Jak wprowadziłem stronę do top 1 dzięki Google Page Speed - Case Study
Zdarzały Wam się sytuacje, że jakaś domena jest na okreśonych pozycjach i nie chce się ruszyć z miejsca? Tzw mur? Założę się, że tak. W takiej sytuacji najczęściej podejmuje się różne działania i pewnie wielu z Was wie, że należy zmienić schemat. Działając tak samo i kontynuując te same działania, nic nam to raczej nie da.
Dziś chciałbym przedstawić Wam krótki Case Study, jak domena, która od wielu miesięcy utrzymywała się na 5-3 pozycji, po dostosowaniu jej wg wytycznych Google Page Speed (z punktacji 65 na 86) wskoczyła stabilnie na pierwszą pozycję. Branża dotyczy regionalnych szkoleń bhp.
Miesiące zostały wybrane losowo, od kiedy wprowadziłem domenę do top 10 Google, pozycje zawsze wyglądały podobnie.
Marzec
Kolejnu miesiąc, kiedy podejmując różne działania linkowania, domena jest stabilnie na 5-2 pozycji.
Kwiecień
Mija kolejny okres, pozycje bardzo podobne..
Maj
J/W...
Sierpień
Klient godzi się na dostosowanie domeny do Google Page Spee
Tak pierwotnie wyglądała analiza Google Page Speed
Wrzesień
Poprawiamy kilka elementów w kodzie + optymalizacja obrazów, efekt:
Tak aktualnie wygląda analiza Google Page Speed
Poniżej efekt pozycji po wdrożeniu w/w zmian..
Zmiany wprowadziliśmy około 12 września
Październik
Pozycje okazują się całkiem stabilne:
Pozycje w miarę stabilnie, trzymają się na najwyższych pozycjach
Listopad
Mija kolejny miesiąc
Pozycje w miarę stabilnie, trzymają się na najwyższych pozycjach
A tak jest obecnie
A tak pozycje wyglądają obecnie
Najnowszy screen - sytuacja obecna
Podsumowując
Z pewnością nie jest to przypadek bo stagnacja trwała już od jakiegoś czasu. Niestety nie mogliśmy wcześniej poprawić strony. Obecnie mija już „x” miesięcy od momenu wdrożenia takiego rozwiązania i pozycje są stabilne. Myślę, że bardzo ważną kwestią jest czas wczytywania strony i jej ogólna "lekkkość".
Komentarze 39
Ciekawy przypadek. Mógłbyś rozwinąć, co znaczy "optymalizacja obrazów" - czy je zmniejszyliście, czy też np. uzupełniliście alty i tytuły?
P.S.
W języku polskim jest coś takiego, jak "studium przypadku" - nie trzeba kalać języka przez case study ;)
@Daniel - mniejszy rozmiar, przyjazne nazwy, alty i opisy dla obrazków ze strony. Część z tych obrazków to elementy samej strony i tu tylko rozmiar został zmniejszony.
To teraz rollback i zobaczmy czy spadną.
@Piotr - nie mogę ryzykować na stronie klienta. Nie mniej czasem ściągałem linki jakiś satelit pozycjonowanych a pozycje nie spadały przez kilka miesięcy. Nie zdziwiłbym się gdyby po rollback, pozycje się długo utrzymały w tym przypadku..
Niestety, ale nie brałeś pod uwagę zmian w algorytmie które w tym czasie w 2016 roku były przeprowadzone. Niestety ale ten case jest do kosza. Sprawdź sobie to dokładnie. Na każdy test/case trzeba patrzyć z szerokiej perspektywy. Owszem dobrze zoptymalizowana strona i szybki czas wczytywania jest in plus. Jednak tu na Twój wynik i pozycje mogły mieć wpływ zupełnie inne czynniki.
Nie zmienia to faktu, że Optymalizować trzeba zawsze.
@Dominik - Typowy analityk, jak nie zgadza się jeden element to nic Ci się nie zgadza i do kosza ;). Oczywiście w ciągu roku były zmiany ale po tej optymalizacji nastąpił wzrost. Zawsze jest wiele czynników i nigdy nie ma 100% pewności, że właśnie ta konkretna rzecz pomogła.
Bardziej informatyk 0,1 :P @Jakub: taka prawda. Ówczesna zmiana niestety mogła bardzo wpłynąć na ten wzrost. Wiele witryn w tym okresie, śmigło w TOP3 lub spadło do piwnicy. Dla przykładu mam stronę która wynik ma ok. 40pkt, a i nawet wersji mobilnej nie ma. Właśnie w tym okresie po aktualizacji skoczyła to top5 na wszystkie frazy. Wcześniej będąc w TOP 20. Teraz są z niej olbrzymie pieniądze. Powtórz podobny zabieg na innej stronie i zobaczymy ;)
Pozdrawiam gorąco!
@Dominik - powtórzę:). Też mam domeny z niskimi punktacjami a mają dobre pozycje. Tak czy inaczej lepiej mieć wszystko dopracowane, zawsze domena jest o krok przed konkurencją. Wysokich pozycji Dominik!
Wow, interesujące. Nie słyszałem wcześniej o tym narzędziu, dziękuje bardzo za cenne wskazówki!
Niestety,jak na moje to za dużo zmiennych jest w pozycjonowaniu aby to była przyczyna tych topów + za wolna reakcja na reindexację :) no chyba że faktycznie mega łatwa fraza to się zgodzę.
Ta zmiana na pewno wpływa pozytywnie, ale jest tylko jednym z wielu czynników, które wpływają na pozycję serwisu w wyszukiwarce.
Krótki artykuł, a bardzo ciekawy! Wiadomo, że wiele czynników mogło mieć znaczenie w przypadku podwyższenia pozycji strony, ale wydaje mi się, że Twoje wnioski są prawidłowe i to właśnie szybkość strony blokowała awans na wyższe pozycje.
Rzeczywiście, Google zdaje się obecnie interesować szczególnie stronami o wysokim współczynniku szybkości witryny. Nie jest to oczywiście jedyna rzecz, na której mamy się skupić, ale zdecydowanie jedna z priorytetowych.
Interesujące dane.Ale to prawda, jest jeszcze wiele czynników, które wpływają na pozycjonowanie, często mało znaczących. Nie mniej wartościowy wpis.
Interesująca metoda.Prześledziłem Pańską drogę i przyznaję - efekty są widoczne. Jak zawsze - drobiazgi kluczem do sukcesu.
Wiadomo że szybkość strony ma wpływ na jej SEO ale nie chce mi się wieżyć że sama zmiana z 65 na 86 dała 1 pozycję. Myśle że był to zbieg okoliczności i ma to związek z innymi czynnikami. Mogę się oczywiście mylić dla kogoś, tylko moje osobiste zdanie.
Ja mam inne pytanie. Jeśli w domenie mam 30 podstron to czy należy zoptymalizować wszystkie bez wyjątku, czy może efekt powinna już przynieść optymalizacja pojedynczych podstron (bo różne podstrony pojawiają się w wynikach dla różnych fraz)? Faktycznie z całości 10 podstron jest istotnych i pojawia się w SERP, a pozostałe nie i nie ma potrzeby aby się pojawiały.
Ostatnio sam wprowadzałem zmiany aby w page speed osiągnąć wysokie noty. Może samo to nie jest jakimś wyjątkowo wybitnym narzędziem jednak jest to prawdą że optymalizacja strony wg wytycznych google jest ważna i ma to przełożenie na pozycje. Nawet proste zmiany dają zbiory.
Świetne case study, czyli wystarczy poprawić prędkość strony a wyniki na pozycjach się poprawią, ciekawe.
Jestem na stronie po raz pierwszy, ale dodaję do ulubionych. Będę obserwować.
@Statlook - bardzo nam miło:)
@Piotr - Efekt może przynieść optymalizacja tylko strony głównej. Podejrzewam jednak, że przyniesie efekt dla tych fraz dla których jest zoptymalizowana strona główna. Generalnie zarówno strona główna jak i wszystkie podstrony powinny być dobrze zoptymalizowane.
Będę to niedługo testował u siebie na kilku stronach, gdzie wyniki to około 60%. Spróbuję w szybkim czasie to naprawić i zobaczymy. Jak coś to dam znać.
@Wojtek - Czekamy na info w tym wątku:)
Ja już testuje. 'Optymalizacja obrazów' już za mną. Nie miałem tak wielu optymalizacyjnych rad, bo widzę że ty miałeś równe 100.
Jak na razie czekam na jakieś większe efekty. Reklama w sieci ważna sprawa. Naprawdę dobre narzędzie.. wujek Google jak zawsze najlepszy
Bardzo ciekawie to rozwiązałeś, tak myślałem że google page speed namiesza, będę musiał to przetestować u siebie.
Fajny case. Jeszcze trzeba pamiętać że to wszystko ma również przełożenie na wygodę użytkownika. Przy takiej optymalizacji już nie tylko chodzi o same pozycje.
No fakt widać jak postęp poszedł ale to z reguły po optymalizacji seo strony coś podskakuje pewnie nie wszystko da się ruszyć tym page speedem ale warto spróbować i tej metody widać że czasami da rade i to wysoko podciągnąć pozycje.
Też to zauważyłem, od jakiegoś czasu bardziej liczą się dobre teksty i poprawnie zoptymalizowana strona niż np linkowanie jej. Tylko jeszcze trzeba wiedzieć jak to zrobić żeby były efekty tak jak w twoim przypadku.
Super case, bardzo się przyda , oby więcej tego typu contentu, bo jak na razie takie praktyczne podejście spotkalam tylko w social media manager, ewentualnie w wideo na youtube już nawet nie pamiętam u jakiego autora... także czekam na kolejne case study ;)
Pytanie czy to była strona na Word Pressie?
Ogólnie mam problem z odchudzaniem stronek na tym CMSie. Przydałby się jakiś bardziej rozbudowany case z opisem jak dokładnie takie przyspieszanie należy wykonać
Nigdy wcześniej nie myślałem że alty na obrazkach wpływają na pozycjonowanie. Dzięki za cenne wskazówki.
interesujące i co najważniejsze skuteczne a to jest najważniejsze w tej materii
PageSpeed mi pokazuje szybkość działania jako "Unavailable" to znaczy, że tak długo się ładuje, że poza skalą?
Czy warto dodać jakiś tag meta, który spowoduje jakieś długie przetrzymywanie cache przeglądarki? Jak to zrobić? To jedno z zaleceń z PageSpeed jakie mi wyszły.
Adam - Kluczowe jest aby Twoja strona szybko się ładowała. Unavailable - tak to jest poza skalą
Unavailable oznacza że usługa google jest niedostępna. Taki komunikat pokazuje się co najmniej od czasu wdrażania nowego narzędzia dla webmasterów i to na wszystkich stronach jakie sprawdzałem. Nawet strona seoninja.pl jest unavalible ;)
@Intrasad - Ja miałem taki komunikat na 2 stronach, które były bardzo słabo zoptymalizowane. Kiedy je dostosowaliśmy przestał się wyświetlać. Jednak Ty też Masz rację, teraz jest jakiś globalny błąd.
Bardzo ciekawe to są porady które na pewno mnie interesują
_________________________
http://kusnierczak.pl
A czy zmiana adresu z http na https, wpływa na przyspieszenie wczytywania strony?