Podobne domeny to problem (cz. II)
Ponad rok temu pisałem o dwóch przypadkach związanych z podobnymi domenami. Ostatnio spotkał mnie podobny przypadek. Tym razem trochę ciekawszy.
O ile w poprzednich przypadkach udało mi się osiągnąć cel - wyjść z filtra i zdobyć wysokie pozycje, tak w tym przypadku jest już o wiele trudniej. Chodzi mi o domeny:
- slowo-kluczowe.com/net/biz/org etc. - czyli domeny globalne
- slowo-kluczowe.com/net/biz/org.pl - czyli globalne z polskim rozszerzeniem.
W moim konkretnym przypadku sytuacja wygląda tak, że domena z końcówką pl jest dość stara, bo z 2004 zaś ta bez końcówki z 2011 roku. Jeszcze ciekawiej się zrobiło gdy spojrzałem na profil linków. Polska wersja tej domeny nie była w żaden sposób linkowana - ma kilkanaście naturalnych linków. Moją linkuję już od dłuższego czasu i efektów żadnych nie widać :). Na każdą frazę na którą walczę nie ma mojej domeny, a topowe miejsca zajmuje konkurencyjna domena.
Podejrzewam, że mogą się tutaj dziać dwie rzeczy:
- Przez to, że domena polska jest dość stara, Google ją bardziej faworyzuje w SERPach (ma lepszy tzw. domain authority)
- Moja domena ma gorszy domain authority przez co nie pojawia się w SERPach w ogóle na te same hasła. Wyjątkiem są hasła i frazy których nie ma ta pierwsza (np. produkty inne producenta, nowe pojęcia, słownik na stronie).
Na chwilę obecną linkowanie na różne hasła nic nie dało. Linkowałem też do podstron i nic. Ostateczna ostateczność to postawienie nowej domeny i 301 ale to trochę za łatwe i proste rozwiązanie. Postaram się jeszcze powalczyć o lepsze linki i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ktoś z Was miał podobny problem / przypadek?
Sprawdziłem jeszcze kilka podobnych przepadków - w sensie SERPy, które mają domeny ze słowami kluczowymi. Muszę przyznać, że znalazłem kilka podobnych przypadków (różnica wieku domeny i linków) ale za każdym razem obie domeny były w top10. Więc co, mam filtr?
Komentarze 16
Na ostatnie pytanie pewnie możesz odpowiedzieć sobie sam, ale może lepiej jakbyś podał nazwę domeny (:
Lokalizacja oczywiście w narzędziach webmasterów ustawiona na polską? Generalnie dziwna sprawa, mnie akurat takie cuda nie spotkały. Choć widziałem wiele innych ;)
Szczerze mówiąc pierwszy raz spotykam się z takim wynalazkiem :)
W GWT ustaw docelowe państwo i po kłopocie.
Piotr domeny nie ma wcale, czy jest ale na dalszych pozycjach? Ta co jest wyżej jest z końcówką .pl? Jeśli tak, to będzie bardziej faworyzowana z Polsce. A linki masz z domen polskich, czy raczej globalnych?
Słyszałem o takiej sytuacji, że jeden koleś zdobywał linki głównie ze stron zagranicznych i efekt był taki, że Google uznało iż nie powinna się wyświetlać w Polskich wynikach wyszukiwania.
Co do Twojego przypadku to faktycznie dziwna sprawa. Jak czegoś się dowiesz, to z chęcią przeczytam rozwiązanie zagadki :)
No ciekawa sytuacja. Daj znać jak uda się rozwiązać problem.
Jak były zdobywane linki na starej domenie? Jakieś black seo?
Miałem podobny przypadek, skuteczne okazało się napisanie formularza o ponowne rozpatrzenie strony oraz pozyskanie kilku mocnych linków
Czy 301 to wyjście z dołka? Sam nie wiem - po ostatnich zmianach zauważyłem, że filtry przechodzą po 301...
301 przenosi już filtr, więc można zapomnieć o tej metodzie już na zawsze :)
Wiek domeny wiadomo ma znaczenie, ale w ostatnich czasach trzeba wybrednie wybierać strony z których linkujemy swoją domenę.
Ciekawe, nie widziałem że może pojawić się taki problem. 301 przenosi filtr, jednak nie każdy i nie zawsze
Dokladnie 301 bierze ze soba te dobre i zle cechy domeny niestety :]
Sam nie testowałem, ale z większości opinii czy to czytając, czy rozmawiając z innymi wynika, że 301 przenosi po jakimś czasie filtry. Tyle, że niektórzy twierdzą, że wcale nie, więc pewnie jak zawsze w Google raz jest tak, a innym razem jest odwrotnie. Przy czym wg. mnie próby z 301 to powinna być ostateczność, gdy wszystko inne zawiodło, bo też się podobno zdarza, że potem zniknie i jedna i druga domena.
Nieumiejetnie linkujesz to i filtr gotowy.
Myślę, że domeny starsze (mające ciągłą i pozytywną historię) są lepiej postrzegane przez Google,