6 SEO Meeting 8 minut czytania

SEMCamp #9 - relacja

Pierwszy raz byłem na tej imprezie. Wcześniej zawsze mi coś wypadało to raz, a dwa - to spotkanie bardziej marketingowe niż SEO. Gdyby nie urlop pewnie przeoczyłbym je ponownie. A tak byłem, posłuchałem co mają ciekawego do powiedzenia prelegenci. Jedne były bardzo dobre, inne średnie a jeszcze inne nudne. Dziewiąta edycja spotkania odbyła się 15 grudnia.

Co to jest semcamp?

SEMcamp są cyklicznym spotkaniem specjalistów branży SEM. Celem spotkań jest zarówno szerzenie wiedzy związanej z zagadnieniami marketingu w wyszukiwarkach jak również integracja osób zajmujących się tą formą marketingu internetowego.

Wykorzystanie potencjału wyszukiwania i marketingu mobilnego

Pierwsza prezentacja na otwarcie spotkania. Mariusz Gąsiewski podał bardzo dużo liczb i porównań. Bardzo mnie one ucieszyły. Nie tylko z tego względu, że interesuje mnie responsive web design, ale też ze względu reklamowego - można serwować reklamy tylko urządzeniom mobilnym. Co do samych danych liczbowych to:

  • Najpopularniejsze mobilne OSy to: androin, symbian a na samym końcu iOS.
  • 59% użytkowników smarfonów korzysta z Internetu.
  • Aktywowanych jest 3 razy więcej nowych telefonów niż rodzi się dzieci.
  • Q1 2011 w PL - 28% to smartfony w 2012 będzie 41%.
  • W Polsce 3% wszystkich wyszukań w Google jest z urządzeń mobilnych. Trzy lata temu tyle było w USA.

Potem Mariusz opowiadał o targetowaniu reklam na konkretne platformy mobilne za pomocą AdWordsów.

Jak zarobić na wideo online?

Kolejna prezentacja Google. Tym razem Maciej Ołpiński zaprezentował nam nowy kanał reklamowy - YouTube. Przedstawił formaty i rodzaje reklam jakie można sobie wykupić. Podał też konkretne liczby. Szczególnie jedna informacja mnie zaskoczyła. Dokładnie chodzi o to, że jeżeli da się użytkownikom YT możliwość pominięcia reklamy, to oglądalność reklamy wzrasta od 20% do 50%! Ja wszystkie reklamy pomijam, bez względu czy jest ciekawa czy nie. A tu taka niespodzianka. Z innych ciekawych informacji:

  • Płaci się za obejrzenie reklamy (CPV).
  • Średni koszt CPV waha się od 5 gr do 20 gr.
  • ECPM to 22 zł.
  • Gdyby zestawić zasięg YT z polskimi kanałami telewizyjnymi to YT byłby ósmą stacją w przedziale 16-49, zaś czwarta w grupie 16-24.

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji o 200%? – optymalizacja formularzy

Tutaj od razu muszę napisać, że bardzo się rozczarowałem. Na początku Przemysław Modrzewski z MarketingLab powiedział, że nie będzie o tych 200% lecz o tworzeniu formularzy. Większość osób, z tego co zauważyłem obok siebie, rozczarowała się. Padło kilka ciekawych badań (zagranicznych) o tym jak najlepiej tworzyć formularzy np. że najbardziej przyjazne to takie, które mają opis (label) nad polem do wpisania. Na moje pytanie czy może podać konkretny przykład poprawy skuteczności formularza, dostałem odpowiedź NIE. Inni nie mieli problemów z "dzieleniem się" wiedzą czy case'ami.

Strategia w SEO, czyli o tym jak król Borowik szedł na wojnę z muchami

Coś o SEO. Z racji tego, że coś wiem na ten temat, to z mojego punktu widzenia było trochę nudno. Marcin Duraj opowiadał o strategii pozycjonowania, która jest kluczem przy tworzeniu a właściwie startu z pozycjonowaniem. Zostało to podzielone na dwa typu klientów: "szybki" i "normalny". Normalny, to taki, który chce osiągnąć efekt w dłuższym czasie, "szybki" to taki, który chce szybko osiągnąć efekt np. w przeciągu 10 dni. Kluczowym elementem jest stawianie checkpointów, w których weryfikuje się założenia określone na dany okres.

Wyróżnij się albo zgiń czyli jak wykorzystać potencjał ogólnych słów kluczowych… gdy CTR Ci nic nie powie

Zdecydowanie jedna z lepszych, ciekawszych i burzliwszych prezentacji tego semcampu :). Ze względu na nietypowe podejście w tworzeniu reklam na potrzeby ogólnych haseł w AdWords. Grzegorz Mogilewski z Headway pokazał, ku zdziwieniu wszystkich na sali, w jaki sposób tworzyć ciekawe, skuteczne i odpowiednio nakierunkowane na konkretnego klienta - odwrotnie niż w "best practicies". Pokazał przykład na frazie "ubezpieczenia mieszkaniowe", gdzie wszystkie reklamy są takie same i niczym się nie wyróżniają. Muszę przyznać, że to bardzo ciekawe spojrzenie. W wielkim skrócie, chodzi o to, że treść reklamy tworzy się pod konkretnego odbiorcę np. Jan Kowalski, dwójka dzieci, fan AC/DC itp. Takie wyobrażanie sobie odbiorcy reklamy ma na celu odblokować naszą wyobraźnię i kreatywność.

Pozycjonowanie Long Tail. Od pucybuta do milionera

Ostatnia prezentacja na której byłem. Kolejne wystąpienie Marcina Duraja. Muszę przyznać, że czekałem na nią z niecierpliwością. Został przedstawiony konkretny case na przykładzie serwisu slowka.info. Pozycjonowanie long tail - od 300 wejść dziennie do 12 tys. dziennie w okresie prawie dwóch lat. Marcin opisał konkretne kroki jakie towarzyszyły serwisowi. Oczywiście efekt można było osiągnąć dużo szybciej (9 miesięcy), ale z racji tego, że był to projekt wewnętrzny, robiony dla testów i w tak zwanym międzyczasie trwał dwa lata.

Ostatnia prezentacja to "Zastosowanie Google+ w działaniach marketingowych" Mariusza Gąsiewskiego. Nie byłem na niej, bo miałem inne spotkanie w tym czasie.

Spotkanie semcamp #9 uważam zdecydowanie za udane. Dużo się dowiedziałem, porozmawiałem z ludźmi z branży. Mam nadzieję, że na następnym spotkaniu też się pojawię :).




Akceptuję politykę prywatności

Raz w miesiącu e-mail z najlepszymi artykułami

Zdjęcie autora wpisu - Piotr Cichosz

Piotr Cichosz — autor wpisu

Frontend developer. Tworzę zaawansowane systemy webowe w JS. Swoją wiedzę nt. SEO wykorzystuję do rozwijania własnych projektów (z lepszym lub gorszym efektem). Dużo eksperymentuję i staram się określić jak bardzo można nagiąć cierpliwość algorytmów Google (:. Prowadzę teraz bloga technologicznego oraz bloga o Apple

Zobacz podobne wpisy

Komentarze 6

author Przemek Sztal www 19.12.2011 09:16:26

Bardzo podobnie oceniam ostatni SEMcamp. Grzegorz Mogilewski pokazał przy okazji jak powinno się prowadzić dobrą prezentację - brawa dla niego. Jeśli chodzi o całe wydarzenie, to podoba mi się zmiana organizacji na jednodniową oraz "wejściówka" w postaci darowizny na szczytny cel. Nawet jeśli prezentacje nas nie porwą, to ma się poczucie, że konferencja przyniosła wymierne, pozytywne efekty :-)

author Kapsel 19.12.2011 10:24:41

nagrywał ktoś te prezentacje?

author shpyo www 19.12.2011 10:37:14

@Kapsel - tak, były kamery, ale nie wiem kiedy będą online.

author Krystian Piątek www 22.12.2011 00:11:57

To ja jeszcze dodam, że prezentacje z wykładów można zobaczyć tutaj:
http://www.ittechnology.us/prezentacje-z-9-semcampu/

author Mariusz Gąsiewski www 22.12.2011 07:39:40

@shpyo -cieszę się, że wydarzenie się spodobało. Naszym celem jest, aby tematyka była dość różnorodna. Zazwyczaj ludzie się dość mocno specjalizują i mają bardzo szeroką wiedzę w jednym temacie, mniejszą w innym. A w dzisiejszych działaniach coraz bardziej opłaca się mieć pojęcie w wielu dziedzinach: np. nawet jeżeli ktoś jest pozycjonerem wiedza o wideo online czy analityce internetowej może być bardzo przydatna dla niego
@Kapsel - spotkania były nagrywane. Nagranie będę już po Nowym Roku.

author Przemek 02.01.2012 18:02:38

Tym razem tytuł prezentacji może zbyt marketingowy mi wyszedł. Lekko odbiegł od nurtu "best rules", w którym była moja prezentacja. No cóż nauczka na przyszłość, żeby nie popłynąć z tytułami ;) Bo później strasznie surowe oceny wychodzą :D

Dodaj komentarz