Optymalizacja stron dla AdSense
Wiele osób zadaje mi pytanie jak mi idzie projekt MFA o którym pisałem kilka miesięcy temu. Założenie było proste - zrobić kilka stronek niszowych i zarabiać z kliknięć w AdSense. Pierwszy projekt jaki napotkałem, to problem znalezienia nisz oraz sprawdzenie czy dane hasło jest warte gry. Wtedy nie wiedziałem jak tego szukać dzisiaj już wiem - dzięki Market Samurai. Na chwilę obecną projekt MFA stoi w miejscu.
Stoi!?
Tak stoi. Wszystko za sprawą prywatnych konsultacji jakie miałem ze specjalistami Google na temat optymalizacji stron pod kątek AdSense. Udało mi się dostać na takie konsultacja przypadkowo, bo dzięki informacji od Krzyśka Lisa wypełniłem formularz zgłoszeniowy i po kilku dniach zadzwoniło do mnie Google :). Google nie kazało brać kompa ze sobą, ale ja wziąłem i postawiłem sprawię jasno. Mam takie i takie strony i co można na nich zmienić. I to, jak dla mnie, był strzał w dziesiątkę. Wyłożyłem kawę na ławę i dostałem konkretne wskazówki, poparte widzą i doświadczeniem z Google. Czego chcieć więcej?
Teraz już wiecie dlaczego porzuciłem MFA. Chcę jeszcze posprawdzać informacje jakie dostałem. Następnie sprawdzę sobie nisze, dobiorę odpowiednie hasła. Zostanie optymalizacja oraz linkowanie.
Jakie rady dostałem od Google?
Aukcje w AdSense - tutaj byłem trochę zaskoczony, że tutaj też jest walka o pozycje (tak jak w AdWords). Idea jest prosta. Kto ma większą stawkę CPC, tym wyżej jest w linkach tekstowych. Jeżeli reklama obrazkowa ma ten wskaźnik większy od pozostały linków, to pojawi się reklama graficzna. Wniosek? Im wyżej reklamy na stronie - tym większa szansa na (wartościowy) klik.
Większe jednostki są lepsze
Bo są większe i bardziej widoczne (szczególnie jeśli chodzi o obrazki).
Naturalne umiejscowienie
Chodzi tutaj o to, że strony powinny się pojawiać tam gdzie jest treść. Jeżeli mamy np. listę produktów to reklama powinna pojawić się między elementami takiej listy. Np. między 1. a 2. lub między 2. a 3. wtedy też jest szansa na kliknięcie, bo reklama pojawia się w naturalny sposób - wraz z przewijaniem (scrollowaniem) się strony. Innym miejscem w jakim powinny się pojawiać reklamy to przy tekście. Reklamy powinny opływać tekst od lewej. Dlaczego od lewej? Ano dlatego, że chodzi o sposób w jaki użytkownicy przeglądają strony. Pamiętacie tą heat mapę z wynikami Google? Sam obrazek powinien odpowiedzieć na to pytanie.
AdSense dla wyszukiwania
Są dwa miejsca w których warto umieścić ten typ reklamy. Jest to początek strony oraz koniec. Dlaczego? Na początku, gdy użytkownik po kilku sekundach nie znajdzie czego szukał - skorzysta z wyszukiwarki. Na dole, gdy po przeczytaniu interesującego artykułu dalej nie znalazł tego, więc też tutaj skorzysta z podsuniętej wyszukiwarki Google.
MFA
Tak na prawdę są dwa rodzaje MFA wg Google (bardziej chodzi o samą definicję). Są Strict MFA, czy te na które są nakładane banicje od razu. Są też takie MFA, których się tak szybko nie blokuje - nie łamią regulaminu Google AdSense. Jaka jest dokładna różnica między takimi stronami nie wiem. Konsultant Google nie chciał powiedzieć więcej.
Jest lepiej :)
Dla niektórych, to pewnie żadne nowości, ale dla mnie, gdzie nie interesowałem się dokładnie tym tematem, to była potężna dawka informacji. Jeszcze tego samego dnia część wskazówek wdrożyłem na stronach. Czy jest efekt? Tak :). Na chwilę obecną nie chcę rzucać konkretnymi współczynnikami. Konkrety podam za jakiś czas.
Komentarze 26
„Reklamy powinny opływać tekst od lewej.”
Masz na myśli, że tekst powinien opływać reklamy po prawej? Bo to brzmi, jak samochód, który jeździ kierowcą. ;)
@Jurgi - raczej brzmi jak właśnie Made For Adsense, dla odróżnienia od Made For Users ;)
@przemek - z tym samurajem to jeszcze musisz poczekać. Chcę dobrze poznać jego możliwości aby dobrze opisać. Profeska musi być.
Funkcjonalność i użyteczność też dotyczy reklam ;-) usability się kłania
nie napisze nic nowego... również czekam na dalszy ciąg.
Czekam na dalszy ciąg artykułu :P bo ciekawie się zapowiada, ale najlepsze to na koniec zostawiłeś.
Serdecznie Pozdrawiam!
Od kilku znajomych na przestrzeni dwóch czy więcej lat słyszałem, że to sie opłaca, jednak z Adsense jeszcze nie miałem do czynienia od tej strony. Zawsze tylko AdWords.... W każdym razie, czekam na konkrety!
Dokładnie ciekawy i interesujący artykuł tylko jedną rzecz którą bym zastosował to umieszczanie reklamy na koniec strony. Po prostu wydaje mi się że większa szansa jest zobaczenie jej na początku strony.
Pozdrawiamy
Ekipa Skrypty.pro
www.skrypty.pro
Czekam na opis market samuraja. Słyszałem różne opinie o tym sofcie. Może jest dobry, ale dla fraz angielskich
Również z niecierpliwością oczekuję opisu SM ;)
Może warto pokusić się o szczegółowy opis tego, czego nie oferuje SeoQuake a SM tak.
W mojej ocenie umieszczenie Google Adsense najlepiej sprawdza się w pozycji ala menu, gdzie ludzie klikają z błędu
Dodam, że "im wyżej na stronie" odnosi się nie tyle do położenia w pionie, co do kolejności w kodzie HTML. :)
Bardzo ciekawy artykuł. Dziękuje! I czekam na dalszą część.
Ogólnie niektóre rzeczy są oczywiste takie jak reklama musi być od lewej. Od lewej czytamy więc jest to pierwsza rzecz którą widzimy. Dalej, musi się wyróżniać. Tekst powinien być mniej widoczny niż reklama w sensie nie robić kolorowego tekstu ściągającego wzrok a reklamę umieścić w miejscu na które użytkownik się spojrzy jako pierwsze
Ciekawy artykuł. Dodane do zakładek. Jak będę umieszczał reklamy na blogu to tutaj wróce.
"Reklama od lewej", a jak jest z reklamami adwords w wynikach wyszukiwania google? Jest odwrotnie :)
W moim przypadku najlepiej spisuje się reklama pod treścią, jest lepsza niż baner na górze strony.
Podplomyki chlebowe: http://podplomykichlebowe.pl/ Podpłomyki chlebowe i piece opalane drewnem
styczeń strasznie spadły stawki w adsense... google nie ma komu sprzedać reklam... pewnie wróci do normy dopiero pod koniec lutego.. a szkoda bo grudzień był znakomity (jak zawsze)
Czyli wychodzi na to, że teraz będzie co raz więcej stron na których ilustracją otwierającą post będzie reklama. Zastanawiam się czy nie wprowadzić podobnej metodyki u siebie :)
Dzieki za swietny wpis. Informacje przydadza mi się bardzo. Zamierzam skorzystać z adsensów. To, co najbardziej mnie zaskoczylo to to, ze im wyzej eklamy, tym lepsze maja klikniecia. Zawsze wydawalo mi sie, ze najwieksza klikalnosc jest tam, gdzie uzytkownik konczy czytac, czyli na koncu artykulu, a nie an jego poczatku.
Mam pytanie: czy znasz moze jeszcze jakies analizatory SEO poza http://waliduj.pl i http://lineye.pl/lineye/seoAnalyzer.seo
Chcialbym janajlepiej zoptymalizować swoja stronę.
A ja mam problem z Adsense bo nie mogę założyć konta, tzn. nie chcą mi na to pozwolić, jaka może być tego przyczyna?
Odnośnie Market samuraja mogę powiedzieć, że do analizy się przydaje, sympatycznie wszystko prezentuje ale mogliby popracować odrobinę nad jego optymalizacją pod względem mulenia komputera. Trochę to zabiera wydajności dla siebie jednak
Znów chyba brakuje reklamodawców. Klucze z Market Samurai sprzed roku już kompletnie się nie sprawdzają...
Bardzo ciekawy post! Sam przymierzam się do umieszczenia reklam na swojej stronie, ale nie wiedziałem jak umieścić je skutecznie, czyli żeby przynosiły duże zyski. Twój post uzupełnił moją niewiedzę.
Wiedziałem, że optymalizacja reklam na stronie jest ważna, ale nie wiedziałem, że aż tak i że w tak diametralny sposób może powiększyć zyski ze strony MFA! Dzięki!