Już za kilka dni prawy sidebar z reklamami AdWords zniknie z wyników wyszukiwania
Za kilka dni poziom trudności w AdWords zostanie mocno podniesiony dzięki banalnej zmianie na desktopowych wynikach wyszukiwania. Już za kilka dni z wyników wyszukiwania (na komputerach) zniknie prawy pasek z reklamami AdWords.
W ten sposób gigant z Mountian View, kolejny raz, pokazuje kto w tej branży rządzi.
Jak podaje SearchEngineLand, Google jest w trakcie wdażania tej zmiany. I nie będzie to zmiana - jak w przypadku aktualizacji algorytmu Google - rozłożona w czasie, że najpierw USA a potem reszta. Tym razem aktualizacja nastąpi dla wszystkich. Wszystkie kraje i wszystkie języki, bo hajs musi się zgadzać :).Wyjątkiem w którym reklamy z prawej strony będą się pojawiać, to reklamy produktowe.
Co więcej -Â czwarta jednostka reklamowa na górze, będzie się pokazywała przy bardzo konkurencyjnych frazach, np. „kredyty”, „lokaty” czy „ubezpieczenie oc”.
Tak, za kilka dni, będą wyglądały wyniki wyszukiwania dla słowa „pozycjonowanie”.
Jedna ta zmiana na pewno spowoduje znaczący, jak nie potężny, wzrost stawek na za kliknięcie. Osoby zarządzające kampania AdWords nie będą miały łatwego życia. Firmy z mniejszymi budżetami będą na straconej pozycji.
Powstaje teraz pytanie - co Google chce osiągnąć przez tą zmianę. Na pewno ich dochody się zwiększą i to nie ulega wątpliwości. Z punktu widzenia użytkownika wyszukiwarki, usunięcie prawej kolumny pozwoli szukającym skupić się na wynikach wyszukiwania. A to może oznaczać, że więcej kliknięć będzie z wyższych pozycji.
Dodatkowo nasuwa mi się pytanie: czy gigant z Mountian View będzie chciał sprawdzać desperacje swoich klientów w AdWords? Tzn. ile będą wstanie zapłacić za „pierwszą pozycję”?
Nie chcę być złośliwy, ale to dobrze, że nie tylko pozycjonerzy mają ciężej w zdobyciu pierwszej pozycji :).
Komentarze 10
Ciekawe jak zmiana wpłynie na ctr-y i klikalność w Serpach. Może jakiś case?
Testowali to w grudniu, nie wiem czy to dobry czas, ale raczej wiedzą co robią. Wzrost stawek będzie tylko do pewnego momentu, bo próg opłacalności w wielu branżach jest blisko. A jeśli (jak napisałeś) wielu odejdzie od adWords, to czy spowoduje to napływ klientów do SEO? Oby, ceny i koszty SEO też wzrosną.
chyba wzrośnie też ruch na niższych pozycjach gdy zniknie boczny pasek ?
już to widać
Jak dla mnie szykują coś więcej. Zrobili sobie miejsce na prawej stronie, ale jeszcze nie ujawnili po co.
Też tak mi się wydaje, że wzrośnie ruch z niższych pozycji. Ĺťe są to reklamy sponsorowane, to widać a nie zawsze użytkownicy są takowymi zainteresowani dlatego myślę, że mogą zmienić się zachowania użytkowników a nie spadek klikalności z naturalnych pozycji. Ale jak będzie, okaże się :)
Kliki z prawej strony i tak słabo konwertowały a wyświetlenia w najniższych pozycjach w ogóle prawie nie generowały kliknięć.
Faktycznie ciekawe, co się w tym miejscu pojawi - coś na pewno.
będzie coraz więcej beznadziejnych stron na pierwszych pozycjach a mniej wartościowych z seo.. tak więc mam nadzieje ze za klikanaście lat google zbankrutuje za tą politykę wyzysku bo ludzie nie są głupi i będą wchodzić na te wyszukiwarki gdzie seo jest profesjonalnie "ogarniane" przez inną mądrą wyszukiwarkę. aktualnie dla 90% małych firm krajowych adwords to zwyczajne, nieopłacalne zdzierstwo utargu każdej firmy...
Na pewno przygotowali sobie miejsce na coś nowszego, co jeszcze bardziej będzie kuło nas w oczy...
Nie wierzę, aby zmiana była na stałe. Choć z drugiej strony Google nigdy się nie liczyło z płotkami. Dla nich kilka dużych firm, robi większość obrotu.