwościach związanych z dostawą czy zwrotem produktów. Warto zwracać uwagę hasłami, takimi jak "Darmowe zwroty do 90 dni", czy "Bezpłatna dostawa do 24 grudnia".

2. Bądź widoczny w wielu miejscach

Dla osiągnięcia jak najlepszych wyników sprzedażowych, powinno się zadbać o widoczność swoich produktów w wyszukiwarce, także w Google Grafika. Można również korzystać z platform takich jak Shopify, WooCommerce czy GoDaddy, które wspomagają małe i średnie przedsiębiorstwa z branży e-commerce. Google poleca także stworzenie wirtualnej witryny sklepowej w formie wideo, pod którą wyświetlać się będą produkty. To dobra opcja dla tych, którzy korzystają z Merchant Center, czyli narzędzia stworzonego dla sprzedawców, by mogli przesyłać informacje o swoich sklepach oraz towarach do Google.

 

3. Sklepy stacjonarne wciąż się liczą

Google zanotowało w ostatnich latach wzrost zainteresowania zakupami w lokalnych sklepach. Wielu konsumentów kupuje zamiennie w placówkach stacjonarnych oraz online. Warto dbać o to, aby klienci stacjonarni wiedzieli, że mogą znaleźć sklep również online. Za to ci, którzy trafili na produkty w sieci, z pewnością docenią możliwość odebrania ich w lokalnej placówce.

4. Planuj kampanię mądrze

Google oferuje wiele narzędzi, dzięki którym sprzedawca może planować i realizować kampanie. Jednym z nich jest chociażby wspomniane wcześniej Merchant Center. Dobrym pomysłem jest śledzenie nowych trendów w raportach bestsellerów, które można sprawdzać za pomocą MC. Polecane jest także korzystanie z Performance Planner, które pozwala kontrolować wydatki na kampanie reklamowe, sprawdzać jak zmiany wpływają na statystyki i przewidywać rezultaty prowadzonych kampanii. Takie narzędzie sprawdzi się szczególnie dobrze, przy produktach, których popularność rośnie sezonowo.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Redakcja SeoNinja.pl

Redakcja SeoNinja.pl — autor wpisu

Komentarze

Jeszcze nie ma komentarzySkomentuj jako pierwszy! :)

Dodaj komentarz