3 Prawdy i mity 3 minuty czytania

Czynniki wpływające na pozycję

W sierpniu 2005 ekipa SEOmoz.org opublikowała raport na temat czynników jakie wpływają (pozytywnie jak i negatywnie) na pozycję strony w wyszukiwarkach. Nad tym raportem pracowało 13 osób, które zajmują się profesjonalnie pozycjonowaniem. Dzisiaj (a dokładniej 2 kwietnia 2007) został opublikowany nowy raport, w którym udział brało już 32 specjalistów z branży.

2005

W 2005 roku zostały opublikowane następujące czynniki mające znaczący wpływ na pozycję stronę:

  1. Tag Title (4.57)
  2. Tekst linku - anchor (4.46)
  3. Słowa kluczowe zawarte na stronie (4.38)
  4. Dostępność strony (4.3)
  5. Linkowanie wewnętrzne (4.15)
  6. Tematyka strony (4.00)
  7. Linki zewnętrzne prowadzone do naszej strony (3.92)
  8. Linki tematyczne (3.77)
  9. Ilość linków w serwisie (3.69)
  10. Spamowanie słowami kluczowymi (3.69)

Jak wiadomo algorytm Google jest dynamiczny, cały czas ewoluuje i utrudnia życie pozycjonerom.

Autorzy nowej wersji raportu nie mieli łatwo. Musieli wybrać te czynniki, które mają największy wpływ z pośród kilkuset czynników. Warto też wspomnieć, że raport został sporządzony pod kątem wyszukiwarki Google.

2007

  1. Słowa kluczowe w tagi Title (4.9)
  2. Ilość linków serwisu (4.5)
  3. Tekst w linku - anchor (4.4)
  4. Ilość linków wewnątrz serwisu (4.1)
  5. Wiek strony (4.0)
  6. Powiązanie tematyczne z linkującymi stronami (3.9)
  7. Słowa kluczowe w treści strony (3.9)
  8. Ogólna ilość linków strony www (3.7)

Na specjalną uwagę zasługuje "wiek strony". Wygląda na to, że dłuższy byt w Internecie ma coraz większą wagę. Co ciekawe, w pierwszym ani w obecnym rankingu nie został uwzględniony PageRank strony, który dla większości dalej jest wyznacznikiem "mocy" strony.

Zobacz kompletny raport




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Komentarze 3

author dzemeuksis www 19.12.2007 10:02:17

"Co ciekawe, w pierwszym ani w obecnym rankingu nie został uwzględniony PageRank strony,"
Dla mnie to oczywiste. Jeśli wskazówka licznika obrotów silnika w samochodzie, którym jedziesz jest wychylona masymalnie w prawo, to czy to musi oznaczać, że jedziesz z predkością maksymalną? I na odwrót - jeśli obrotów jest mało, to czy to musi oznaczać, że jedziesz wolno? I czy wogóle to z jaką prędkością jedziesz jest spowodowane tym co pokazuje wskazówka na tarczy? Oczywiście nie. I tak samo jest z PageRankiem - jest to wskaźnik pokazujący stan jednego z aspektów pozycjonowania. "Pokazujący" a nie "wpływający na".

author AN www 29.11.2008 14:38:22

Widać, że pozycjonowanie równoważy się z optymalizacją strony.

author Kuba www 15.06.2009 23:25:36

Oj chyba muszę zaprzestać kupowania linków ze stron o wysokim PageRank bo już zielony pasek nie ma chyba w ogóle znaczenia w pozycjonowaniu ;(

Dodaj komentarz