8 Recenzje startupów 15 minut czytania

GoodContent.pl - recenzja

GoodContent.pl to działający już od kilku lat zawodnik wśród polskich serwisów pozwalających na zakup tekstów. Daje on nam możliwość zlecania napisania właśnie takich płatnych tekstów lub występowania w roli copywritera.

"Genezą powstania tego projektu było uporządkowanie branży copywriterów i ich ofert rozrzuconych po całym Internecie oraz osób poszukujących treści i ogłaszających się w serwisach społecznościowych czy ogłoszeniowych. Niewielkie firmy nie mają w zwyczaju na stałe zatrudniać copywriterów. Jest to dla nich zwykle nieopłacalne, gdyż świeże teksty są im potrzebne tylko przy tworzeniu strony internetowej lub wprowadzaniu nowych produktów czy usług" - Jak mówi Bartłomiej Tokarski - właściciel platformy.

Dlatego też takie firmy często poszukują freelancerów którzy wezmą się za napisanie takich treści poprzez pojedyncze zlecenie. W tym momencie pojawia się problem z poszukiwaniem takich osób. Często nie wiadomo, gdzie konkretnie szukać. Naprzeciw temu problemowi wychodzą właśnie takie strony jak GoodContent.pl czy GieldaTekstow.pl.

Sprawdźmy, jak platforma GoodContent.pl radzi sobie z pośrednictwem między zleceniodawcami a wykonawcami tekstów. Przekonajmy się też, co oferuje nam ten serwis, by wyróżnić się na tle pozostałych tego typu portali w Polsce.

 

GoodContent.pl od strony zleceniodawcy

Serwis na stronie głównej chwali się liczbą 6 200 zarejestrowanych copywriterów, przy czym gwarantuje wysoką jakość i najszybszą na rynku realizację unikalnych tekstów w atrakcyjnej cenie. Zobaczmy, jak platforma wygląda w praktyce od strony zamawiającego tekst.

 

Krok 1. Rejestracja

Zarówno w celu zlecania, jak i pisania tekstów, musimy najpierw założyć darmowe konto w serwisie. Wybieramy opcję "jestem zleceniodawcą". Dalsza część rejestracji przebiega standardowo. Warto zaznaczyć, że nasze imię i nazwisko będzie potem widoczne dla każdego copywritera przy oferowanym zleceniu.

 


Krok 2. Dodanie zlecenia

Panel zleceniodawcy jest intuicyjny, każdy powinien sobie bez problemów poradzić z poruszaniem się po serwisie.

Formułujemy zlecenie. Musimy wypełnić wskazane pola. Miejsca jest dużo, także możemy szczegółowo opisać wszystkie swoje oczekiwania i wymogi. Określamy ilość i jak długie mają być teksty (na podstawie minimalnej liczby znaków ze spacjami) oraz wpisujemy oferowane wynagrodzenie brutto za tekst. Dostępna jest również opcja tekstu próbnego. Jeśli ją wybierzemy, każdy chętny na nasze ogłoszenie redaktor będzie musiał zaprezentować swoje umiejętności poprzez utworzenie nieodpłatnej próbki tekstu. Istnieje też możliwość zlecenia tekstu synonimizowanego.

Bardzo przydatnym na tym etapie narzędziem jest SEMstorm, dzięki któremu można wygenerować takie tematy tekstów, które są w danym momencie wśród najczęściej wyszukiwane. Zaleta stosowania takiego rozwiązania jest prosta – większy ruch organiczny.

Następnie opłacamy zlecenie. Możemy też wcześniej doładować swój stan konta, by nie płacić oddzielnie za każdy zlecany tekst.

 

Krok 3. Dostarczenie gotowych tekstów

Po dodaniu zlecenia, copywriterzy zaczynają pracę. Zależnie od atrakcyjności zaproponowanej przez nas stawki, oczekiwanie na gotowy tekst może potrwać mniej niż godzinę albo nawet kilka dni.

Gotowe teksty są dostępne w panelu konta zleceniodawcy. Po otrzymaniu tekstu od copywritera możemy go zaakceptować, odrzucić bez podania przyczyny lub poprosić autora o wniesienie poprawek. Możliwość swobodnej wymiany zdań między zleceniodawcą a wykonawcą jest tutaj dużym plusem. Za odrzucone teksty nie ponosimy opłat, a po odrzuceniu możemy poczekać na teksty od innych osób.

Jeśli tekst uznamy za odpowiedni, akceptujemy go, a środki są automatycznie przelewane z depozytu na konto copywritera. Jako zleceniodawca nie ponosimy żadnych dodatkowych kosztów, także jeśli nie zdecydujemy się na żaden z tekstów (depozyt wraca do nas). Jedyne co zostaje to pobranie faktury VAT, resztą zajmuje się serwis.

To duża zaleta GoodContent.pl. Zamawiający nie musi się przejmować odprowadzaniem składek, spisywaniem umów z twórcami. Całą stroną formalną zlecenia zajmują się administratorzy serwisu.

 

Zalety i wady GoodContent.pl dla zamawiających teksty

 

Zalety:

  • proste i szybkie rozwiązania - jako zamawiający nie wystawiamy żadnych umów, nie odprowadzamy żadnych składek, wszystkim zajmują się ludzie zarządzający tym serwisem, otrzymujemy tylko faktury,
  • za konkretne zlecenie płacimy tylko raz, nie ma żadnych dodatkowych opłat, nie opłacamy tekstów, których nie otrzymaliśmy albo które odrzuciliśmy - transakcje są bezpiecznie,
  • serwis sprawdza unikalność tekstów poprzez autorski skrypt antyplagiatowy,
  • panel do swobodnej komunikacji z copywriterami,
  • przejrzysty panel użytkownika.

Wady:

  • raczej mała ilość twórców decyduje się na przesłanie za darmo tekstu próbnego.

 

GoodContent.pl od strony copywritera Teraz przetestujemy serwis jako osoba pisząca teksty.

 


Krok 1. Rejestracja

Jeśli chcemy pisać teksty, przy zakładaniu nowego konta musimy wybrać opcję "jestem: copywriterem". Oprócz standardowych pól formularza, będziemy jeszcze musieli napisać tekst próbny o podanej tematyce liczący co najmniej 500 znaków. Jest to jedynie kilka zdań, jednak na jego akceptację przez administratora będziemy musieli poczekać do dwóch dni. Póki tekst nie zostanie zaakceptowany, nie będziemy mogli korzystać z serwisu.

 

Krok 2. Przyjęcie zlecenia

Po otrzymaniu maila o zaakceptowaniu tekstu próbnego i aktywowaniu naszego konta, możemy przejść do realizowania zleceń jako copywriter. Interfejs portalu jest bardzo przejrzysty, nie ma tu żadnych zbędnych dekoracji lub reklam. Tylko najważniejsze opcje. Ogłoszeń nie brakuje, oferowane stawki są całkiem różnorodne, niestety sporo z nich to nisko płatne teksty na potrzeby SEO. Czasami warto porównać kilka zleceń i wybrać te najbardziej opłacalne. Zlecenia możemy sortować od najnowszych, aktualnie dostępnych lub najwyżej opłacanych. Plusem jest to, że widzimy nazwiska zleceniodawców. Dzięki temu możemy omijać ogłoszenia od osób, z którymi wcześniej nie mogliśmy do końca się dogadać.

Wybieramy zlecenie, które nas zainteresowało i zapoznajemy się z jego szczegółami. Na realizację mamy przeznaczone 6 godzin. To jednocześnie dużo i mało, gdyż zależnie, czy zdecydujemy się na napisanie prostego tekstu zapleczowego, artykułu, czy rozbudowanego poradnika, to tekst możemy ukończyć nawet w kilkadziesiąt minut, albo śpieszyć się podczas upływających ostatnich minut wyznaczonego czasu. Nie mamy tu możliwości realizowania więcej niż jednego zlecenia na raz. Każdy tekst musimy najpierw ukończyć, żeby zgłosić się do następnego.

Często możemy natrafić na zlecenia, do których trzeba napisać tekst próbny na ten sam temat, by dopiero po jego przyjęciu wziąć się za pisanie pełnego tekstu. Nie zawsze jest to do końca warte zachodu.

Przejdźmy do samego pisania. Tu wszystko powinno wydawać się jasne. Do dyspozycji mamy prosty, aczkolwiek spełniający w stu procentach swoją rolę edytor. Gdy napiszemy już tekst, powinniśmy upewnić się, że dokładnie spełniliśmy wytyczne, odpowiednio sformatowaliśmy tekst i użyliśmy wszystkich zalecanych słów kluczowych (jeśli zlecenie tego wymaga). Gdy jesteśmy pewni, że wszystko jest dobrze wykonane, zatwierdzamy tekst i przesyłamy go klientowi do akceptacji.

 

 

Krok 3. Oczekiwanie na sprawdzenie tekstu i wynagrodzenie

Po przesłaniu tekstu do klienta, czekamy na jego sprawdzenie. Zazwyczaj dostajemy odpowiedź po kilku godzinach, jednak niekiedy musimy poczekać aż kilka dni (oczywiście w tym czasie możemy realizować inne zlecenia). Jeśli zleceniodawca nie sprawdzi naszej realizacji w ciągu 7 dniu, tekst jest automatycznie akceptowany przez system.

Po zaakceptowaniu naszego tekstu, otrzymujemy stosowną wiadomość na skrzynkę e-mail o przyjęciu tekstu. Wynagrodzenie od razu pojawia się wtedy na naszym koncie w zakładce "Finanse". Warto tu wspomnieć, że nie otrzymujemy całego wynagrodzenia brutto. GoodContent.pl pobiera dla siebie prowizję o wartości 15% oferowanej kwoty brutto. Poza tym serwis potrąca podatek w wysokości 9% od ceny. Jednak patrząc w dłuższej perspektywie, i tak jest to bardziej korzystne niż ponoszenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.

Znaczącą zaletą jest fakt, że jako copywriterzy, nie musimy wystawiać rachunku ani faktury zleceniodawcy. Nie ma tu też podpisywania żadnych umów, czy odprowadzania podatku. Wszystkimi formalnościami zajmuje się serwis. Na koniec roku podatkowego twórcy otrzymują od serwisu PIT-11. Jest to bardzo atrakcyjny aspekt dla osób, które nie prowadzą żadnej działalności związanej z pisaniem na zlecenie, a jedynie traktują to jako luźny zarobek. Również freelancerzy niechętnie zakładają firmy, gdyż wiąże się to z niemałymi kosztami prowadzenia działalności. Na tej platformie redaktorzy zajmują się po prostu tylko tym co potrafią najlepiej - pisaniem, a klientów interesuje jedynie efekt końcowy. Obie strony nie muszą myśleć o żadnych sprawach organizacyjnych.

Co w przypadku, jeśli klientowi nie spodobał się wysłany przez nas tekst? Wtedy są dwie możliwości. Klient może skontaktować się z nami i poprosić o wniesienie poprawek. Dzięki łatwemu kontaktowi możemy tu bez ograniczeń porozumiewać się na linii zleceniodawca-wykonawca i dostosować tekst według wskazań klienta. Druga opcja to odrzucenie naszego tekstu przez zleceniodawcę. Klient ma prawo nie przyjąć naszego tekstu bez podania przyczyny. Nie jest to ciekawe, gdy tekst, nad którym spędziliśmy kilka godzin zostaje odrzucony, dlatego warto zapisywać swoje prace. Może uda się je nam sprzedać w przyszłości.

Minimalna kwota wypłaty zgromadzonych środków to 100 zł netto. Wypłatę możemy zlecić tylko raz w danym miesiącu. Realizacja wypłaty trwa do trzech dni roboczych. Na uwagę zasługuje bardzo dobry kontakt z administracją, która bardzo szybko odpowiada na wiadomości.

 

Zalety i wady GoodContent.pl dla copywriterów

 

Zalety:

  • przyjazny użytkownikowi interfejs,
  • pewność otrzymania zapłaty za zaakceptowany tekst,
  • możliwość kontaktu ze zleceniodawcą,
  • widoczność imienia i nazwiska klienta,
  • brak umów i formalności, fakturami zajmuje się serwis,
  • szybko realizowana wypłata

Wady:

  • nasz tekst może zostać odrzucony bez podania żadnej przyczyny,
  • nieopłacalne teksty próbne w niektórych ogłoszeniach.

 

GoodContent.pl - podsumowanie

GoodContent.pl to bez wątpienia bardzo atrakcyjny portal do realizowania, jak i tworzenia zleceń. Można powiedzieć, że jego twórcy z powodzeniem realizują plan zbierania copywriterów i klientów w jednym miejscu. Jako zleceniodawca szybko znajdziemy tu chętnych, którzy stworzą dobry, trzymający się zaleceń tekst. Natomiast jako wykonawca, bez większego problemu uda się nam zarobić na wykonywaniu zleceń.

Istnieje tu też kilka aspektów, który moglibyśmy uznać za złe strony serwisu. Istnieje jednak szansa, że zostaną one poprawione, gdyż administracja ma otwarty stosunek do propozycji zmian i wciąż systematycznie uaktualnia swój portal.

 

Darmowe 100 złotych na testy

Dzięki współpracy z tym portalem, wywalczyliśmy darmowe 100 złotych na przetestowanie tej platformy dla każdego, kto tylko powoła się na ten wpis. Zarejestruj się tu: https://panel.goodcontent.pl/ i napisz e-mail na: kontakt(malp)goodcontent.pl w treści wpisując: Bonus od Seoninja. Zapraszamy do skorzystania:)



Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Jakub Wasielewski

Jakub Wasielewski — autor wpisu

Pasjonat pozycjonowania i content marketingu. W roku 2012 założył markę The-­First.pl, a rok później zajął 5 miejsce w Mistrzostwach Polski Pozycjonowania Stron. Autor wielu artykułów bloga Seoninja.pl

Komentarze 8

author Rafał www 19.06.2018 10:50:31

Dzięki, w ogóle nie wiedziałem o istnieniu tego serwisu.

author Jakub Wasielewski www 19.06.2018 15:26:13

@Rafał - Ja mam pozytywne doświadczenia, polecam.

author Radek www 20.06.2018 08:14:34

Dla mnie tez przygotowali kilka tekstów dobrej jakości, które dało się czytać po ludzku.

author shpyo 20.06.2018 09:37:47

Właśnie dostałem „stówkę”. Zaraz się okaże jak będzie z tekstami :)

author Michał www 03.07.2018 23:02:36

Od dość dawana korzystam z GoodContent i mogę szczerze polecić. Kontakt z twórcą dobry, copywriterzy jak się pozna już stałych pisarzy to są ogarnięci. Warto sobie wyrobić pewne schematy zlecania i osoby, które je poznają, nie będą zadawać zbędnych pytan i po prostu szybko będą realizować zlecenia na dobrym, takim jak chcemy poziomie.

author Adam 04.07.2018 08:30:34

Kilka razy korzystałem. Pod względem obsługi i różnego rodzaju formalności jest jak najbardziej ok, ale trzeba dodatkowo filtrować teksty, ponieważ czasami próbki nie oddają charakteru przygotowanego tekstu (próbka jest ok, ale reszta tekstu już trochę słabsza). Jeśli rozchodzi się o teksty np do blogów na stronach internetowcyh, uważam że warto i to rzeczywiście nie są duże, wydane środki.

author gosia www 16.07.2018 20:37:56

Również nie wiedziałam o istnieniu tego serwisu :d

author Alicja www 07.08.2018 13:17:29

Dziękuję Jakubie za wyczerpujący wpis. Ciekawe, czy jeszcze załapię się na promo :) A tak swoją drogą, fajnie byłoby poznać Twoją opinię o serwisie Textbookers, który działa w tej samej branży.

Dodaj komentarz