Około godziny 11, wyruszyłem w kierunku Sopotu. Pierwsza konferencja "Search.Conference" to 9 prelegentów, 10 wystąpień, prawie 7 godzin prelekcji. Bardzo dobra sala konferencyjna z widokiem na morze. Miłym dodatkiem były darmowe przekąski, kawa i dla chętnych stoisko z piwem;)" />
16 SEO Meeting 6 minut czytania

Konferencja Search.conference - Pierwsza relacja z Imprezy

Około godziny 11, wyruszyłem w kierunku Sopotu. Pierwsza konferencja "Search.Conference" to 9 prelegentów, 10 wystąpień, prawie 7 godzin prelekcji. Bardzo dobra sala konferencyjna z widokiem na morze. Miłym dodatkiem były darmowe przekąski, kawa i dla chętnych stoisko z piwem;)

Dojechałem na miejsce około godz 13.10, miejsce parkingowe znalazłem bez większego problemu a sam obiekt wyglądał interesująco. Po wejściu do środka, odebrałem materiały i poszedłem na 2 pietro gdzie odbywała się konferencja. Około godziny 13.20 sala zaczynała się już mocno zapełniać aby o 13.30 rozpocząć z prawie wszystkimi zajętymi miejscami.

Poniżej przedstawiam prelegentów oraz kilka ciekawych elementów, które zapoamiętałem z wystąpień:

Robert Niechciał: 13.30 – 13.50

Robert Niechciał pierwsze wystąpienie

W swojej pierwszej prezenztacji pt: "Prezentacja algorytmów Google" Robert zwracał uwagę na wiele aktualnych czynników, które w chwili obecnej odgrywają bardzo istotną w przypadku pozycjonowania. Najważniejszym elementem jaki warto zapamiętać to #DopasowanieFraz i #NeuralMachine

Wojciech Holeksa: 14.00 – 14.20

 

Prezentacja Wojciech Holeksa

W przypadku tego prelegenta, osoby mniej zaznajomione w temacie, mogły dowiedzieć się na co przede wszystkim trzeba zwracać uwagę budując content marketing i dlaczego tak mało firm uzyskuje w polsce dobre efekty.

Przemysław Strzałka: 14.30 – 14.50

Do przygotowania zestawienia fraz i urli, przyda Ci się narzędzie Screaming Frog

Prezentacja pt: "Omnichannel w e-commerce w dobie mody na marketplace-y". Jak się okazało dla niektórych, seo to nie wszystko ;). I istnieją świetnei funkcjonujące sklepy internetowe, które core swojego biznesu opierają przede wszystkim na sprzedaży za pośrednictwem portali typu marketplace.

Michał Łyko: 16.00 – 16.20

Prezentacja Michała Łyko

"Content Marketing i seo w pigułce – od planowania do realizacji" – dobra prezentacja w której Michał pokazał, jak powinien wyglądać dobrze zoptymalizowany artykuł i jak wyglądają u niego wytyczne dla copywriterów, rozkładając artykuł dosłownie na czynniki pierwsze.

Sebastian Mioduszewski: 16.30 – 16.50

Wystąpienie Sebastian Mioduszewski

Przedstawiając temat swojej prelekcji "Chcę inwestować w treści, ale się trochę boję.. Case Study pracuj.pl" na swój bardzo specyficzny sposób, z całą pewnością zaprezentował się wyjądkowo humorystycznie:)

Łukasz Kacprzak (pkt.pl): 17.00 – 17.20

Prezentacja Łukasza Kacprzak

"Jak uzyskać wzrost ruchu organicznego o ponad milion sesji miesięcznie" – przedstawił z jakimi problemami borykają się duże serwisy a jednocześnie jak dzięki systematycznej pracy, udało się uzyskać duże zadowalające wyniki SEO

Karol Soja (Vestigio): 18.00 – 18.20

Prezentacja Karol Soja

"Różne podejście do contentu – SEO dla Google News i treści evergreen" Karol pokazał o ile można zwiększyć ruch dzięki Google News i jak się tam dostać. Dodatkowo zaprezentował jak systematyczne budowanie contentu może przełożyć się na stały wzrost ruchu.

Damian Sałkowski (Senuto): 18.30 – 18.50

Wystąpienie Damian Sałkowski

W swojej ciekawej prezentacji: "AI – Jak może wyglądać seo przyszłości" zaprezentował wyniki swoich testów i jak słowa można przełożyć na matematykę. Powiedział między innymi jak jego zdaniem zaawansowana może być wiedza algorytmu.

Przemysław Jakubowski (Allegro.pl): 19.00 – 19.20

Przemysław Jakubowski

Dowiedzieliśmy się w jaki sposób należy podchodzić do pozycjonowania i optymalizacji tak dużych portali jakim jest allegro. Zaprezentował również jak wiele pracy muszą inwestować w to aby serwis cały czas piął się do góry.

Robert Niechciał (Ignition): 19.30 – 19.50

Druga prezentacja Roberta Niechciał

W drugiej przentacji Robert przedstawił temat: "Link Juice w Link buildingu – na koniec dnia to robi różnicę"

Zapraszam do obejrzenia krótekiej prezentacji z wydarzenia:)

Podsumowując

Konferencję oceniam jako bardzo udaną, konferansjer imprezy zdradził że na sali było 213 zarejestrowanych uczestników, zatem frekfencja zdecydowanie dopisała. Mam nadzieję, że wydarzenie na stałę zagości w kalendarzu SEO za co trzymam kciuki.




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Jakub Wasielewski

Jakub Wasielewski — autor wpisu

Pasjonat pozycjonowania i content marketingu. W roku 2012 założył markę The-­First.pl, a rok później zajął 5 miejsce w Mistrzostwach Polski Pozycjonowania Stron. Autor wielu artykułów bloga Seoninja.pl

Komentarze 16

author Adrians www 13.10.2018 23:23:07

Dziękuję za relację. Niestety nie udało mi się dotrzeć na konferencję i bardzo tego żałuję.

author Jakub Wasielewski www 14.10.2018 00:20:12

@Adrians - Przyjedź następnym razem:)

author Zgred www 14.10.2018 16:24:35

A jakieś wnioski?

Poza tym "chumorystycznie" piszę sie przez "h" ;)

author Jakub Wasielewski www 14.10.2018 20:47:47

@Zgred - Dobrze, jutro dopiszę swoje wnioski :).
Błąd poprawiony, tak to jest kiedy się pisze wpisy o 02.30 w nocy;)

author Zet 15.10.2018 08:55:28

W tytule zapowiedziano relację, a w treści znajduje się tylko agenda. W celu przeczytania nie trzeba zaglądać poza stronę konferencji ;)

author Green Parrot www 15.10.2018 16:30:24

Coraz większa ilość konferencji dotyczących przede wszystkim SEO cieszy. Tym bardziej, że na konferencjach, które dotyczą całościowo zagadnień marketingu internetowego, często temat ten jest traktowany po "macoszemu", a prezentacje są dedykowane bardziej pod ogół osób zajmujących się marketingiem, niż pod węższą grupę specjalistów SEO. Jak widać po liczbie osób na Search.conference - zainteresowanie jest jednak spore.

author Zet 16.10.2018 11:33:50

Widze, ze mój wczorajszy komentarz gdzieś zniknął, więc tylko zapytam, czy planowana jest tytułowa relacja z konferencji? Bo w treści póki co jest tylko rozpiska agendy :)

author Jakub Wasielewski www 16.10.2018 12:12:02

@Zet - Nic nie zniknęło ;) W pierwszej wolnej chwili obiecuję aktualizację :)

author Marcelina Kuligowska 24.10.2018 07:49:12

Dołączam się do próśb o uaktualnienie posta, bo naprawdę chciałabym zobaczyć więcej niż jedynie agendę imprezy. Rynek SEO się bardzo dynamicznie i intensywnie rozwija, musimy być na bieżąco z tymi zmianami, jeżeli chcemy się na tym rynku utrzymać.

author ewa www 12.11.2018 10:04:51

Bardzo podobała mi się ta konferencja :) Allegro bardzo fajnie się zaprezentowało

author Afterweb www 15.11.2018 10:07:44

Super relacja!

author Beata www 21.01.2019 10:30:59

Wyczerpująca relacja, szkoda, że dopiero teraz na nią trafiłam... Z drugiej strony zachęca do wzięcia udziału w następnej edycji wydarzenia :)

author masterdata www 17.10.2019 11:32:52

Ciekawa relacja jak i tematy poruszone na konferencji

author Leoś www 06.02.2020 14:42:04

Byłem i również jestem pod wrażeniem jeśli chodzi o dawkę wiedzy!

author Olga www 07.11.2022 11:52:07

Byłam i chętnie udałabym się na kolejną :) Szczególnie podobała mi się prezentacja Michała Łyko.

author Eggersmann.com.pl www 14.03.2023 12:01:13

Czy wiadomo już, kiedy planowana jest kolejna edycja wydarzenia? :)

Dodaj komentarz